Espace problemen instrumentenpaneel
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 feb 2015 15:57
- Actief als: particulier
Espace problemen instrumentenpaneel
Renault Espace Privilege 2001 2.2 Tdi :
2001 :
diesel :
Twee weken terug kocht ik een tweedehands Renault Espace Privilége. Bij de aankoop vertelde de verkoper dat de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling even niet werkte, omdat de batterijen leeg waren. Dit bleek niet te kloppen en ik moest een nieuwe sleutel aankopen. Volgens de Renault-dealer duurde het nadien een kwartiertje om de code van de nieuwe sleutel voor de afstandsbediening te installeren. Helaas bleek dit ook niet juist: de auto bleef 2,5 dagen in de garage en het werkklaar maken van de afstandsbediening is niet gelukt (zou liggen aan een alarminstallatie die vroeger aanwezig was maar nadien verwijderd werd?). Een mogelijke oplossing zou zijn de km-teller vervangen (1000 euro kosten), en als dat nog niet zou werken dan ook een nieuwe boordcomputer (nog eens 1500 euro kosten). Ik haalde de auto eergisteren op in de garage, reed gisteren zo'n 350 km waarbij tijdens het rijden plots het hele dashboard uitviel. Helemaal donker op het rode, knipperende lichtje na en nog wel muziek. Bij het gebruik van de pinkers is het pinkgeluid helemaal van slag, net zoals het geknipper van het groene pinklichtje. Bij het uitzetten van de auto en nadien terug starten, is het dashboard er weer, maar wanneer er gas gegeven wordt, valt alles weer uit. Is nu het dashboard stuk? Heeft dit iets te maken met het 2,5 dagen draaien van een computerprogramma voor het installeren van de nieuwe afstandsbedieningscode? Kan ik nog rijden met een dashboard dat blank is? Wat is de beste en minst duurste oplossing?
2001 :
diesel :
Twee weken terug kocht ik een tweedehands Renault Espace Privilége. Bij de aankoop vertelde de verkoper dat de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling even niet werkte, omdat de batterijen leeg waren. Dit bleek niet te kloppen en ik moest een nieuwe sleutel aankopen. Volgens de Renault-dealer duurde het nadien een kwartiertje om de code van de nieuwe sleutel voor de afstandsbediening te installeren. Helaas bleek dit ook niet juist: de auto bleef 2,5 dagen in de garage en het werkklaar maken van de afstandsbediening is niet gelukt (zou liggen aan een alarminstallatie die vroeger aanwezig was maar nadien verwijderd werd?). Een mogelijke oplossing zou zijn de km-teller vervangen (1000 euro kosten), en als dat nog niet zou werken dan ook een nieuwe boordcomputer (nog eens 1500 euro kosten). Ik haalde de auto eergisteren op in de garage, reed gisteren zo'n 350 km waarbij tijdens het rijden plots het hele dashboard uitviel. Helemaal donker op het rode, knipperende lichtje na en nog wel muziek. Bij het gebruik van de pinkers is het pinkgeluid helemaal van slag, net zoals het geknipper van het groene pinklichtje. Bij het uitzetten van de auto en nadien terug starten, is het dashboard er weer, maar wanneer er gas gegeven wordt, valt alles weer uit. Is nu het dashboard stuk? Heeft dit iets te maken met het 2,5 dagen draaien van een computerprogramma voor het installeren van de nieuwe afstandsbedieningscode? Kan ik nog rijden met een dashboard dat blank is? Wat is de beste en minst duurste oplossing?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: Espace problemen instrumentenpaneel
Ik zou op de eerste plaats even met die verkoper gaan spreken.
De auto zal nooit 2.5 dagen staan draaien hebben aan een computerprogramma hoor. Dat kan niet... Wat het is weet ik niet (moeilijk vanop afstand, misschien weten de mechaniekers meer) maar dat je voor zoekwerk en heel wat kosten staat ben ik zeker. Tenzij je zelf handig bent en onderdelen kan vervangen van de sloop.
De auto zal nooit 2.5 dagen staan draaien hebben aan een computerprogramma hoor. Dat kan niet... Wat het is weet ik niet (moeilijk vanop afstand, misschien weten de mechaniekers meer) maar dat je voor zoekwerk en heel wat kosten staat ben ik zeker. Tenzij je zelf handig bent en onderdelen kan vervangen van de sloop.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 22 feb 2015 15:57
Hoe lang de auto aan dat computerprogramma gehangen heeft, weet ik niet, maar hij is er wel 2,5 dagen voor in de garage geweest,enkel en alleen voor die slsleutelcode. Maar kan of mag ik nog met de auto rijden?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Euhm......het is denk ik ook in Belgie niet toegestaan om zonder snelheids aanduiding te rijden. Een appje op een smartfoon of het gebruiken van een TomTom om de snelheid af te lezen zal een strenge oom agent ook niet aanvaarden omdat deze hulpmiddelen niet conform keuringseisen zijn.
Dan over de Espace.....daar kan ik heel erg kort over zijn.....u gaat hier geen plezier aan beleven aan deze wagen. De dealer kan u wel helpen maar enkel door het plaatsen van nieuwe rekeneenheden en deze kosten een fortuin en dat is de wagen niet meer waard. Omdat er dus waarschijnlijk ooit een alarmsysteem gemonteerd is geweest
Ik zou de auto terug brengen naar de verkopende partij en de koop laten ontbinden door valse voorwendselen en verborgen gebreken
maar dit gaat dan wel eeeeeeen heeeeeeeeele lange adem worden als het op die manier moet
maar nogmaals.....u gaat geen plezier aan de auto beleven zolang dit probleem er is. Bij dit type Espace is het bekend dat de sleutelcode verloren gaat, dat de instrumentenpanelen problemen vertonen en dat de BSI computer defect raakt en u heeft momenteel van alle 3 de kwalen last.
Dus tel uit uw nadeel....
Sorry voor dit schrijven maar zo staat u er momenteel voor
Dan over de Espace.....daar kan ik heel erg kort over zijn.....u gaat hier geen plezier aan beleven aan deze wagen. De dealer kan u wel helpen maar enkel door het plaatsen van nieuwe rekeneenheden en deze kosten een fortuin en dat is de wagen niet meer waard. Omdat er dus waarschijnlijk ooit een alarmsysteem gemonteerd is geweest
en deze weer is verwijderd (waarom mag Joost weten want waarom zou je dat doen)(zou liggen aan een alarminstallatie die vroeger aanwezig was maar nadien verwijderd werd?).
Ik zou de auto terug brengen naar de verkopende partij en de koop laten ontbinden door valse voorwendselen en verborgen gebreken
of de verkopende partij dit laten oplossen op hun kosten, maar dit is natuurlijk wel allemaal makkelijk gezegd want ik proef uit het verhaal dat de auto gekocht is zonder garantie ??? Maar ik weet niet hoe dit in Belgie is maar in Nederland bestaat dat eigenlijk helemaal niet "kopen zonder garantie" omdat de verkopende partij ganrantie plichtig isBij de aankoop vertelde de verkoper dat de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling even niet werkte, omdat de batterijen leeg waren. Dit bleek niet te kloppen en ik moest een nieuwe sleutel aankopen
maar dit gaat dan wel eeeeeeen heeeeeeeeele lange adem worden als het op die manier moet
maar nogmaals.....u gaat geen plezier aan de auto beleven zolang dit probleem er is. Bij dit type Espace is het bekend dat de sleutelcode verloren gaat, dat de instrumentenpanelen problemen vertonen en dat de BSI computer defect raakt en u heeft momenteel van alle 3 de kwalen last.
Dus tel uit uw nadeel....
Sorry voor dit schrijven maar zo staat u er momenteel voor

Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 11:52
- Contacteer:
Toch alleen als je de wagen van een bedrijf koopt, en niet van een particulier, want dan ben je niet garantie plichtig, alleen informatie plichtig toch ?demi schreef:Maar ik weet niet hoe dit in Belgie is maar in Nederland bestaat dat eigenlijk helemaal niet "kopen zonder garantie" omdat de verkopende partij ganrantie plichtig is
In België heb je de car-pass, die is verplicht bij verkoop van 2dehands voertuig, ook voor particulieren.
Heb je deze pas niet, dan mag je de koop wettelijk ontbinden, ongeacht wat je als verkoper en koper hebt afgesproken.
» Wil je zelf een occasie verkopen?
Dan ben je verplicht om aan de koper een Car-Pass af te leveren, behalve als de koper een professionele auto-handelaar is. Doe je dit niet? Dan is de verkoop ongeldig en kan de koper achteraf altijd zijn geld terugvragen. Zorg er dus voor dat de koper tekent voor ontvangst van de Car-Pass.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Men zou verschieten... het is voor particulieren ook verboden om mensen te bedriegen he. Als je een voertuig verkoopt met verborgen gebreken kan de koper je hiervoor voor de rechtbank dagen en zal je veroordeeld worden. En dit kan een kostelijk grapje worden. Mensen denken dikwijls dat, omdat ze particulier zijn, men hen niks kan doen. Maar dit klopt absoluut niet. Je moet wel geen garantie geven, maar als je versnellingsbak na veertien dagen stuk gaat omdat je er één of ander lapmiddel in gegoten hebt, dan zal je aansprakelijk zijn.
Als je rechtsbijstand hebt bij je verzekering raad ik je aan met hen contact op te nemen en de verkoper voor de rechtbank te dagen. Er zal dan een gerechtelijk expert aangeduid worden. De verzekering betaalt je kosten. Vooraleer dit te doen, zou ik persoonlijk met die kerel gaan spreken en hem een voorstel doen. Wil hij niet luisteren, kan je nog eens een aangetekende brief sturen waarin je hem aansprakelijk stelt. Laat je hierbij eventueel helpen, want je mag niet eender wat schrijven. Dit zou nadien door geslepen advocaten tegen u gebruikt kunnen worden. Laat er echter geen tijd overgaan, hoe langer u wacht hoe moeilijker het is om aan te tonen dat het gebrek aanwezig was bij aankoop!
Als je rechtsbijstand hebt bij je verzekering raad ik je aan met hen contact op te nemen en de verkoper voor de rechtbank te dagen. Er zal dan een gerechtelijk expert aangeduid worden. De verzekering betaalt je kosten. Vooraleer dit te doen, zou ik persoonlijk met die kerel gaan spreken en hem een voorstel doen. Wil hij niet luisteren, kan je nog eens een aangetekende brief sturen waarin je hem aansprakelijk stelt. Laat je hierbij eventueel helpen, want je mag niet eender wat schrijven. Dit zou nadien door geslepen advocaten tegen u gebruikt kunnen worden. Laat er echter geen tijd overgaan, hoe langer u wacht hoe moeilijker het is om aan te tonen dat het gebrek aanwezig was bij aankoop!
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut