Even weer een update over de Max-Charge-Power-Chart. Omdat die 3D-grafiek toch wat lastig is af te lezen, heb ik er een (vind ik zelf) handigere 2D-grafiek van gemaakt.
Dus dit:
MaxChargePower5.png
wordt dan dit:
Renault Zoe - Charge power restriction 1.png
Wat vinden jullie daarvan?
Nu nog wachten op data bij hogere (en lagere) temperaturen, zodat ik de grafiek verder kan uitbreiden.
Ik heb ook Renault gevraagd of ze mij de formule of data kunnen aanleveren. Maarja, die willen niet meewerken. Jammer dan, want uiteindelijk komen we er toch wel achter.
Nog een opmerking over de meetresultaten tot nu toe. Je ziet dat de data in de grafiek aan de onderkant niet verder gaat dan 10 tot 5 °C, terwijl de buitentemperatuur de laatste tijd toch regelmatig rond het vriespunt was. Het blijkt dat de batterij dus toch redelijk geïsoleerd is, en zijn warmte een tijdje vast houdt.
Daarnaast, als ik thuis in mijn onverwarmde garage oplaad met 11kW van 20 naar 100%, stijgt de temperatuur in de batterij meestal zo'n 3 graden. Bij een snellader zal er meer warmte ontstaan, dus zal de batterij dan ook sneller opwarmen.
Wordt vervolgd

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.