Prijzen laden onduidelijk

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Een rekening van TNM gehad die volgens mij gewoon klopt :D
Wel nog steeds onduidelijk: kosten per kWh of min. dien je nog zelf te bepalen. Dat gedaan hebbende krijg ik dit:
image.png
Waar je dus niet moet zijn is bij ANWB/Greenflux. Een, laten we zeggen, extreem hoog tarief en dat voor een 11kW paaltje. Zeer bedenkelijk. TNM netjes met 0,21 per kWh, komen nog wel transactiekosten bij (1,74 voor 14 sessies voor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door Ad van der Meer »

De Greenflux palen hebben een starttarief van €2,= en een starttarief + korte laadtijd is funest. Mr. Green/Allego palen zijn met €2.72 nog een trapje erger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TruusZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2015 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Veltem

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door TruusZoe »

HAllo allen,

Ik merk op dat hier paar keer iemand Becharged vollop aan het promoten is. Zijn vol recht. Maar ik wil toch ook even mijn kant van Becharged verhaal doen.

Om een laadpas van becharged te krijgen, moet je je online registreren. Waarop je direct een factuur krijgt van 17euro (kaart + 1e maandabonnement). Zo een dergelijk abonnement kost dan zowiezo 5 euro per maand, OOK AL LAAD JE NIETS. Dit was mij niet duidelijk bij registratie. Een kaart krijg ik NIET toegestuurd, maar wel een 2e factuur, omdat al snel de 2e maand volgde. :naughty:
Uiteindelijk heb ik dus maar gevraagd om mijn registratie te verwijderen/annuleren. Wat kan, maar dan krijg je NATUURLIJK nog een slotfactuur... waarop ik 3weken later nog steeds wacht. Dit grapje koste mij al 24€ en ik heb geen 1kw geladen. :shock:
Ondertussen merkte ik dat ze in Gent aan de carrefour ook een nieuwe laadpaal gezet hebben, maar deze geeft op het scherm een foutboodschap. Niet geprobeerd dus!

TNM factureerd vlot en correct.
EV-point, werkt met prepaidkaart, of met een app. (app nog niet getest, maar kaart werkt prima) EN je kan er ook met SMS betalen! (werkt ook feilloos)
Plugsurfing werkt, 1 malig! :D ook al geef je bankgegevens door (kredit-kaart) toch wordt er niet gefactureerd, ook krijg ik nergens een overschrijving of dergelijke, dus ik kan NIET betalen, maar nu ook kaart NIET meer gebruiken ... SPIJTIG.

Ik rijdt nu een goed jaar rond met de Zoë. Laat 90% thuis op, maar voor verdere ritten, gebruik ik voornamelijk TNM of EV-point pas.

Grtz,

Truus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door fivari »

Dag Truus,
ik heb zelf ook een plugsurfing-account. Je kan een betaalmiddel toevoegen via de de website https://my.plugsurfing.com.
Zelf heb ik een creditkaart, maar paypal is ook mogelijk.
Ik heb nog maar twee keer geladen met plugsurfing: bij Vitra in Diegem en in Sint-Pieters-Leeuw. Eigenaardig genoeg zijn deze laadpalen ondertussen van de plugsurfing-kaart verdwenen.

Ik kan bevestigen dat ook de EV-point app perfect werkt.

De laadpalen in de stations zijn ook van BeCharged, maar daarvoor heb je hun laadpas niet nodig. Een parkeerticket (of Mobib-kaart) volstaat om het gratis laden te activeren. Ik weiger trouwens alle laadpassen waarvoor een periodieke som moet betaald worden.

Ik gebruik, net als jij, als betalende oplossing TNM en EV-point. En dan het gratis laden bij parkings NMBS, Delhaize, de McCharge van McDonalds en Lidl.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

Naar aanleiding van de tip over laadtarieven in het draadje "ZOE in de media", het overzicht van de verschillende laadtarieven hier ook maar gepost.
Om te constateren dat je er niet zoveel aan hebt. Addertje onder het gras is de vermelding "locatie" in de tabel, dat staat voor een tarief dat locatie afhankelijk is en dus niet inde lijst staat. En daar gaat het nu allemaal om.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door OlafH »

Dank voor het overzicht, die had ik gemist!
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

En vandaag weer een spontane creditnota van TNM.
Wederom de laadsessies van TNM in januari die gecrediteerd worden. Was al een keer in eerder gecrediteerd begin februari, maar vervolgens weer opgevoerd op de rekening van februari. Ondertussen ben ik in blijde afwachting van de rekening van maart om te ontdekken wat mijn reisje naar Oosterrijk nu eigenlijk gekost heeft. De TNM laders in Duitsland zijn met de factuur van februari verrekend, maar de niet TNM-laders moeten nog komen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

Op basis van het overzicht van Idolaad lekker aan het fröbelen geweest en tot deze abonnementswijzer gekomen.
tarievenkiezer.png
Je kunt hier voor een maand je laadpatroon bij verschillende Chargepointproviders invullen. Voor de geselecteerde Laadpasprovider wordt dan je maandbedrag berekend. De bedragen kun je dan in de laatste kolom overnemen en een andere Laadpasprovider kiezen om het verschil te zien. Kies je auto, de maand die je wilt bekijken en de Laadpasprovider van je keuze. Stel dan je maandelijks laadpatroon samen. Daarvoor kies je je Chargepointprovider, het aantal sessies in de maand en het meest waarschijnlijke start en eind SoC. Tot slot nog een indicatie wanneer je gaat laden (kies een type rit).

Andersom kun je dus binnen een abonnement kosten voor laadsessies bij verschillende Chargepointprovider vergelijken door dezelfde laadsessie bij diverse Chargepointproviders te kiezen. Met name het verschil van tijd-laden is "leuk" om te zien

Was allemaal niet zo spannend totdat Allego met laden per minuut kwam. Idolaad heeft gemakshalve de ladercapaciteit gebruikt om dit minuuttarief om te rekenen naar een kWh tarief. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Als je met een te koude accu aankomt of te lang doorlaad, dan geld die maximale laadcapaciteit niet meer. Bij op tijd laden is batterijtemperatuur en SoC van belang en dat zit in dit overzicht. Ook heeft Idolaad nogal wat tariefopties voorzien van de mededeling "Locatie", daarmee refererend aan de wisselende starttarieven per locatie. Na wat onderzoek op de websites van Allego en TNM heb ik die ingevuld en de Idolaadlijst uitgebreid, maar dit is geenszins volledig. Dit zijn de standaarden die ik vond op de site van Allego en TNM, maar er zijn nog volop laders met verschillende starttarieven. het is ondoenbaar om die in een lijst te verzamelen.

Het is een rekenblad en nog geenszins foolproof (je kunt DC laders kiezen voor de Zoe en AC-laden met een Leaf) dus pas nog even op. De gevolgen van de verschillende laadmogelijkheden zitten er wel in (met een Leaf kun je geen 11 of 22 kW laden). Om de lijst te kunnen gebruiken is hij vrijgegeven voor bewerken, dus als je zelf wilt vogelen download dan een kopie en laat het origineel intact. Foutjes mag je me mailen of hier posten.

Resultaat van een paasweekeind laadtarieven navlooien is dat Allego met zijn tijd-laden een gigantische ruis in de markt heeft gegooid. De Allego snelladers die in 2014 door TNM werden weggezet blijken helemaal niet van TNM te zijn en Allego legt TNM gewoon tarieven op. TNM moet mee anders zijn ze een dief van hun eigen portemonnaie. Van duidelijke laadtarieven kan geen sprake meer zijn en de effecten kunnen enorm zijn. Sowieso ga je veel meer betalen bij Allego laders, maar het kan hard gaan als je geen benul hebt. Op voorhand kun je verwachten dat nieuwelingen in EV rijden, die bij zo'n mooie snellader gaan laden van een koude kermis thuiskomen. Fastned bied geen abonnement om bij andere Chargepointproviders te laden, maar voor het vergelijk heb ik ze wel meegenomen in de keuzelijsten. Ik dacht dat Fastned Unlimited € 200,00 kostte maar dat is € 99,00, dus als je de keuze hebt en zo vaak moet laden, dan is die keuze voortaan snel gemaakt. Dus met zijn allen naar Fastned of gewoon niet meer snelladen of alleen als het echt niet anders kan. Vanuit dat oogpunt bezien blijkt de Renault ZOE R240 zo gek nog niet .....

Een ander ding is de auto's. Wel eens geprobeerd te bekijken wat de laadmogelijkheden van een EV zijn? Nog nooit zoveel hocus pocus gezien als bij VW, BMW en Mercedes. Je gaat het daar gewoon niet vinden. TNM heeft (met de hulp van Ad van der Meer) een overzicht van de capaciteiten van de EV's die in Nederland te koop zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door fivari »

Bedankt voor die simulator. Ik probeer ook zoiets te maken voor België.
Wat die overzichtstabel van TNM betreft: die bevat nogal wat onnauwkeurigheden om niet te zeggen fouten. BV voor de ons wel bekende Zoe klopt de laadsnelheid niet en het opgegeven bereik is belachelijk, zeker wanneer bij de i3 >160 km mag staan. Bij de i3 is 32A een dure optie.
De nissan NV200 laadt standaard aan 32A terwijl het bij de leef een optie is. Jammer dat een professionele speler dergelijke info verspreidt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door Ad van der Meer »

@GertJan
Grappig dat je het opbrengt. Ik heb gelijk weer even gekeken op de website van TNM en er staan nog steeds tenenkrommende fouten op die website. Gelijk maar weer een keertje gebeld en en wordt weer naar gekeken. Ik hoop dan maar dat er niet alleen naar kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door Nivve »

@GetjanVB: Weet je of de berekeningen nog kloppen als ik het exporteer naar excel?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

Moet normaal wel gaan, als er iets niet gekopieerd kan worden, dan zal daar een melding van komen. Probeer even een aantal scenario's in beide rekenbladen.

Met "vogelen" bedoel ik het aanpassen van formules. Scenario's invullen en uitproberen kan natuurlijk gewoon in het gedeelde Numbers bestand.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door alexdepalex »

Overigens heeft de Allego snellaadpaal bij Van de Valk in Eindhoven een software upgrade gehad. De AC opties is naar een andere knop verhuisd, en de kWh meter ontbreekt volledig. Alleen de tijdsindicatie is nog zichtbaar. Wordt nu dus helemaal gokken wat je hebt geladen.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door Nivve »

Vanmiddag met allego gebeld en gevraagd naar de Hajé lader in flevoland. Conclusie is dat er volgens hun maar 1 lader is; een snellader. Dat er ook een mogelijkheid is om 22 kw te laden màakt voor hun niet uit, zelfde lader = zelfde prijs.

Maar een mail gestuurd naar TNM dat ze dit expliciet kunnen melden op hun kaart/app.
Conclusie voor ons: bij allego is 22kw laden soms twee keer zo duur dan 50 kw laden (50 ct/min geeft bijna 1,5 euro per kw). Belachelijk :snooty:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door alexdepalex »

Tja, m'n hele woon-werk route (A67 - A58) is zo ver-Allego't. Vanaf begin deze week zijn de temperaturen 's ochtends weer wat hoger, maar daarvoor kwam ik amper boven de 11kW en met deze tarieven wordt zelfs kort bij laden een duur grapje.

Als je kijk naar de jaarcijfers van Fastned, vraag ik mij af wat zij gaan doen. Vasthouden aan een tarief per kWh, of mee met Allego en ook per tijdseenheid afrekenen.

Het enige wat ik ze na moet geven, is dat hun prijsbeleid voor snelladen nu wel consequent is :?
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

Een prijzen kolom als bij een ICE tankstation bij elke laadpaal is natuurlijk geen doen. Hoe krijg je dan prijsinfo bij of op een laadpaal. Wellicht met een sticker zoals het energielabel, kan er gelijk wat meer wenselijke info op als laadsnelheid en zo. Prijzen kun je er niet op zetten, die zullen best wel eens veranderen, vandaar de kleurcodering voor het starttarief. Andere kosten te benaderen via de Q-code, zou zelfs een ingerchargecode kunnen zijn om via een app het laden te starten. Zou het wat zijn?
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door BB-One »

Ik heb gisteren een melding gedaan bij de Autoriteit Consument en Markt over de onduidelijkheid van de laadtarieven. Heb me er maar van weerhouden om ook de onduidelijkheid van de laadsnelheden aan te kaarten. Dit nadat ik afgelopen weekend 'gedwongen' was om bij een snellader te laden (bij Hajé - Lelystad) waarvan ik ook nu nog niet eenduidig kan achterhalen wat de kosten daarvan waren/zijn.

Maar moet zeggen werd zojuist gebeld door Consuwijzer (ACM had mijn mail doorgestuurd) met de vraag dat ze niet helemaal begrepen waar ik advies over wilde hebben. Uitgelegd dat ik geen advies nodig had, maar dat ik een algemene klacht had over de 'handelspraktijken' van de laadpaalaanbieders en dat in mijn ogen de ACM de aangewezen autoriteit is. Oftewel mijn mail bouncet weer terug naar de ACM. We wachten af...
(handelspraktijken heb ik hierboven tussen haakjes gezet, omdat ik ze niet beticht van oneerlijke handelspraktijken, maar van gebrekkige informatievoorziening - het kan gewoon veel beter! Zie bijvoorbeeld de sticker van GertJan, de Q-code zou wat mij betreft al voldoende zijn!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door alexdepalex »

Waarom zou het plaatsen van een overzicht van de prijs geen doen zijn? Als iedere leverancier van laadpalen, gemeentes, uitbaters van parkeerterreinen, zelf hun tarieven gaan bepalen, dan lijkt mij dit niet meer dan normaal. Je biedt en product aan en daar hoort gewoon een prijs bij. Dat je van te voren kan uitzoeken wat een MSP vraagt, daar kan ik mij wat bij voorstellen. Maar vervolgens zou er op 't verkooppunt moeten staan wat de prijs is van de dienst of stroom per (tijds)eenheid. Dat is in een winkel zo en ook bij een ICE tankstation.

Verder heb ik 't idee dat dat afrekenen per tijdseenheid ook wel eens ingegeven kan zijn door de ACM zelf :)

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... wijze-aan/
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door BB-One »

ben het helemaal met je een Alex, maar ik zou al blij zijn met een Q-code. Ik snap namelijk dat bij een tariefswijziging het ondoenlijk is om de vele duizenden palen van en nieuwe sticker te voorzien. Door een link naar een website op de paal zelf kun je dat makkelijk online aanpassen en ben je altijd up to date.

Het onderzoek van ACM naar Allego was meer gericht op het feit dat een netwerkbeheerder geen elektriciteit mag verkopen en dat voorheen via allego praktisch gesproken wel deed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

Op de sticker staat prijsbepalende info die voor iedereen (nagenoeg) gelijk is: chargepointprovider, laadsnelheid, manier van verrekenen en starttarief (categorie middels kleurcodering). Via de Q-code zou de exacte kosten van de Laadpasprovider benaderd moeten worden, maar met die andere indicatoren heb je nu gelijk al een goede indicatie.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door Nivve »

Maar elke paal heeft een uitbater die de prijs bepaalt. Deze prijs kan dus gewoon simpelweg op de paal vermeld worden. Dan gewoon een disclaimer eronder met de tekst 'Prijs kan variéren op basis van de laadpas' of 'exclusief eventuele kosten van de laadpasprovider'.
Eigenlijk exact zoals telefoonkosten worden vermeld: 'Exclusief eventuele belkosten van je telecomprovider'.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

En als de prijs veranderd alle palen van nieuwe stickers voorzien?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door alexdepalex »

Dat lijkt mij meer een probleem van de uitbater. Hoe ze het doen vind ik niet zo interessant (sticker, schermpje etc), als de consument maar weet wat hij betaald.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door Nivve »

Tja, er zit een display op de paal, dus als ik hun was zou dat gebruiken. Sticker was alleen maar om te laten zien hoe makkelijk/simpel het kan zijn, niet dat het de beste optie is (want dat is het idd niet :wink: )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door GertjanVB »

Het gaat niet alleen over snelladers, ook normale paaltjes t/m 22kW.
Allego heeft ook die in beheer en rekent daar diverse starttarieven voor en doen aan tijdladen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door Nivve »

Klopt, maar die tarieven liggen redelijk vast. Bij aansluiting weet je wel de snelheid van de laadpaal, en dus ook het starttarief/laadtarief dat erbij hoort (om even allego aan te houden). Dus bij aanleg gelijk een sticker erop, dan kost het geen extra moeite. Eventueel met de melding dat er een klein verschil kan zijn van prijs ivm inflatie of zo.
Ook een mooie incentive om de prijzen niet ingrijpend te veranderen (kuch... TNM... kuch) :roll:

QR-code of iets dergelijks kan inderdaad ook, maar dan ben je weer zo afhankelijk van de telefoon. Website die niet laadt op windows phone en zo.

Ook vind ik het simpelweg een stomme ontwerpfout in de palen. Alle ouderwetse benzinepompen hebben toch ook een display met een prijs vermeld (terwijl het hele benzinestation dezelfde prijs hanteert, dus puur makkelijk maken voor de klanten), waarom moet dat weg als we het over laadpalen hebben? Serieuze ontwerpfout bij de laadpaalfabrikanten in mijn ogen.
Zijn er trouwens niet-snelladers met een display of heeft geen een laadpaalfabrikant die erin gezet?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door alexdepalex »

De tarieven liggen wel vast, maar ze zijn niet helder en transparant. Als ik bij een laadpaal van Allego sta, wordt ik afgerekend op: basis van tijd, afgenomen laadvermogen, locatie van de lader (openbaar of overig?) en de afwijkende afspraken die Allego heeft gemaakt met een gemeente. Hoe moet ik, laat we daar van uitgaan, als consument weten wat ik dan exact afneem en wat op het einde van de sessie het bedrag is?

Hier is al eerder het besluit prijsaanduiding aangehaald. Nu weet ik niet hoe relevant dit is voor dit soort diensten, maar gezien de vele variabelen die er zijn bij het laden, kan ik mij geen andere oplossing voorstellen dan dat een laadpaal wordt voorzien van een display met daarop de kosten voor het laden, maar ook tijdens het laden een indicatie daarvan.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Prijzen laden onduidelijk

Bericht door BB-One »

Vandaag twee maal moeten laden bij een allego lader. Er zit een sticker op met de melding dat het laden per minuut afgerekend wordt. Heeft een outlander er overigens niet van weerhouden om aan te koppelen in de Meern....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Onderhoudsschema en prijzen
    door Sjaak H » » in Captur 2
    2 Reacties
    186 Weergaves
    Laatste bericht door Sjaak H
  • Easylink brandstof prijzen
    door Sandeman » » in EasyLink
    1 Reacties
    263 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • sms begin laden/eind laden.
    door Raijmond » » in Opladen Zoe
    0 Reacties
    268 Weergaves
    Laatste bericht door Raijmond
  • Probleem bij het laden van de auto
    door erik75 » » in Captur E-TECH
    0 Reacties
    92 Weergaves
    Laatste bericht door erik75
  • Wil niet meer laden
    door Verwijderde gebruiker 41109 » » in Captur E-TECH
    5 Reacties
    741 Weergaves
    Laatste bericht door Verwijderde gebruiker 41109
  • Controle tijdsduur bij laden
    door Injector1 » » in Technische vragen Zoe
    0 Reacties
    317 Weergaves
    Laatste bericht door Injector1
  • Foto' laden in open rlink
    door Aart&Riet » » in Austral
    3 Reacties
    491 Weergaves
    Laatste bericht door CreatoX