Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Ik ben sinds vorige week dinsdag, de trotse eigenaar van een Renault Clio 1.5 DCI uit 2005 ( Clio II, phase II ) en ik weet niet welke olie erin moet omdat in 't bijgeleverde boekje 2 soorten staan.
Bij alle motortypes staat : 5w40
Bij de turbodiesel staat : 10w40
Ik heb zelf geen turbodiesel maar een gewone diesel, dus ben nu eigenlijk een beetje in de war
10w40 wordt door renault niet voorgeschreven voor de 1.5 dci ( k9k motor! )
Het geen wat wel voorgeschreven wordt is: 5w40, met een inhoud incl olie filter van 4,79L!
Dus als je het volgens de dealernorm wilt doen, moet je 5w40 gebruiken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag welk motor olie moet ik gebruiken voor mijn renault espace 2.0 dci bouwjaar 2012 met kmstand 203240
Wat merk adviseren jullie .
Bedankt alvast
2006. Gisteren de spoorstangen vernieuwd waarbij de neus 30°omhoog stond. Er was toen een lek aan die vaste aandrijfas mof. Had ik eerder niet.
Met wielen terug op de grond ging ik't peil controleren, het liep eruit die versnellingsbakolie. Ca 33 cl...
Zoals de titel al aangeeft twijfel ik over het verversen of spoelen van de EDC versnellingsbak. Ik lees wisselende verhalen, veel mensen zeggen spoelen maar het genoemde nadeel daarvan is dat blijkbaar vuiligheid weer door de versnellingsbak...
Ook een Renault Austral voor 2000 km terug olie ververst tussen minimum en maximum, staat nu al 1cm boven pijl.
Ben naar de dealer geweest ,en zou bij Renault informeren wat er aan te doen is..
Het kan toch niet zo zijn.dat je iedere 2000 km olie...
IMG_5470.jpeg IMG_5469.jpeg IMG_5468.jpeg IMG_5468.jpeg Beste wensen voor iedereen op dit forum
RENAULT, CLIO 0.9 TCE DYNAMIQUE uit 2014
Welke emm en kan ik hier met ddt4all aanpassingen doen
Heb software 5.50 gebruikt met 2 verschillende obd2...