Problemen met Megane II MUST READ!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
pve
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2008 23:32

Problemen met Megane II MUST READ!!!

Bericht door pve »

Hallo, laat ik mij even voorstellen. Mijn naam is Patrick van Eck en ik kom uit Utrecht,
sinds een jaar woon ik samen met mij vriendin, omdat we nu op fietsafstand van ons
werk wonen hadden we de beslissing genomen om in plaats van onze 2 polo's nu 1
nieuwere betere auto te kopen met meer luxe minder kilometers etc. etc.

Na verschillende proefritjes kwamen wij vorige week uit op de website van autotrack
waar een mooie Renault megane te koop stond uit 2003 met 82000 km en veel opties,
en voor ons een betaalbare prijs bij depoortautos.
We warren direct gek op de auto en zijn dezelfde dag nog gaan kijken.
Bij het garage bedrijf aangekomen liet de verkoper ons de auto zien.
We mochten direct een proefrit maken, maar toen hij de auto probeerde te open bleek het dat de accu leeg was.
Volgens de verkoper had er waarschijnlijk een lampje aangestaan waardoor de accu leeg was gelopen.
In mijn ogen als een redelijk technische persoon. Keek ik hier niet raar van op en vond ik het antwoord van de verkoper goed mogelijk,
het leek mij immers een net auto bedrijf met +- 100 jonge occasions.

Nadat hij startkabels had gepakt starte de auto direct. En zijn wij een proefrit gaan maken,
het was al aardig schemerig en het begon ook te sneeuwen.
Na een proefrit van +- 30 minuten waarbij ik niets heb opgemerkt en erg tevreden was,
heb ik een deal gesloten met de verkoper en mijn eigen polo ingeruild op de megane.
De afspraak was dat ik de auto afgelopen vrijdag 28 maart zou ophalen incl.
nieuwe APK en dat de auto goed zou zijn incl. accu etc.
hiervoor had ik speciaal op mijn werk een vrije dag gevraagd.
Toen ging donderdag avond de telefoon, het was de man van het autobedrijf,
hij kon de auto niet meer starten en volgens hem was het iets met de keycard,
hij zou de auto morgen naar de Renault dealer rijden die het moesten uitzoeken,
bij de Renault bleek dat de garage houder een massa kabel van de accu was vergeten
en de auto daardoor geen prik had. ( leek mij ook logische want de garage houder zou er een nieuwe accu in plaatsen als de accu niet goed was. )

Ik was op dat moment nog niet ongerust maar al wel een beetje teleurgesteld.
Teruggekomen bij het autobedrijf dacht ik….
Mooi auto inruilen en gaan met die banaan, toen bleek dat de auto nog niet gekeurd was.
De verkoper ging dit direct doen,
en ik vermelde er nog even bij dat de auto met de achterbanden waar hij op stond niet door de keuring zou komen.

Dit zou de beste man ook nog even regelen ( ondertussen was het al 14:30 uur )
de verkoper vertrok met de auto, en liet ons ( mijn vader en ik ) 2 uur alleen achter in zijn bedrijf.
Met niemand in de weide omtrek.
Eenmaal terug gekeerd met de auto, was de auto goed gekeurd zonder opmerkingen,
er warren 2 gebruikte maar APK waardige banden achter geplaatst met genoeg profiel.
Ik dacht bij mezelf. Jeetje, zeg het moet echt goedkoper dan goedkoop ik kom hier geen auto halen van 500 euro.

Eenmaal afgerekend liepen de verkoper en ik naar de auto het was al bijna 5 uur en ik had nog een afspraak die avond.
Trok ik de kofferbak open. Hey wat ligt daar de accu afdekkap,

de verkoper: nou dat is slordig van Renault, nou die moet je er maar even zelf op zetten. Er staat nog een klant te wachten ( die een afspraak had om half 4 om ook een nieuwe auto op te halen ) Waarna ik antwoordde dan moet ik zeker zelf ook even de achterbanken terug klappen de krik op de juiste plaats terug stoppen en de afdekvloer terug plaatsen! Ik had hem al goed zitten wat jullie hopelijk kunnen begrijpen. Dit is toch geen manier van een auto afleveren van 7350 euro! Ik vroeg de verkoper of ik uiteraard terug kon komen als er iets aan de auto mankeerde. Ja, hoor was het antwoord. Dat regel ik allemaal wel.
Nou dacht ik toch nog een lichtpuntje.

Ik onderweg naar huis ( bijna te laat voor me afspraak en zonder vrijwaring van mijn eigen auto want het was al
voor hem te laat om hem te vrij warren. En hij zou deze wel even opsturen ) ik in de auto met me pa en zo gelukkig als een klein kind. Knipper knipper knipper controleer bandenspanning links voor….?????? 5min later op het display linker achterband lek…? Ik stop bij een tankstation en voel…. Alle banden hard. Dus ik toch nog even me bandenspanning controleren.

lv. 2.8 r.v 2.7 l.a 2.9 r.a 2.1

Ik maar even de bandenspanning goed gezegd op 2.2 voor en 2.0 achter en ja hoor meldingen weg.
Erg slordig dacht ik nog bij mezelf.

Maar nu komt het allemaal. Alle problemen die ik in de 3 dagen dat ik de auto heb al ben tegengekomen.

Als je de auto op slot zet blijft op het display de melding stuurkolom vrij staan. Tevens zie je de auto op het scherm en brand me handrem lampje en het stuurslot schiet er ook niet op. Dit blijft gewoon aan zolang de auto op slot zit en dus geparkeerd staat

Ik bouw me radio in, linkerspeaker functioneert niet, ik het afdekkapje van de speaker eraf.Speaker eruit gehaald, is het in die deur gewoon super vochtig. Stekker drooggemaakt doorgemeten en ja hoor signaal. En speaker werkt weer. Maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling dat het zo vochtig is in de deur van je auto.

Volgend euvel, stuur staat scheef, maar blijft netjes recht rijden

Cruisecontrol al 2x niet bedienbaar op de snelweg.

Centrale deurvergrendeling tijden rijden, volgens het boekje met contact aan 5 sec op het vergrendel knopje drukken en wachten op 2 piepjes. Nou die piepjes hoor ik maar de deuren gaan niet dicht tijden het rijden.

Volgens het boekje kan je je ramen dicht doen buiten de auto met de afstandsbediening, dit klopt maar werkt de ene keer wel de andere keer niet.

Lampjes kenteken verlichting defect. ( slordige keurmeester! Want de lampjes warren pik zwart! ) maar niets om me druk over te maken.

Motor kap ontgrendeld niet . Volgens mij hoort er nog een veer voorop er is in iedergeval iets afgebroken van plastic.

Ik het autobedrijf opgebeld en ik ben al de tijd zeer netjes gebleven en vertelde mijn klachten. Eerste antwoord wat ik kreeg. Ja, je hebt geen garantie!!

Toen sloegen mijn stoppen even door, en maakte ik de man duidelijk dat ik werkzaam was bij een zeer grote juridische dienstverlener ik heel goed weet wat mijn rechten als consument zijn.
Ik de beste man even uitgelegd dat hij het zichzelf nu heel moeilijk of heel makkelijk kon maken.
Direct hierna kreeg ik het antwoord dat ik maandag moest terug bellen.
Ik dit gedaan en de auto kan nu volgende week maandag terug. En dan zou weer alles goed komen….
Ja, dat hoorde ik eerder.

Mijn vertrouwen in de auto is een beetje weg, ik zelf denk dat er iets goed mis is met de boordcomputer.
De auto rijdt namelijk super heerlijk.
Nu aan jullie de vraag. Wat zouden jullie doen?
En herkennen jullie een van de euvels?
Graag hoor ik een reactie en bedankt voor de tijd om mijn verhaal te lezen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

voge
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

Bericht door voge »

Het klinkt inderdaad allemaal niet netjes, geen reclame voor dit bedrijf! Mijn auto komt rechtstreeks uit de lease en zelfs die is netter afgeleverd...

Het enige wat ik niet zie is waarom je denkt dat er iets mis is met de boordcomputer. De melding dat de bandenspanning niet correct was klopte, de auto zal op één of andere manier ook wel niet op stuurslot gaan en hiervan krijg je ook netjes een melding.

Misschien is het met de verkoper te regelen dat je met een lijstje (elektronische) klachten naar een Renault dealer gaat en dat de rekening voor de verkoper is, dit lijkt me toch een redelijke oplossing, hij is immers in gebreke gebleven bij het afleveren van de auto!

Groeten,
Serge.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Het is allemaal niet zo heel netjes gegaan, maar volgens mij heb je ook best wel impulsief gekocht? Heb je de onderhoudshistorie bijvoorbeeld al gechecked? Er zijn natuurlijk een aantal probleemauto's bekend, dat moet uit zo'n historie af te leiden zijn. Ook kun je bij de dealer checken of de auto schade heeft gehad, slechte reparaties kunnen ook een bron van storingen (en lekkage's :? ) zijn natuurlijk.

Maar wat wil je nu? Wil je van de auto af? Of wil je een oplossing? Sowieso zul je als eerste natuurlijk je ongenoegen over aflevering bij het bedrijf kenbaar moeten maken (doe dit schriftelijk!) en tevens vragen wat ze alsnog willen doen om je wel tevreden te stellen.
Als je geen goed gevoel krijgt bij de antwoorden, dan gauw de auto weer inleveren en geld terugvragen. (En dan op zoek naar een mooie, goede Mégane bij een gerenomeerd bedrijf). Als er wel goed te praten is, goede afspraken maken en ook die op papier (laten) zetten natuurlijk.

Succes!
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht