Het probleem begon met een beetje inhouden, mogelijk had ik "slechte" benzine dacht ik. Volgetankt met 95 bij de Shell maar geen verschil merkbaar. Het probleem openbaart zich vooral in de hogere toerentallen of bij de vraag naar vermogen. Het lijkt alsof het met warme motor erger word. Hij gaat met koude motor tot +-4k toeren en begint dan gewoon in te houden, hoe warmer hoe eerder hij inhoudt. Op sommige momenten houd hij zolang in totdat hij uitvalt. Af en toe wil het nog eventjes helpen door het gas even los te laten, dan kan ik weer een paar meter rijden voordat hij opnieuw inhoud.
Wat heb ik reeds gewisseld: penbobines, bougies, bdp, 1 injector. volgens de clip had hij een gemiste verbranding op de 3e cilinder, vandaar de gewisselde injector. de 3e cilinder is bekeken vanaf vliegwielzijde. Ook heb ik de druksensoren voor en achter het gasklephuis gewisseld. De lamdasensor is ook gewisseld. Degene wat eruit kwam was wit van kleur, hetgeen volgens mij duid op een te arm mengsel?
Waar denken jullie aan? ik begin te denken aan een benzinepomp die zijn druk niet meer haalt. Het verbruik is sinds aankoop ook hoog met +-10,5 per 100km. Dit heeft hij echter al sinds aanschaf 25000km geleden. Mijn vorige espace 2.0t reed +-8l/100km. De km stand van de Espace is nu bijna 190k.
Bedankt,
een slapeloze Espace rijder