Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ben al 2 weken met de klantenservice bezig die van alles beloven maar mijn verbinding met de Store is nog steeds verbroken. Zodoende kan ik de updates die steeds worden aangeboden niet downloaden. Het is meer dan ergerlijk! Wie verzint er eens een alternatief voor de R-link of zal ik toch maar mijn ouwe trouwe losse TomTom op het scherm plakken?!?!TomTom kaartupdate.....
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 20 sep 2013
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
- Locatie: in de buurt van Arnhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Heb in het begin hetzelfde gedoe gehad. Simpel opgelost. Auto verwijderd in MyRenault en een dag later weer toegevoegd. Probleem verholpen. Probeer het ook eens.
geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 37
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: TomTom kaartupdate.....
Dat kan het zijn. zie daarvoor het Systeemupdate topic
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ja, ze hebben gelijk he, tot midden mei was dat de laatste versie. De mijne is misschien zogezegd de nieuwe versie van juni.. Je weet niet hoe ze dit commercieel naar vooren brengen he. Mijn vorige versie was 945 en die heeft maar een paar maand bestaan. Moet zeggen dat 950 bijzonder accuraat is. tegen Brugge is men bezig met grote werken en de nieuwe wegen stonden er zelfs al o, terwijl ze nog in aanleg zijn (wel al bruikbaar, maar nog niet afgewerkte wegen). Op 945 was dit nog niet zo.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 aug 2013
- Laatste bezoek: 11 jun 2015 21:41
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Inmiddels kun je kaartupdate europa versie 9.45 voor € 89,00 bestellen bij de VKV webshop.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 20 sep 2013
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
- Locatie: in de buurt van Arnhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Zie hier: http://www.vkvwebshop.nl/
En hier de directe linke: http://vkvwebshop.nl/webwinkel/navigati ... ts_detail/
VKV is een grote dealer.
En hier de directe linke: http://vkvwebshop.nl/webwinkel/navigati ... ts_detail/
VKV is een grote dealer.
geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 37
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: TomTom kaartupdate.....
VKV-shop
Sorry, Captured was me net voor...
Sorry, Captured was me net voor...
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Bedankt, sorry, had eerst moeten Googlen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Na alle tips en trucs opgevolgd te hebben, uitvoerig contacten te hebben gehad met de klantenservice, zowel met mails als telefonisch,is het gelukt de updates binnen te halen. Met Safari lukte het niet, met Firefox evenmin, maar wel met Google Chrome. Dat was een advies van een vriendelijke mevrouw bij de klantenservice. Met haar heb ik het ook uitvoering gehad over het feit dat sinds 22 mei de versie 9.45 te koop is, terwijl TomTom al de versie 9.50 levert. Je koopt dus voor ongeveer €.100,-- een verouderde versie. En dat vind ik nog steeds schandalig! Honderd euro is veel geld en daar moet je toch minstens de nieuwste versie voor kunnen aanschaffen.NL kan er ook niet veel aan doen, het zijn de Fransen (hoofdkantoor Renault) die ons dat flikken.
Nou heb ik niet zoveel verstand van computers en aanverwante zaken, maar zou het nu niet mogelijk zijn om dit op de een of andere manier te doorbreken? Desnoods illegaal? We hoeven ons toch niet steeds een oor aan te laten naaien door Renault France??
Nou heb ik niet zoveel verstand van computers en aanverwante zaken, maar zou het nu niet mogelijk zijn om dit op de een of andere manier te doorbreken? Desnoods illegaal? We hoeven ons toch niet steeds een oor aan te laten naaien door Renault France??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Menavrus is daar mee bezig geweest, maar ze werden nogal (financieel) hard door Renault teruggefloten. Voor de andere systemen zoals medianav hebben zij wel een alternatief.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Ook al een aanbieding van Renault ontvangen voor "mijn auto, kenteken.... (hier staat mijn kenteken). Vier keer per jaar, speciaal voor de Renault modellen, een update voor €.39,95. Alleen... je moet wel zo slim geweest zijn om een auto met een Carminat TomTom systeem aan te schaffen. Wat doet zo'n aanbieding tbv een Captur met een R-Link systeem? Is dat om je er aan te herinneren dat het stom was om een R-Link systeem te willen hebben?
En zouden ze nu bij Renault zitten giebelen: "Lekker puh...." 


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Inderdaad, zo sadistisch zijn ze. En nu hebben ze de prijs van Benelux op 64,95 gebracht (iets omlaag dus) maar Europa is terug van 89 naar 99 gegaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Staar je niet blind op versie nummers want deze verschillen per apparaat.
Zo is de mei versie voor de Carminat i.d.d. 950.xxxx
Voor R-link is de zelfde mei versie 945.xxxx
Ik dacht eerst ook met een verouderde kaart te hebben maar verdieping op het internet bracht wijsheid.
Bij VKV shop staat dat kreng trouwens nu te koop voor € 105,-
Zie deze site
De prijzen van die kaarten schommelen nog harder als de beurskoersen.
Zo is de mei versie voor de Carminat i.d.d. 950.xxxx
Voor R-link is de zelfde mei versie 945.xxxx
Ik dacht eerst ook met een verouderde kaart te hebben maar verdieping op het internet bracht wijsheid.
Bij VKV shop staat dat kreng trouwens nu te koop voor € 105,-

De prijzen van die kaarten schommelen nog harder als de beurskoersen.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ok mensen blijk nu toch dat de 9.45 versie van Renault verouderd is (van eind april 2015)
Er is bij TomTom een 9.50 versie uit welke ik ook in mijn vorige auto had met Carminat.
Nu met de 9.45 kaart op plaatsen gereden waar wegen net veranderd zijn en niet werden herkend.
Kaart 9.50 ook uitgeprobeerd en kent ze wel.
Conclusie: We worden genept met verouderde kaarten voor de volle prijs.
Ik heb bij Renault Nederland een klacht ingediend en wacht af wat er gaat gebeuren. Wordt vervolgd)
Er is bij TomTom een 9.50 versie uit welke ik ook in mijn vorige auto had met Carminat.
Nu met de 9.45 kaart op plaatsen gereden waar wegen net veranderd zijn en niet werden herkend.
Kaart 9.50 ook uitgeprobeerd en kent ze wel.
Conclusie: We worden genept met verouderde kaarten voor de volle prijs.

Ik heb bij Renault Nederland een klacht ingediend en wacht af wat er gaat gebeuren. Wordt vervolgd)

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Ha.. beste ahessler, weer iemand die het snapt en wat beter is een klacht heeft ingediend. daar zijn we dan iig met z'n tweeën bij. Heb je die klacht schriftelijk ingediend en zo ja, wil je dan eens aangeven hoe dat moet? Ik ben namelijk niks te beroerd om mijn klacht nog een keer in te leveren, want ik vind deze manier van handelen van Renault ver beneden de maat, zo niet onbeschoft.
Wat ik niet begrijp is dat Renault niet door heeft dat een op zich prima auto toch een negatief imago krijgt. Bij het tanken en o.a. op openbare parkeergelegenheden worden wij nog al eens aan gesproken, waarschijnlijk ook door de kleur. Bij het praatje dat dan volgt, stel je dat de auto prima bevalt, maar.... dat je verouderde kaarten voor de volle mep MOET kopen voor het navigatiesysteem.Tja, zo gaat dat dan, meneer Renault!!!
Wat ik niet begrijp is dat Renault niet door heeft dat een op zich prima auto toch een negatief imago krijgt. Bij het tanken en o.a. op openbare parkeergelegenheden worden wij nog al eens aan gesproken, waarschijnlijk ook door de kleur. Bij het praatje dat dan volgt, stel je dat de auto prima bevalt, maar.... dat je verouderde kaarten voor de volle mep MOET kopen voor het navigatiesysteem.Tja, zo gaat dat dan, meneer Renault!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Hallo cog,
Ik heb gewoon een schrijven gedaan naar het email-adres: contact-klant@renault.nl met de tekst,
"Hallo,
Ik heb zaterdag 11 juli 2015 een nieuwe kaart van Europa bij MY RENAULT besteld.
Deze bleek echter bij downloaden en instaleren dat het versie 945.xxxx is terwijl de kaart van TomTom welke ik ook voor de Carminat had besteld 950.xxxx is.
Het bleek ook toen ik een bekende route reed bij Schiphol dat deze (de 945.xxxx kaart) de nieuwe situatie nog niet kende terwijl de 950.xxxx kaart deze wel kent zoals mij is gebleken in mijn net ingeruilde Senic.
Ik heb dus een oude kaart gekregen en verzoek u langs deze weg hier actie te ondernemen.
In de bijlage stuur ik u de factuur
Met vriendelijke groet,"
Zij hebben inmiddels gereageerd en gaan de klacht onderzoeken met de belofte dat ik binnen 10 dagen bericht krijg.
Wordt wederom vervolgd.
Ik heb gewoon een schrijven gedaan naar het email-adres: contact-klant@renault.nl met de tekst,
"Hallo,
Ik heb zaterdag 11 juli 2015 een nieuwe kaart van Europa bij MY RENAULT besteld.
Deze bleek echter bij downloaden en instaleren dat het versie 945.xxxx is terwijl de kaart van TomTom welke ik ook voor de Carminat had besteld 950.xxxx is.
Het bleek ook toen ik een bekende route reed bij Schiphol dat deze (de 945.xxxx kaart) de nieuwe situatie nog niet kende terwijl de 950.xxxx kaart deze wel kent zoals mij is gebleken in mijn net ingeruilde Senic.
Ik heb dus een oude kaart gekregen en verzoek u langs deze weg hier actie te ondernemen.
In de bijlage stuur ik u de factuur
Met vriendelijke groet,"
Zij hebben inmiddels gereageerd en gaan de klacht onderzoeken met de belofte dat ik binnen 10 dagen bericht krijg.

Wordt wederom vervolgd.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 122
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 10 jul 2014
- Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Delft
Re: TomTom kaartupdate.....
@ Huite
Jij had hierover in het voorjaar toch contact met Carlos himself? Is daar (blijkbaar) niets uitgekomen????
Jij had hierover in het voorjaar toch contact met Carlos himself? Is daar (blijkbaar) niets uitgekomen????
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 122
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 10 jul 2014
- Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Delft
Re: TomTom kaartupdate.....
bericht aan RN:
Er heerst grote ontevredenheid onder de R-Link bezitters wat betreft de TomTom kaartupdates. Zowel wat de prijzen betreft als wel de verouderde versie.
Het imago van de Captur daalt hierdoor, het wordt een auto met verouderde accessoires. Altijd maar de zin: Tja, leuke auto, maar………
Ook zijn er veel klachten over het niet goed functionerende S & S systeem. In de meeste gevallen is een nieuwe accu de oplossing. Het is toch te gek dat de af-fabriek accu qua capaciteit voor het gevraagde systeem niet voldoende is?
Ik ga nu morgen voor de tweede keer terug met laatstgenoemde klacht en hoop dat het opgelost wordt.
Want ná mijn gedane zomercheck bij de dealer werd ik blij weggestuurd met de woorden: "Alles prima in orde, mevrouw." Toen ik naar de acculading vroeg, zei de baliemedewerker: " o, die is maar 55%, daar MAG ik een nieuwe afspraak voor inplannen". Die afspraak loste uiteindelijk het probleem niet op. Morgen dus in de herkansing.
+
Dealergegevens, willen ze altijd hebben!
en NAW gegevens
Er heerst grote ontevredenheid onder de R-Link bezitters wat betreft de TomTom kaartupdates. Zowel wat de prijzen betreft als wel de verouderde versie.
Het imago van de Captur daalt hierdoor, het wordt een auto met verouderde accessoires. Altijd maar de zin: Tja, leuke auto, maar………
Ook zijn er veel klachten over het niet goed functionerende S & S systeem. In de meeste gevallen is een nieuwe accu de oplossing. Het is toch te gek dat de af-fabriek accu qua capaciteit voor het gevraagde systeem niet voldoende is?
Ik ga nu morgen voor de tweede keer terug met laatstgenoemde klacht en hoop dat het opgelost wordt.
Want ná mijn gedane zomercheck bij de dealer werd ik blij weggestuurd met de woorden: "Alles prima in orde, mevrouw." Toen ik naar de acculading vroeg, zei de baliemedewerker: " o, die is maar 55%, daar MAG ik een nieuwe afspraak voor inplannen". Die afspraak loste uiteindelijk het probleem niet op. Morgen dus in de herkansing.
+
Dealergegevens, willen ze altijd hebben!
en NAW gegevens
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 122
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 10 jul 2014
- Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Delft
Re: TomTom kaartupdate.....

Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: 12 feb 2005
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
- Locatie: Nunhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Had ik al eerder teruggekoppeld:@ Huite
Jij had hierover in het voorjaar toch contact met Carlos himself? Is daar (blijkbaar) niets uitgekomen????
tomtom-kaartupdate-t16544-650.html#p128185
Heb via Carlos het beeld dat Renault Nederland het probleem goed kent én wel zou willen oplossen maar dan is daar nog die grote broer in Frankrijk...

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Nou snelle reactie van Renault Nederland met de volgende uitleg:
TomTom zet de kaarten voor het R_Link systeem om.
Daar dit meer tijd in beslag neemt loopt men altijd een versie achter.
De 9.45 kaart van Europa is dus voor R_Link de nieuwste versie terwijl de TomTom versie 9.50 heeft met nieuwere situaties.
Wanneer en of deze kaart voor de R_Link uitkomt weet men niet
Mijn conclusie:
Door voor het nieuwste systeem van Renault te kiezen (R_Link) wordt je gestraft.
Je betaald meer geld voor minder en verouderde kwaliteit.
Enigste oplossing:
Blijven klagen hier over op diverse site's en bij Renault Nederland of geen R_Link auto meer kopen.
TomTom zet de kaarten voor het R_Link systeem om.
Daar dit meer tijd in beslag neemt loopt men altijd een versie achter.
De 9.45 kaart van Europa is dus voor R_Link de nieuwste versie terwijl de TomTom versie 9.50 heeft met nieuwere situaties.
Wanneer en of deze kaart voor de R_Link uitkomt weet men niet

Mijn conclusie:
Door voor het nieuwste systeem van Renault te kiezen (R_Link) wordt je gestraft.
Je betaald meer geld voor minder en verouderde kwaliteit.
Enigste oplossing:
Blijven klagen hier over op diverse site's en bij Renault Nederland of geen R_Link auto meer kopen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 20 sep 2013
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
- Locatie: in de buurt van Arnhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Tijdens de verkoop heeft de verkoper mij gemeld dat er slechts 2 updates per jaar komen. Dit stond toen ook op de site van Renault NL. Tijdens het koopproces had ik alle info die ik nodig had op dit vlak.
Ik vraag me serieus af of een groot deel van de autorijders zich niet teveel afhankelijk maakt van de navigatie. Gebruik het gezonde verstand en je komt altijd op de juiste plek. Hoe deden we dat dik 10 jaar geleden? Door in elk dorp op de plattegrond te kijken die bij de dorpsingang stond.
Bij een merk als Audi betaal je fors meer voor je navi, kaarten worden ook 2 maal per jaar ververst en kosten veel meer dan bij Renault. Ik vind het allemaal zo slecht nog niet. Elke kaart (ook de 9.50) is al verouderd als hij beschikbaar wordt gesteld.
Ik vraag me serieus af of een groot deel van de autorijders zich niet teveel afhankelijk maakt van de navigatie. Gebruik het gezonde verstand en je komt altijd op de juiste plek. Hoe deden we dat dik 10 jaar geleden? Door in elk dorp op de plattegrond te kijken die bij de dorpsingang stond.
Bij een merk als Audi betaal je fors meer voor je navi, kaarten worden ook 2 maal per jaar ververst en kosten veel meer dan bij Renault. Ik vind het allemaal zo slecht nog niet. Elke kaart (ook de 9.50) is al verouderd als hij beschikbaar wordt gesteld.
geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
@Captured,
Dat is echt veel te kort door de bocht.
Als je ergens voor betaald dan wil je ook dat het prima en up to date werkt.
Als ik dan € 99,- voor een Kaart betaal die ik moet downloaden en er dus nog niet eens een SD kaart bij krijg mag ik dan aub het laatste nieuwe verwachten.
En ja er is een hoop veranderd in 10 jaar tijd maar dat heet met je tijd mee gaan.
Je kan er ook in blijven hangen maar dan heb je ook geen recht van spreken.
Dus een beetje onzin wat je verkoopt door bij elk dorp op de kaart te kijken en je papieren kaart te raadplegen.
Navigatie is ontworpen voor comfort en veiligheid waar je dik voor betaald.
Dat is echt veel te kort door de bocht.
Als je ergens voor betaald dan wil je ook dat het prima en up to date werkt.
Als ik dan € 99,- voor een Kaart betaal die ik moet downloaden en er dus nog niet eens een SD kaart bij krijg mag ik dan aub het laatste nieuwe verwachten.
En ja er is een hoop veranderd in 10 jaar tijd maar dat heet met je tijd mee gaan.
Je kan er ook in blijven hangen maar dan heb je ook geen recht van spreken.
Dus een beetje onzin wat je verkoopt door bij elk dorp op de kaart te kijken en je papieren kaart te raadplegen.
Navigatie is ontworpen voor comfort en veiligheid waar je dik voor betaald.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik vind dat: 'dan lees je maar op de kaart', hetzelfde dat men, omdat de energieprijzen stijgen zou zeggen: 'verlicht dan je huis met waskaarsen!'
Maar we mogen niet op elkaar beginnen afgeven, en zo vergeten dat Renault ons in de steek laat.
Een duur GPS toestel er in plaatsen en dan onbetaalbaar maken zodat je op de kaart moet kijken, kan niet. Want dan moet je ook, regelmatig, kaarten KOPEN.
Maar we mogen niet op elkaar beginnen afgeven, en zo vergeten dat Renault ons in de steek laat.
Een duur GPS toestel er in plaatsen en dan onbetaalbaar maken zodat je op de kaart moet kijken, kan niet. Want dan moet je ook, regelmatig, kaarten KOPEN.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 20 sep 2013
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
- Locatie: in de buurt van Arnhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik ben van mening dat ik geen onzin verkoop. Ik denk dat bij velen de verwachtingen t.a.v. R Link te hoog zijn doordat de verkoper je niet juist heeft geïnformeerd.
De R Link is een relatief goedkoop apparaat waarbij het verdienmodel via de kaarten loopt. Allemaal info die je voor de koop had kunnen weten of wat de verkoper hoort te vertellen. Vergelijk het met koffie van Nespresso. De apparaten worden nog net niet gratis weggegeven: de cupjes zijn stevig aan de prijs.
De R Link is een relatief goedkoop apparaat waarbij het verdienmodel via de kaarten loopt. Allemaal info die je voor de koop had kunnen weten of wat de verkoper hoort te vertellen. Vergelijk het met koffie van Nespresso. De apparaten worden nog net niet gratis weggegeven: de cupjes zijn stevig aan de prijs.
geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik heb een MIO van een goede 100euro met levenslange kaartupdate. Toen ik mijn Renault kocht vroeg ik enkel om een GPS, maar had geen keuze en kon er enkel een R-Link van 600€ (wat jij goedkoop noemt) op krijgen!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 20 sep 2013
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
- Locatie: in de buurt van Arnhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Ja, ik vergelijk een R Link (dat veel meer is dan alleen navigatie!) met de systemen die andere merken aanbieden. Dan is 600 euro een koopje. Er zijn merken waar je minimaal 4000 euro moet neertellen voor iets vergelijkbaars.
Op mijn Captur (Dynamique) was de R Link standaard.
Op mijn Captur (Dynamique) was de R Link standaard.
geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Beste Captured,
Ik drink Senseo dat is nog goedkoper.
Maar dat apparaat was ook niet duur.
Waar zit hier het verdienmodel dan????
Nee joh R_Link is hartstikke duur en wordt door de kaartverkoop alleen nog maar duurder.
Maar natuurlijk zij die verkoper dat niet want dan had hij misschien niet verkocht.
De verwachtingen zijn niet te hoog.
Het apparaat doet wat het hoort te doen, alleen om het te laten werken kost veel geld.
En daar krijg je nog verouderde software bij ook.
Dan mag je naar mijn mening klagen
Die € 4000,- waar jij het over hebt is incluis auto misschien.
Het spijt me te zeggen maar zoals jij dit systeem verdedigd lijkt het wel of je bij Renault Nederland werkt.
Wees gewoon realistisch.
Ik drink Senseo dat is nog goedkoper.
Maar dat apparaat was ook niet duur.
Waar zit hier het verdienmodel dan????
Nee joh R_Link is hartstikke duur en wordt door de kaartverkoop alleen nog maar duurder.
Maar natuurlijk zij die verkoper dat niet want dan had hij misschien niet verkocht.
De verwachtingen zijn niet te hoog.
Het apparaat doet wat het hoort te doen, alleen om het te laten werken kost veel geld.
En daar krijg je nog verouderde software bij ook.
Dan mag je naar mijn mening klagen
Die € 4000,- waar jij het over hebt is incluis auto misschien.

Het spijt me te zeggen maar zoals jij dit systeem verdedigd lijkt het wel of je bij Renault Nederland werkt.
Wees gewoon realistisch.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 20 sep 2013
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
- Locatie: in de buurt van Arnhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik ben realistisch en als je dit forum goed gelezen zou hebben, weet je heel goed wat voor gedonder ik met mijn Captur heb (gehad) en hoe vaak ik met dealer en RN contact heb gehad.
Senseo koffie is ook relatief duur (reken maar eens om naar een pondsverpakking)
En onder de streep slechts weinig goedkoper per gram dan Nespresso.
R Link werkt goed en net als bij bijna alle automerken kosten kaartupdates (teveel) geld. Moet je elke 3 maanden of elk jaar een nieuwe kaart hebben? Naar mijn mening is dat overdreven.
Senseo koffie is ook relatief duur (reken maar eens om naar een pondsverpakking)

R Link werkt goed en net als bij bijna alle automerken kosten kaartupdates (teveel) geld. Moet je elke 3 maanden of elk jaar een nieuwe kaart hebben? Naar mijn mening is dat overdreven.
geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Mijn kaart was 2 jaar oud
Maar als ik 2 jaar de krant niet hebt gelezen hoeven ze toch ook geen €12,50 te rekenen voor een krantje.
Dan kost die net zo veel als voor iemand die hem elke dag leest.
Dus elke 3 maanden of 1 keer per jaar updaten van je kaart...het blijft veel te duur.
En daarbij komt, je wil niet weten wat er allemaal in 3 maanden kan veranderen.
Voor iemand die veel rijdt en vaak op tijd moet zijn is het dus een must up to date te blijven
Ik begrijp dat je een mening hebt waar je niet graag van afwijkt.
Die heb ik ook zoals je hier kan lezen.
Ik laat het verder aan andere over wat zij er van vinden.
Maar als ik 2 jaar de krant niet hebt gelezen hoeven ze toch ook geen €12,50 te rekenen voor een krantje.
Dan kost die net zo veel als voor iemand die hem elke dag leest.
Dus elke 3 maanden of 1 keer per jaar updaten van je kaart...het blijft veel te duur.
En daarbij komt, je wil niet weten wat er allemaal in 3 maanden kan veranderen.
Voor iemand die veel rijdt en vaak op tijd moet zijn is het dus een must up to date te blijven
Ik begrijp dat je een mening hebt waar je niet graag van afwijkt.
Die heb ik ook zoals je hier kan lezen.
Ik laat het verder aan andere over wat zij er van vinden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
R-Link is tomtom, en TomTom verkoopt die kaarten VEEL goedkoper. Waarom moet een autobedrijf EXTRA verdienen op het GPS toestel dat ze er in plaatsen. Ze weten het maar al te goed, want in de R-Link 2 zit een Carminat. VEEL goedkoper en zelfs gratis. Mijn dochter heeft die al tien jaar en nog steeds gratis updates van kaarten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: 12 feb 2005
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
- Locatie: Nunhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Senseo is niet te zuipen!
Doe mij dan maar een kopje R-Link...
Doe mij dan maar een kopje R-Link...

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 122
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 10 jul 2014
- Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Delft
Re: TomTom kaartupdate.....
Nou, een bruine Captur met wit dak komt in de richting van een heerlijk kopje Cappu....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18 aug 2014
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Koffie.........Kaartje erbij uh ik bedoel kaakje 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: 12 feb 2005
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
- Locatie: Nunhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Kijk met Marquerite kan ik praten! 

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 510 Weergaves
-
Laatste bericht door amvih
-
- 7 Reacties
- 955 Weergaves
-
Laatste bericht door rey_a
-
- 2 Reacties
- 532 Weergaves
-
Laatste bericht door petrusbeuk
-
- 0 Reacties
- 269 Weergaves
-
Laatste bericht door Frank-Renault
-
- 0 Reacties
- 246 Weergaves
-
Laatste bericht door Fren
-
- 3 Reacties
- 865 Weergaves
-
Laatste bericht door exroosje
-
- 3 Reacties
- 275 Weergaves
-
Laatste bericht door Scriba