vergelijk een batterij met een roetfilter.
steekt men een te kleine roetfilter dan moet de klant om de haverklap de autostrade op om het roetfilter gaan leeg te maken.doet de klant dit niet dan geraakt het roetfilter vol,komt er een foutmelding en kan de wagen zelfs in panne vallen.
daarom steekt renault ruime roetfilters om een buffer te hebben totdat de klant de autstrade op rijdt enzo roetfilter reinigd.
is de capaciteit van de batterij te klein dan werkt het start stop niet maar voor de rest blijft de wagen normaal rijden.daarom doet renault niets aan de te kleine capaciteit van de batterijen.
het is al meermaals bewezen dat na het plaatsen van een grotere batterij 760 a of 680 a in plaats van de 510

a die er nu inzit het start stop systeem feilloos werkt.
renault probeert dit probleem weg te wuiven door de klanten steeds binnen te laten komen,wat "updatejes" doen en de batterij volledig op te laden om zo enkele weken van ons gezeur af te zijn.
mijn gezeur zullen ze moeten aanhoren tot er een oplossing komt
