Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben sinds vorige week dinsdag, de trotse eigenaar van een Renault Clio 1.5 DCI uit 2005 ( Clio II, phase II ) en ik weet niet welke olie erin moet omdat in 't bijgeleverde boekje 2 soorten staan.
Bij alle motortypes staat : 5w40
Bij de turbodiesel staat : 10w40
Ik heb zelf geen turbodiesel maar een gewone diesel, dus ben nu eigenlijk een beetje in de war
10w40 wordt door renault niet voorgeschreven voor de 1.5 dci ( k9k motor! )
Het geen wat wel voorgeschreven wordt is: 5w40, met een inhoud incl olie filter van 4,79L!
Dus als je het volgens de dealernorm wilt doen, moet je 5w40 gebruiken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Deze topic staat verdeeld in verschillende topics dus dacht maak er 1 aan.
Ook ik heb last van Benzine in me olie. Vandaag 13-05-2024 naar de dealer geweest en gaven inderdaad toe dat dit het geval was.
Ze hebben de olie en oliefiler vervangen en...
Betreft mijn Clio V hybride bij 2022 , net geen 10 k op de teller.
Zoals beschreven : moet ik mij zorgen maken ??....betreft onder de motorkap waar de olievuldop is.
Olie is +- 9 maand terug vervangen bij de dealer en het viel mij op bij het...
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag welk motor olie moet ik gebruiken voor mijn renault espace 2.0 dci bouwjaar 2012 met kmstand 203240
Wat merk adviseren jullie .
Bedankt alvast
Hallo, ik ben nieuw hier, zeker niet mijn eerste Renault maar nu haal ik vrijdag mijn ‘nieuwe’ Zoe op.
Het is er één uit augustus 2020, R135 52kWh.
Omdat ik eerst wil uitzoeken welke lader ik wil laad ik hem zolang aan het stopcontact op.
Mijn vraag...
Ik heb aan den lijve ondervonden dat de batterij van mijn (firma) wagen zga leeg was na +- 4 weken inactiviteit en heb zodoende een jumpstarter gebruikt van t werk...
Dat was me wel makkelijk! Plus bij plus , min bij min , knopje aan en.....gaan 👍....