Grendelmotor vervangen

Plaats reactie

Topic author
Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Actief als: particulier

Grendelmotor vervangen

Bericht door Nivve »

Van het weekend bij FastNed een 'Accu laden niet mogelijk' gekregen na afloop (!) van het laden. Vervolgens de harde reset waarna het verholpen was. Thusi wederom het geval maar nu ging het ook niet meer weg.

Vandaag was de Zoe bij de dealer, blijkt de grendelmotor van de laadopening kapot. Ergste is, het valt niet onder de aandrijving en heeft dus maar 2 jaar garantie, wat nu al een jaar dus verlopen is.
Samen met de onderhoudsbeurt (was toevallig net tijdervoor) en de nieuwe 12v accu* toch een forse rekening: 220+80+130 zo ongeveer ( :cry: )

Hebben anderen al last gehad van een kapotte grendelmotor of heb ik pech gehad met dat ding?

*Misschien niet per se nodig, maar gezien een slechte 12v al eerder in verband is gebracht met een extreem lage range (in een aantal oudere topics), zoals ik laatst in duitsland had, leek het me toch handig dit te laten vervangen zoals Renault omschrijft na 3 jaar.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Re: Grendelmotor vervangen

Bericht door PieterZoe »

Zonder het onderste uit de kan te willen en alles op de garantie af te schuiven, zou ik deze discussie toch wel met Renault aan gegaan zijn denk ik: het contactpunt en alles wat daarachter (BCB en verder) zit valt volgens mij onder de 'onderdelen van de elektrische aandrijflijn' (garantie-paragraaf). En dus onder de 5 jaar garantie. De stekkervergrendeling heeft welliswaar geen directe rol in de electrische aandrijving maar indrect wel in sterke mate: het is een beveiliging tegen het losraken van de laadstekker uit het contactpunt tijdens het laden. Dit kan in potentie een gevaarlijke situatie opleveren. De grendelmotor is dus, met andere woorden, geen accessoire of luxe-item. En het is ook geen verbruiksartikel (zoals banden of ruitenwisserbladen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jdgh72
Lid
Lid
Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
Contacteer:

Bericht door jdgh72 »

Bij mij is de grendelmotor in november vervangen (auto van augustus 2014). Bij mij wilde de auto soms wel, soms niet vergrendelen, met name bij uiterst vochtig weer. Na het insteken van de stekker werd de stekker wel gelocked maar je bleef een tikkend vergrendelend geluid horen. Het gekke was dat schoonmaken van de contactpunten wel leek te helpen, maar niet voor 100%. Uiteindelijk is deze motor vervangen en daarna geen laadproblemen meer gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Ik vraag mij sowieso af of hier niet uit coulance in ieder geval een deel van de rekening door Renault betaalt zou moeten worden. Een onderdeel dat na 3 jaar faalt mag gewoon niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Even los van de defect-en-wie-dat-dan-moet-betalen-discussie: zoals in een ander draadje gemeld is het om een andere reden wel belangrijk zelf even te checken of de kabel goed vastzit en het grendelmotortje niet blijft klikken (wat op zich als een designfout kan worden aangemerkt): best voor het motortje is het niet en je 12 volt accu loopt in enkele uren leeg en dan ben je, volle batterij of niet, gestrand.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen