startprobleem

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
eddyboe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

startprobleem

Bericht door eddyboe »

Hello,
ik ben in het bezit van een Renault megane 1.9 dti van januari 1999 met 183000 km op de teller.
Mijn probleem: zaterdagavond wil ik de wagen starten (was -1°) de motor wilde niet aanslaan de batterij gaf nog voldoende maar het lukte niet
heb hem in de garage geduwd en de ganse nacht aan de batterijlader gelegd om zeker te zijn dat ze toch niet te plat was.
De volgende morgen niet starten dacht zijn misschien de gloeikaarsen want die zijn nog nooit vervangen geweest ,heb de wagen naar de garage laten slepen en inderdaad 3 van de 4 gloeikaarsen waren aan vervanging toe,dus alle vier laten vervangen.
in de loop van de dag belt de garagehouder mij op dat hij start maar steeds stil valt en dat het rode lampje hevig flikkert en vraagt of ik een reservesleutel heb ,die gegeven zelfde euvel hij belt mij op en ik zeg ik zal u de codes geven van beide sleutels ,hij neemt die en zegt " ik zal de noodcode opvragen.

Ik denk dar het iets moet zijn met startonderbreker dat die bvb om een of andere reden van type 1 naar type 2 is verandert en daardoor hij niet kan starten ,zijn nu 8u verder en de garage heeft nog niets laten weten wat er op wijst dat het euvel nog niet gevonden is ,voor ik ga zou ik mij toch graag laten informeren vandaar mijn vraag. :(

vriendelijke groeten
eddyboe :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: startprobleem

Bericht door mechanic »

Als de reservesleutel hetzelfde euvel geeft zou het wel toevallig zijn als er iets met beide sleutels mis is.
Opnieuw aanleren kan,verspringen van sleuteltype kan,staat de auto bij een dealer? Die moeten er toch wel mee uit de voeten kunnen binnen afzienbare tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
eddyboe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Re: startprobleem

Bericht door eddyboe »

mechanic,
ben deze avond naar de garage geweest , en de wagen was naar een center om te laten inleren , ze hebben hem nog niet terug gebracht dus ga i…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 5 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken