Cruise Control

Plaats reactie

Topic author
f.lefevre
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Cruise Control

Bericht door f.lefevre »

Hallo,

sinds kort ben ik het bezit van een Renault Espace 2.0 16V uit het jaar 2000.
Ik ben gen autokenner maar dit is volgens mij zo'n millenium uitgave al heb ik geen idee wat de meerwaarde daarvan is.
Ik heb alle boekjes bij de auto gekregen echter over cruise control wordt er niks geschreven. Er is wel een hendel aanwezig welke aan de rechterkant van het stuurhuis, onder de hendel van de richtingaanwijzer zich bevindt.
Bij deze hendel staat de volgende tekst: (misschien voor een kenner is het dan duidelijk waar het omgaat.)

Pijltje in de richting omhoog: Off
Pijltje in de richting omlaag: Memory
Pijltje in de richting naar voren: Set
Pijltje in de richting naar achteren: Set

Mocht dit niet duidelijk zijn kan ik eventueel nog een foto van de betreffende hendel maken.
Wie kan mij tekst en uitleg geven wat voor cruise control dits is. hoe deze cruise control werkt en of er documentatie van te vinden is.
Het kan ook zijn dat de cruise control kapot is en dat ik daarom niet begrijp hoe die werkt. :!:

Mvg,

Frederik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

46920
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 aug 2015 21:38
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door 46920 »

Als het goed is moet je tijdens het rijden als de gewenste snelheid is bereikt ofwel de hendel naar voren of naar achteren doen (set). Hierna wordt de snelheid vastgezet. Door de hendel naar of te drukken schakelt de cruisecontrol zich uit. Ook met remmen zou dit moeten gebeuren. Als je geremd heb kun je door middel van "memory" de laatst gekozen snelheid weer gaan rijden met de cruise control. Verder kun je als de cruise control ingeschakeld is door middel van het naar voren of achteren doen (set) de ingestelde snelheid van de cruise control verhogen of verlagen.
Als dit niet werkt zou ik het systeem na laten kijken.

Succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

andrehj
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 15 dec 2019 20:19
Actief als: particulier

Re: Cruise Control

Bericht door andrehj »

f.lefevre schreef:Hallo,

Bij deze hendel staat de volgende tekst: (misschien voor een kenner is het dan duidelijk waar het omgaat.)

Pijltje in de richting omhoog: Off
Pijltje in de richting omlaag: Memory
Pijltje in de richting naar voren: Set
Pijltje in de richting naar achteren: Set
Dit lijkt op een VDO cruisecontrol, waarvan dan de bediening een kwart slag gedraaid is. In mijn auto heb ik het geheel zelf gemonteerd, en dan is naar mij toe Memory, omhoog is sneller (set +), naar beneden is langzamer (set -) en van mij af is Off.
Documentatie is op internet wel te vinden. En anders kunnen ze je er bij VDO Nederland wel aan helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut