Meerdere problemen komen opzetten

Plaats reactie

Topic author
Michrochip19i1
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 dec 2016 10:45
Actief als: particulier

Meerdere problemen komen opzetten

Bericht door Michrochip19i1 »

Goedendag allen

Wie o wie kan mij helpen.

Heb sinds 2 maanden een Renault Grand Scenic uit 2004
170.000 km op de teller
Motorisch eindelijk helemaal goed. (Hier ook 4 maanden garantie nog op)
Elektronisch wordt het voor mij een te groote puzzel (garage gaf hier geen garantie op was alleen een raam probleem wordt steeds meer :x jammer dat dit gebeurd)
Verders zalige MPV en hij heeft zijn dienst al bewezen ik ga er helemaal voor en wil deze echt voorlopig behouden

1. Als eerst de ramen.
Rechts achter zit los als ik rij gaat deze vanzelf langzaam naar beneden en je kunt met de hand hem omhoog en naar beneden doen.
Weet dus dat hier mogenlijk het volledige raamsysteem vervangen moet gaan worden. (Vrij duur heb ik begrepen)

Links voor (bestuurder zijde)
Heeft het altijd gedaan nu ineens niks meer raam gaat niet meer omlaag wat ik ook doe ?
Zit hier een stekker los of kabelbreuk ???

2. Komen we bij de verwarming
Altijd gedaan nu ineens niks meer geen lucht geen verwarming.
Heb rondt gekeken op het form kan aan de ventilator zelf liggen of de resistor.
Ook gelezen dat je via je dashboard achter je display of via je dashboard kastje erbij kunt komen maar ja heb zulke groote klauwen gaat dit wel lukken ????

Ook bij starten van auto of omzetten van externe lucht naar circulatie tikkende geluiden links in mijn dashboard kunnen dit versleten tandwielen zijn ?

3. En dan de paravan
Deze kunnen snel verstopt zijn nu heb ik ze al bekeken ze zijn schoon heb ook geen last van water of vocht in de auto maar is er voor deze rubberen buisjes niet iets van een roostertje te maken of verkrijgbaar waardoor het afval niet zo makelijk erin loopt ?

4. En laatste vraag en heb ik alles gehad hihihihi
Wie o wie uit omgeving Ridderkerk heeft zin en tijd om deze problemen door te lopen en mij het voertuig te leren kennen

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor de info en reacties Olaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04

Re: Meerdere problemen komen opzetten

Bericht door mechanic »

1:
Wellicht alleen de geleiderklem afgebroken,die kost een paar euro en relatief eenvoudig te vervangen. Oud type puur plastic,nieuwe is met een schroefje en veel degelijker.
Een nieuw mechaniek is imitatie stuk goedkoper dan origineel.
Voor het voorraam de deurstijl stekker controleren. Evt portierbekleding demonteren,stekker van de motor los/vast wil ooit helpen. Dan zit er in de stekker/comfort mudule een probleem. Ook hier evt multimeter werk.
2.
Dashboard kastje demonteren en kijken of de weerstand niet een verbrande stekker verbinding heeft. Zo niet met de multimeter aan de slag.
3.
Daar is wat op te maken. Best is dit jaarlijks schoon te maken en de afvoer een stuk af te knippen zodat er geen vuil in ophoopt.

Het tikkende geluid is waarachijnlijk de recirculatieklep stelmotor waar de tandwielen van versleten zijn.
Hier moet een groot deel van het dashboard voor los.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPJdeWeert
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 02 jan 2018 15:47

Bericht door RPJdeWeert »

1: Hoeft niet. Google maar eens op 'Renault temic module'. Deze modules zijn los te koop, alleen niet via de dealer. Wel via Ebay.
Je kunt ook voor universele gaan, zijn alle problemen opgelost. Helaas verlies je dan wel de comfortsluiting. (druk op de knop helemaal open en dicht)

2: dashbord-scenic-ii-gedeeltelijk-verwijderen-t14221.html Open het pdf-bestand en er wordt een hoop duidelijk. De recirculatieklep kan inderdaad versleten tandwielen hebben.

3: Dat moet je zelf proberen. Ik zit dan te denken aan een soort bol roostertje, zoals bij een dakgootafvoer. als je het vlak maakt loop je de kans dat het verstopt gaat zitten met bladeren, en bereik je eigenlijk het tegenovergestelde.

4: Daar kan ik je niet mee helpen, Ridderkerk is niet bepaald om de hoek voor mij
Renault Grand Scenic 2.0 16v aut. Tech Road (2006)
Voorheen: R 11(1987), R 19 16v(1990), Ford Sierra(1988), Honda Prelude(1989), R 5 Alpine Turbo(1982), R 19 16v Cabriolet(1992), Renault Clio(1994), Renault Mégane Coupe(1996), Renault Laguna(1996), Renault Mégane Scénic(1998), Renault Scénic(2002)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Michrochip19i1
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Laatste bezoek: 26 dec 2016 10:45

Bericht door Michrochip19i1 »

Goedendag

Bedankt voor de info

Op punt 2. Rpjdeweerd

Als ik toch gedeeltelijk het dashboard moet los maken voor de regulatieklep te bekijken is het dan niet makkelijker om dan ook de fan en de termic module meteen mee te nemen en hiervoor dus niet nog appart het dashboard kasje los te maken hihihi

En punt 3.
Inderdaad snap de logica van de bol rooster ga daar wat op verzinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04

Bericht door mechanic »

De fan als die niet kapot is ook niet vervangen.
De kachelweerstand en evt rotte stekker bereikbaae via daahboard kastje,dat moet er voor de recirculatieklep toch uit.
De bedoelde temic module zit op de raammechaniek motor in de deur.
Eerst eens controleren waarom het niet werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut