Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat was bij mij ook. Long story short: garage: kunt u het beste eerst even Renault service bellen. Renault service: kunt u het beste even een afspraak met de dealer maken. grmbl grmbl grmbl (denk hier even dat plaatje waar Obelix om een romeins "gemiddeld" harnas heeft gevraagd in "het vreemdenlegioen"). Vervolgens "by magic", en na overigens voordat ik belde te minste 8 weken offline te zijn geweest, ploink, contact. Ik kon me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat iemand ergens op een knopje heeft gedrukt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

Ok, zal ik even testen. Dank voor de tip zoe2goe.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

@zoe2goe.
Melding gemaakt Renault Service met opmerking dat de garage geen raad met TCU wist.
Nu wachten op de " by Magic". :wink:
Anders vrijdag bij de terugroep inspectie.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Succes, ben benieuwd!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik heb vandaag een half uur met Robert van Zutpen van Renault aan de telefoon gehad en hij kon mij niet helpen met de app. Volgens hem werkt alles en als het niet werkt moet ik maar weer naar de garage. Er wordt nog steeds gedaan alsof ik de enige ben met het probleem. :fp:
vanochtend terug van korte trip. Laden gestart en krijg netjes een melding via de mail dat laden gestart is. Mijn vrouw gaat weg met de auto en stopte het laden. Kreeg nu geen melding. Ook niet als ik om nieuwe info vroeg. Dit gebeurde allemaal toen ik Renault aan de telefoon had. Krijg ik de vraag of de auto misschien in een garage staat. Ik zeg dat de auto niet verplaatst is dus er moet ook een bericht van stoppen met laden komen. Waar woont u dan? gewoon in Vleuten. Niet afgelegen dus. Het kon ook wel eens zijn dat er geen bereik is........als je wat afgelegen woont.
Kortom. Ik bleef maar in een cirkeltje praten met die goede man. Duidelijk totaal geen kennis van het product :cry2:
De app werkt goed volgens hem. Het moet aan de auto liggen. Dus ik zeg weer. Waarom krijg ik dan wel een email als de auto start met laden? Dan is er toch verbinding.

enz. enz. enz..........

Het mooiste was nog dat hij vertelde dat ook bij Tesla het niet altijd werkt.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Of het bij Tesla niet altijd werkt, weet ik niet. Maar ik lees o.a. op het autoweek forum dat meerdere merken (o.a. Audi) ook veel moeite hebben om apps goed en continu werkend te krijgen.

Maar dat mag natuurlijk helemaal geen excuus zijn. :naughty: Ik hoef in principe al dat soort luxe en gadgets niet, maar als ik ze dan (toch) gekocht heb, moeten ze ook werken.

Ik ben op dit moment er even helemaal klaar mee. Geen verbinding sinds 2 maart en sinds een week ook geen navigatie meer: "geen kaart gevonden". Bah. Woensdag maar weer eens een keer bij de dealer binnenlopen, maar of dat dat zin heeft..... :cry2: :cry2:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Zucht...
Met Renault er over gehad. Het functioneert, maar kan nog wel beter. Bij mij komen data en meldingen (inmiddels) wel binnen en snel. Bepaalde functionaliteit werkt niet, maar dat is vanwege de abonnementsvorm (A/C inschakelen en laadkalender instellen heb ik nooit gemogen). Graag wel een aanpassing dat de optie dan ook niet getoond wordt. Gaan ze regelen. Jouw probleem wijst volgens mij richting defecte TCU (Harm heeft er al een paar gehad). Heb je je verbinding gecontroleerd? Andere optie is een knoop in de beroemde server in Portugal. Een daadkrachtige dame bij Renaul klantenservice heeft, ten tijde van de oude app, mijn oude account rigoureus verwijderd en een nieuwe aangemaakt en daar werk ik nog steeds mee. Let wel op dat je je oude historie kwijt bent.
Succes
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Nivve »

Ik heb al geen data meer sinds 17 maart. Echter ik gebruikte het al nooit, dus om weer moeite te doen en/of terug te gaan naar de dealer... Ik wacht wel tot het zich vanzelf oplost :shhh:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

IT industry meets Automotive industry. Brrrr... Ofwel: onbetrouwbaar en ongereguleerd meets betrouwbaar en streng gereguleerd. Daar moet de auto-industrie nog een beetje aan wennen. En helaas, wij consumenten dus ook...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Dave, de melding 'geen kaart gevonden' betekent of een fout op je SD kaart of een defect in je kaartlezer. Beide vallen officieel onder de garantie, aangenomen dat je verlengde garantie hebt. Die reparatie kun je gewoon claimen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

TCU toch defect, kosten bij 80% coulance €167 voor de vervanging.
Acceptabel? :think:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

hmm, zou zeggen van niet. Waarom valt dat niet binnen de garantie? het is niet van de slijtage, maar van de slechte kwaliteit dat het ding kapot is gegaan. Daarnaast kun je auto nooit langer dan 3 jaar hebben, dus moet dat ding gewoon werken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

De TCU valt onder de normale fabrieksgarantie. Deze betreft 24 maanden. Als je auto ouder is dan 24 maanden en je hebt geen verlengde garantie gekocht, dan is het redelijk dat de reparatie met coulance wordt aangeboden. Als je auto jonger is of als je verlengde garantie hebt, dan dient het onder garantie gerepareerd te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

Geen idee wat een TCU zou moeten kosten, slijtage kan ik me er niet bij voorstellen.
Dus Gertjan ik sta er idem m.b.t. ding zou nog moeten werken.
De Zoe is van oktober 2013 en dus ouder dan 24 maanden.
Ben gewoon het bokje en moet gewoon betalen.
Wil niet zonder de afstand uitlezing op afstand, ware het niet dat dat ook niet altijd echt perfect werkt.
Dank voor jullie reactie!
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Tsja, de TCU... dat vind ik wel een zwak punt van de Zoe. Bij mij is deze in maart 2014 voor de 1e keer, en in januari 2015 voor de 2e keer vervangen. En nog hapert de communicatie regelmatig. Hoe dat komt weet ik niet, maar deze maakt gebruikt van het zogenaamde 2G netwerk. Mijn telefoon maakt gebruik van 3G, maar op plekken met slechte dekking valt die terug op 2G. Dus zou dit netwerk nog steeds overal goede dekking moeten hebben.

Wat betreft de garantie op dit onderdeel. Strikt genomen zit er 2 jaar garantie op. Maar als deze bij mij nu weer stuk zou gaan, dan zou ik niet zomaar kosten accepteren.
VanAssen schreef:kosten bij 80% coulance €167 voor de vervanging
Dan zouden de totale kosten incl. vervanging dus €835,- bedragen. Poe, best veel.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door landfort »

Onze Zoe geeft de laatste 2 dagen ineens geen info meer (gisterenavond na herhaald update verzoek niets tot we de auto hebben geopend om timer voor de kachel te zetten...toen een 100% stand), geen mailtjes e.d. of ie nu thuis of op het werk aan de lader staat...kan ik zelf op een of andere manier erachter komen of dit de TCU is?
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

@landfort,
Mijn Zoe heeft regelmatig precies hetzelfde euvel. Als de auto eenmaal geen contact meer heeft, komt dit pas weer terug als je fysiek de deur van de auto open doet. Het lijkt wel op een soort energie-bespaar-modus waar hij dan in zit.
13 april heb ik een afspraak bij de dealer, en dan laat ik hier ook naar kijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door landfort »

Check Harm, we gaan de storing melden bij de dealer!
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Mildly off topic: Ik was laatst bij de dealer ivm met accu-controle (omdat de 12V plat was geweest). Ik zei langs mijn neus weg "kijk even of alle software up to date is". Daar werd men niet vrolijk van: kennelijk is het noodzakelijk om voor ten minste een deel van de ECU's de auto (hoog)spanningsvrij te maken, en dat hele geintje duurt zo een uur. Was niet nodig voor de Clima (lijkt mij logisch) en die is dan ook van een update voorzien. Maar de BCB is een ander verhaal en dat heb ik dus doorgeschoven naar het eerste grote onderhoud.

Nou lijkt het mij vrij onlogisch dat dit ook voor de TCU zou moeten, maar je weet maar nooit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door krisv5 »

Bij mij is de ZE services actief van 25/03. Het betreft hier een nieuwe Zoe Intens. Vanaf 25/3 tot en met 31/03 heeft de app prima gewerkt, maar vanaf 1 april plots niks meer. Als ik kijk in het systeem geeft ze aan geen verbinding te hebben, overige info staat wel ingevuld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door landfort »

Bij ons doet de melding het sinds vanmiddag weer??? We kijken het nog even een paar dagen aan...
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RudyH »

Ik krijg elke dag nog gewoon meldingen van de auto bij starten en stoppen laden. Gebruik wel sms en geen mail. (Is sneller)
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

VanAssen schreef:
TCU toch defect, kosten bij 80% coulance €167 voor de vervanging.
Acceptabel? :think:
Nou lekker dan. Vandaag kreeg ik te horen dat ik op 60% coulance mag rekenen. :x :discuss: En ik krijg 25% korting op de 12V accu. Totaal mag ik € 325,- afrekenen. Nou, ik weet het niet hoor. De garantie op een nieuwe TCU is 1 jaar. Mijn Zoe is nu 33 maanden oud. Misschien kan ik toch wel zonder TCU. :think:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

@Renault 15.17:

TCU: Moet iedereen zelf bepalen, maar ik deed het persoonlijk NIET. Ik pak zelf traffic via RDS (en gewoon op google maps. Anderen zweren bij Waze).

12 volt batterij: Ik zou hem wel even laten testen en als hij kiele kiele is vóór de winter vervangen. Als je 12 volt accu moeilijk doet kan je tractie batterij nog zo goed zijn, je staat hartstikke stil.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Is er dan mogelijk nog sprake van een voorwaarde uit het leasecontract van de batterij die een werkende TCU eist?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

G-J, dit bij Renault Service diverse keren gevraagd, maar je krijgt er geen uitsluitsel.
Bij de vraag of Renault niet de TCU nodig heeft om de batterij te kunnen uitlezen en dus bij verlies van signaal zelf zou moeten reageren voor reparatie / terugroep actie, kan men geen antwoord geven.
In principe zijn we de TCU niet nodig en hebben, als eerder genoemd, andere opties als Waze etc.
:think:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Als dat niet duidelijk is en dus niet geeist wordt dan kun je die TCU achterwege laten dunkt me. Er zijn genoeg (betere) alternatieven voor de diensten die via die TCU binnen komen. Chique is anders, maar de pegels zullen de doorslag geven.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

Ik bedoel maar, maar wil ook graag dat de App weer uit te lezen is.
Dus dan zal ik moeten betalen en de coulance gegeven was acceptabel.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Nadat er gisteren weer een nieuw fenomeen optrad, heb ik vanmorgen de dealer laten weten toch akkoord te zijn met het voorstel voor de TCU en 12V accu. We hadden vrijdagavond al besloten dat we de TCU een keer een kans willen geven. Gaat die nu weer binnen drie jaar stuk dan is dat dan jammer.
Maar goed, gisteren zijn we dus naar Dierenpark Blijdorp geweest. Gelukkig hadden we nog net een vrije laadpaal, tussen de Volvo's (2x V60 1x XC80), Outlanders (zeker 4), een MB C350e en een Golf GTE. Oftwel: wij waren de enige aan de laadpalen met een elektrische auto (!) :roll: .
Toen we 's middags terugkwamen was de ZOE keurig opgeladen tot 100%. Fijn. Maar bij het wegrijden meteen twee foutmeldingen: "controleer elektr. systeem" en het automatisch daarbij horende "controleer regelaar". Mijn vermoeden was dat de 12V accu nu zo slecht is dat deze een foutmelding is gaan geven, maar oke, de ZOE reed zonder problemen de 113 km naar Uden. Alleen..... de auto was natuurlijk in de volle zon behoorlijk opgewarmd. En nu kon ik me natuurlijk vergissen, maar het leek alsof de airco niet echt koude lucht blies. En daar waar ik gisteren nog twijfelde was het vanmorgen duidelijk: geen verwarming (en dus ook geen airco).
Toen ik dit vanmorgen aan de dealer voorlegde, wilde men graag de ZOE nog eens uitlezen. Aangezien ik op 300m van de dealer werk, heb ik in de pauze de ZOE even gebracht. Resultaat, na het vervangen van de TCU en de 12V accu wil men de auto nog een dag (totaal dus 2 dagen) voor verdere foutanalyse. Ik vermoed echter dat het gevolgproblemen zijn van de 12V accu, maar daar was de dealer niet zeker van aangezien de verwarming/airco in het 400V systeem zit. (is dat zo?)
Het mooiste komt echter nog. Toen ik vervolgens naar huis reed, waren alle meldingen weg en ook de airco deed duidelijk zijn werk weer. De monteur heeft echter helemaal niks gemeld over een reset of zoiets dergelijks. Morgen maar weer eens bellen.... :lol:
De afspraak voor het vervangen van TCU en 12V accu staat voor volgende week woensdag, wordt vervolgd......
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Dat is toch wel heel irritant zeg (ja, die hybrides ook), niet reproduceerbare fouten met een auto die uit de garantie is. Hoop dat er een duidelijke oorzaak te vinden is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Al weer een paar daagjes geen contact meer met het servertje in Portugal. Het uitschakelen van de laadkalender via de app lukt dan ook niet meer. Bummer! Laadkalender handmatig ingeschakeld (lukt gelukkig nog wel) en geprobeerd de app via het in en uitschakelen van de rijmodus weer tot leven te krijgen (tip van EV-forum). Dat resulteer in een app die bezig is met "deactivé", nu al weer een tijdje. Niet de app hangt, maar dat servertje in Portugal heeft het nu blijkbaar zwaar. Door het drukken op wat knoppen zie ik nu dat we Carminat TomTom ZE Live op de R-link hebben. Kunnen we eindelijk die kortingsaanbiedingen van Rnault gebruiken voor de kaart updates. Zal Theo-R-Link alvast informeren :lol:
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Na 3 dagen is de deactivé blijkbaar doorgevoerd, en dat betekent blijkbaar echt deactivé; zie niks, kan niks.
Dus de knop activé aangeklikt en daar zit nu, in tegenstelling tot de vorige 3 dagen, wel beweging in maar hij blijft niet hangen en valt weer terug in originele positie en de respons is dus nul. Het servertje in Portugal heeft weekend blijkbaar.
image.jpeg
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Nog even over de coulance voor de TCU: dat apparaat mag niet zo snel kapot, van enige slijtage is geen sprake en zou daarom een behoorlijke tijd mee moeten gaan. De genoemde coulances voor een dergelijk apparaat vind ik daarom laag en ik weet niet of je dit via de dealer te horen hebt gekregen of via Renault klantentelaties, maar ik adviseer stevig aan te dringen bij Renault klantenrelaties en zeker subtiel te verwijzen naar dit forum.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Afgelopen woensdag (13-APR-2016) was mijn Zoe voor de terugroepactie in de garage. Bij die gelegenheid heb ik gelijk het haperende TCU probleem gemeld. Resultaat van de controle door de monteur is dat de TCU wéér vervangen zou moeten worden :shock:. De teller zou daarmee op 3 komen...
De 1e keer was op 31-03-2014, en de 2e keer op 07-01-2015. Toen viel de vervanging steeds onder garantie. Maar ik hoefde nu niet uit te leggen dat ik eventuele kosten daarvoor zou gaan accepteren. Er wordt met Renault overlegd, en de garage laat het me weten.

Daarnaast gaan ze ook bekijken of de al na 2 jaar bladderende pookknop onder garantie gaat vallen.

Wordt vervolgd...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Goed nieuws!
Ik werd vandaag teruggebeld door de Renault garage, en zowel de TCU als de bladderende pookknop worden zonder kosten vervangen :D.
Of dit komt doordat bij mijn Zoe de TCU al 2x eerder is vervangen, of dat de brief waar we onze zorgen hebben geuit heeft geholpen weet ik niet. Maar tot nu toe zijn alle problemen bij mijn Zoe steeds heel netjes opgelost door Renault :thumb:.

Ik ben wel benieuwd of ik nu een vernieuwde (lees verbeterde) TCU krijg. Ik ga het navragen.
Zodra de spullen binnen zijn, zal een afspraak gemaakt worden.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

Mijn TCU is nu ook defect, hij haperde al sinds ik de auto heb, maar ik dacht dat dit aan iets anders lag (slechte dekking, problemen bij Renault enz..) Maar nu krijg ik sinds 21 april niks meer binnen.

Diagnose dealer: TCU defect. Coulance regeling 50%, kosten 425,- Ik laat dat niet maken voor dit bedrag. Ik mis de meldingen dat de accu is volgeladen wel, vooral omdat ik aan publieke palen oplaad en mijn auto wil wegzetten zodra ie vol is. Nu moet ik dus klokkijken (wat een ellende :-))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht