Zo , ik raakte even niet op het forum.
Gisteren de klus afgewerkt , ik heb geen bouten over , de auto rijdt terug
HELAAS is het geluid NIET weg.
Vreemd want ik hoorde daarvoor duidelijk gieren/aanlopen van een lager of zo.
Maar nu de hele boel vervangen is hoef ik geen schrik meer te hebben voor het blokkeren van 1 of andere rol ....
Wat me opviel is dat de poelie van de dieselpomp zeer dicht langs het motorblok loopt , maximaal 1mm .
Hoort dit zo ?
Voor de rest nog dit : mijn motor kantelt nogal fel.
De middensteun is goed , maar als ik de motor verduw aan kant distributie dan geeft die steun veel mee.
Gisterenavond heb ik die bout wat vaster gezet , zodat de motor vaster zit.
Er was wel resultaat : nu krijg ik het geluid (soort resonantie) bij lagere toeren .
Op de snelweg hoor ik dan weer niks meer.
Die steun is blijkbaar een hydrosteun , maar hoe zie ik dat die kapot is ?
En iedereen bedankt voor het meedenken en de technische support !!! Het was een zeer goeie kluservaring.