Motorvervanging Kangoo 2004 mogelijk?

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
diekes
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2011 02:38
Actief als: particulier

Motorvervanging Kangoo 2004 mogelijk?

Bericht door diekes »

Hoi,
Onze 1.5dci is ver aan zijn laatste adem toe na bijna 300K. Omdat al de rest nog in goede staat is en steeds goed onderhouden/vervangen werd zijn we op zoek naar een vervangingsmotor.
Iemand een idee welke motoren er allemaal passen in de Kangoo (05/2004)? Liefst een betrouwbaar type dat makkelijk te monteren is, mag zwaarder zijn qua cc's en liefst dus ook geen 1.5dci meer wegens de gekende mankementen...
Ik heb de mankracht en kennis in huis om te helpen, nu nog een goede keuze maken.
Iemand?
DCI 60, lichte vracht, 5pl verlengde chassis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motorvervanging Kangoo 2004 mogelijk?

Bericht door mechanic »

Monteer een IDENTIEKE motor aan die eruit komt, dus ook indice nummer gelijk. Dat is het makkelijkst en je weet zeker dat het werkt/past. Monteer je andere motor, bijv een 1.9diesel zul je ook de kabelbundel, computers etc om moeten wisselen. Dat kun je beter een andere auto kopen.
Wat is er precies niet goed aan je huidige? Evt demonteren en revisie. Dan weet je zeker dat je een goede terug krijgt.
Zo kwalijk is de 1.5dci niet, vooral als je een revisie uit laat voeren kan die weer lang mee. Laat ook de turbo mee nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
diekes
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2011 02:38
Actief als: particulier

Re: Motorvervanging Kangoo 2004 mogelijk?

Bericht door diekes »

ok, bedankt voor de tip, ik wacht nog even af...
Enig idee hoe dit loopt met de technische keuring wanneer ikzelf een donormotor plaats?
DCI 60, lichte vracht, 5pl verlengde chassis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motorvervanging Kangoo 2004 mogelijk?

Bericht door mechanic »

Geen enkel probleem, mits je dezelfde motor plaatst. Een grotere / kleinere moet op kenteken gezet worden dus gekeurd worden. In nederland tenminste, ga ervan uit dat je hier woont... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Motorvervanging Kangoo 2004 mogelijk?

Bericht door BramvT »

Ook nog een punt van aandacht is, welke uitvoering van de 1.5 DCI het is....is het een 60 pk'tje of juist een DCI 80 (82 pk) ?

Die laatste heeft een grotere versnellingsbak-overbrenging...maakt dus minder toeren dan de 60 en 70 pk DCI.

Tot vorige week heb ik 13 maanden lang met een 1.5 DCI met 82 pk gereden (bj. 2003), in die 13 maanden liefst 74.000 km mee gereden (ben koerier) en wilde dus perse niet zo'n hoog toerenblok voor mijn neus hebben.
Daarvoor heb ik enkele 1.9 DTI's gehad met 80 pk, prima motoren maar wel meer herrie voorin dan een 1.5 DCI.

Ding heeft nu precies 2 ton gelopen en gaat bij zijn nieuwe baas een rustige tijd tegemoet....maar heb geen enkele keer een probleem gehad met die 82 pk...was/is een prima blok (kan zijn dat ik mazzel heb gehad).
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht