Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Van het weekend bij FastNed een 'Accu laden niet mogelijk' gekregen na afloop (!) van het laden. Vervolgens de harde reset waarna het verholpen was. Thusi wederom het geval maar nu ging het ook niet meer weg.
Vandaag was de Zoe bij de dealer, blijkt de grendelmotor van de laadopening kapot. Ergste is, het valt niet onder de aandrijving en heeft dus maar 2 jaar garantie, wat nu al een jaar dus verlopen is.
Samen met de onderhoudsbeurt (was toevallig net tijdervoor) en de nieuwe 12v accu* toch een forse rekening: 220+80+130 zo ongeveer ( )
Hebben anderen al last gehad van een kapotte grendelmotor of heb ik pech gehad met dat ding?
*Misschien niet per se nodig, maar gezien een slechte 12v al eerder in verband is gebracht met een extreem lage range (in een aantal oudere topics), zoals ik laatst in duitsland had, leek het me toch handig dit te laten vervangen zoals Renault omschrijft na 3 jaar.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zonder het onderste uit de kan te willen en alles op de garantie af te schuiven, zou ik deze discussie toch wel met Renault aan gegaan zijn denk ik: het contactpunt en alles wat daarachter (BCB en verder) zit valt volgens mij onder de 'onderdelen van de elektrische aandrijflijn' (garantie-paragraaf). En dus onder de 5 jaar garantie. De stekkervergrendeling heeft welliswaar geen directe rol in de electrische aandrijving maar indrect wel in sterke mate: het is een beveiliging tegen het losraken van de laadstekker uit het contactpunt tijdens het laden. Dit kan in potentie een gevaarlijke situatie opleveren. De grendelmotor is dus, met andere woorden, geen accessoire of luxe-item. En het is ook geen verbruiksartikel (zoals banden of ruitenwisserbladen)
Bij mij is de grendelmotor in november vervangen (auto van augustus 2014). Bij mij wilde de auto soms wel, soms niet vergrendelen, met name bij uiterst vochtig weer. Na het insteken van de stekker werd de stekker wel gelocked maar je bleef een tikkend vergrendelend geluid horen. Het gekke was dat schoonmaken van de contactpunten wel leek te helpen, maar niet voor 100%. Uiteindelijk is deze motor vervangen en daarna geen laadproblemen meer gehad.
Ik vraag mij sowieso af of hier niet uit coulance in ieder geval een deel van de rekening door Renault betaalt zou moeten worden. Een onderdeel dat na 3 jaar faalt mag gewoon niet.
Even los van de defect-en-wie-dat-dan-moet-betalen-discussie: zoals in een ander draadje gemeld is het om een andere reden wel belangrijk zelf even te checken of de kabel goed vastzit en het grendelmotortje niet blijft klikken (wat op zich als een designfout kan worden aangemerkt): best voor het motortje is het niet en je 12 volt accu loopt in enkele uren leeg en dan ben je, volle batterij of niet, gestrand.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?
Hallo,
Naar jaren met tevredenheid te hebben gereden in een Grand Scenic 1.4 Tce.
Heb ik deze ingeruild op een grand Scenic4 1.3 initiale.
Tot dusver bevalt de auto goed en rijd zeer fijn.
Alleen viel het me op dat de Multisense verlichting in de...
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Tijdens de vloeistof controles ontdekte ik haarscheurtjes door uitdroging van de laadluchtslang.
(zie foto’s) van mijn Renault Kadjar 1.2 TCE van 2018.
Heeft iemand ervaring met het vervangen en is dit eenvoudig...
Hallo,
Ik wil de benzinepomp van mijn Modus 1.4 vervangen.
Die zit ingebouwd in de benzinetank. Inclusief benzinefilter.
Onder de achterbank zit een klepje. Doe je dat open dan heb je zicht op de grote dop van de pomp.
Kan de pomp door dit gat of...
Ik ben erg ontevreden met de achteruitrijcamera op mijn Megane e-tech. Slecht zicht, klein beeld en wordt snel vies. Is deze camera te vervangen voor een andere en aan te sluiten op het bestaande systeem?