Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering :1.5 dci 68pk Bouwjaar :2007 Brandstof
Hallo ,
ik wou mijn remtrommels (met nieuwe lagers) van mijn Clio 65pk omzetten naar mijn Clio 68pk.
Het enige verschil dat ik zie is de ABS ring : bij de ene meer ribbels dan bij de andere.
Kan ik ze dan niet overzetten ?
Het abs systeem zal hierdoor onjuiste waardes meten tov de voorwielen lijkt me.
Beter voor paar tientjes nieuwe lagers in de 'nieuwe' trommels persen. Zijn deze al versletennof uit voorzorg?
de oude clio gaat weg ,maar remblokken en beide lagers zijn vernieuwd.
vandaar dat ik ze wou omzetten
Ik heb zelf geen pers,en in garage kost een nieuw lager 110 €.
Koop ik de volgende keer beter 2 nieuwe trommels voor 200€
2 lagers via internet bestellen kost 19e excl verzenden. Evt met de trommels en lagers naar een garage gaan en een half uur loon en je bent ook goed geholpen toch?
Gezien ik weinig meer doe aan auto's, doe ik met mn eigen auto niet anders.
Zelf onderdelen aanleveren en auto wegbrengen.
Pas distributie/waterpomp,remschijven+blokken,filters e.d besteld en auto naar garage gebracht. Zelfs eigen olie aangeleverd. Weliswaar geen dealer,maartoch.
Zijn de remmen van nieuwe clio ook versleten/lek,kunt ook gewoon wachten natuurlijk. De trommelremmen hebben bij goed bijhouden een lang leven. Een keer een remcilindertje lek maar voering gaat erg lang mee.
vorige week maakten ze een licht aanlopend geluid tijdens het rijden , bij flink remmen ook schurend.
Heb gekeken maar ze zijn niet versleten.
Trouwens , morgen een slagmoersleutel halen, gaat tot 680Nm , voldoende voor die krukasbout denk ik ?
De voering goed schuren,en schuine rand aan de uiteindes schuren. De rand die waarschijnlijk in de trommel zit ook wegschuren. De beweegplekken goed invetten en het geluid moet haast wel weg zijn.
Dat moet voldoende zijn,uiteraard als deze op perslucht werkt zal er een compressor aanwezig moeten zijn.
LOL die compressor heb ik al 30 jaar , maar nu lees ik ergens dat de tank minimaal 50liter moet zijn.
Vorig jaar heb ik mijn maat een asbout zien afschieten met behulp van een hobbycompressortje.
Mijn compressor is een 2 cylinder , kleine tank.
Verdorie heb gisteren zitten zoeken naar de krukassensor (vliegwiel blokkeren) , zeeeer moeilijk zoeken want alles zit verborgen achter lucht- of waterslangen.
Mss zit ie meer naar achter zoals bij de scenic?
Kan ik die krukasbout enkel loskrijgen door krukas te blokkeren??
De kosten voor de slagmoersleutel (en krachtdop) hoeft niet want die ligt toch maar in de kast dan .
Een volle tank is zat voor 1 bout..wellicht zal die wat bij pompen maarja dat is onbelangrijk.
Zit ie niet gewoon onder het thermostaathuis?
Nja draai altijd eerst de motor tegen de krukasstift aan,nokkenaspin erin dan krukasbout los.
onder het thermostaathuis is er eigenlijk vrij weinig plaats voor zelfs, ook niet te zien zonder vanalles te demonteren
ik ga morgen eerst eens kijken langs onder achter de motor
Had er een uit de inboedel van failliet garagebedrijf,gok minstens 10jaar oud. Deed het perfect.
Daar had ik trouwens een gedore gereedschapskar en elk stukje handgereedschap vandaan. Allemaal oud,en gedore,maarja toch prima mee te werken. Was ook binnen een uur verkocht op marktplaats.
Nu voor kleine klusjes aan auto's en scooters een setje van de lidl. Best prima spul.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Nette Twingo bj maart 2011 km 271000 apk tot 11 maart 2025 diesel. Kleur rood. Nieuwe radiator met condensor oude was lek. Maart ivm apk service gehad olie en filters vervangen. Lokatie Oude Pekela. Fotos beschikbaar. Vr prijs 1450 euro
Dag, vandaag de paravan verwijderd om het luchtfilter te vervangen. Eigenlijk gaat dit veel makkelijker dan bij de scenic2 :)
Maar wat is die paravan voor slappe natte lap! Ik heb gelukkig nog geen klachten van lekkage en weet ondertussen al dat er...
Vorige maand een Clio2 gekocht.
Multiriem piepte bij koude motor. Spanrol , omkeerrol en dynamo leken ok. Riem lijkt ook niet oud.
Echter bleef piepen.
Dan maar geprobeerd om hem wat strakker te zetten.
Gedaan met piepen, maar nu bromt de motor...
Ik rij al een paar jaar met tevredenheid in mijn Lodgy. De laatste maanden valt mij iets op. De Lodgy heeft 230.000 gelopen. Laatst is bij onderhoud de distributieriem, waterpomp vervangen plus nieuwe remschijven en blokken. Het probleem was...
Dit gaat over een Renault scenic III, 1.5dci, diesel van2015
Deze maand groot onderhoud gedaan.
1 week later tijdens het rijden storing, stop, risico op motorschade. Na 5 minuten stilstaan, kon ik zonder probleem verder rijden.
Mijn naam is Steven en ik heb een renault megane 1.5dci uit 2010.
Misschien een domme vraag maar ik kom er zelf niet uit.
Ik heb een storing op de turbodruk. Bij nader onderzoek blijken er bij gas geven uitlaatgassen te ontsnappen onder dit...