ik ben in het bezit van een Renault megane 1.9 dti van januari 1999 met 183000 km op de teller.
Mijn probleem: zaterdagavond wil ik de wagen starten (was -1°) de motor wilde niet aanslaan de batterij gaf nog voldoende maar het lukte niet
heb hem in de garage geduwd en de ganse nacht aan de batterijlader gelegd om zeker te zijn dat ze toch niet te plat was.
De volgende morgen niet starten dacht zijn misschien de gloeikaarsen want die zijn nog nooit vervangen geweest ,heb de wagen naar de garage laten slepen en inderdaad 3 van de 4 gloeikaarsen waren aan vervanging toe,dus alle vier laten vervangen.
in de loop van de dag belt de garagehouder mij op dat hij start maar steeds stil valt en dat het rode lampje hevig flikkert en vraagt of ik een reservesleutel heb ,die gegeven zelfde euvel hij belt mij op en ik zeg ik zal u de codes geven van beide sleutels ,hij neemt die en zegt " ik zal de noodcode opvragen.
Ik denk dar het iets moet zijn met startonderbreker dat die bvb om een of andere reden van type 1 naar type 2 is verandert en daardoor hij niet kan starten ,zijn nu 8u verder en de garage heeft nog niets laten weten wat er op wijst dat het euvel nog niet gevonden is ,voor ik ga zou ik mij toch graag laten informeren vandaar mijn vraag.

vriendelijke groeten
eddyboe