Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Moet Fastned tijdelijk 1 AC-lader op een station beperken op 22kW?

Ja, 1 lader op 22kW en 1 op 43kW
23
62%
Nee, alle laders op 43kW
14
38%
Ja zeker, alle laders moeten op 22kW blijven
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Temperatuur dan? Leeg rijden is veel rijden en dan kan de temperatuur ook oplopen. (Nee dus, lees ik net)
Ben zeer benieuwd naar de reactie en remedie, anders wordt het wachten tot the next generation met CCS
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door AlexZoe »

Zojuist een bericht gekregen van FastNed:
Op basis van onze gegevens lijkt het erop dat je met een Renault ZOE bij Fastned geladen hebt. Rijd je een oudere ZOE - voornamelijk uit bouwjaar 2013 en 2014 - dan vragen we graag je aandacht voor het volgende.

Sinds langere tijd sluiten we veel van onze stations aan op een middenspanningsaansluiting om op hogere laadsnelheden en uitbreiding van het aantal laders voorbereid te zijn. Helaas hebben oudere Renault ZOE's problemen met het 43 kW laden op deze stations doordat ze harmonische verstoringen veroorzaken die onvoldoende gefilterd worden door de auto. Hierdoor wordt het laden vaak afgebroken door de ZOE of de snellader. Nieuwere ZOE's kunnen zonder problemen laden op deze stations aangezien deze voorzien zijn van betere filtering.

Als tijdelijke workaround hebben we de AC kabel van een van beide laders op de betreffende stations beperkt tot 22 kW. Een ZOE waarbij dit probleem zich voordoet kan op dit moment op die lader alsnog laden, maar wel met een lagere snelheid.

Vanaf eind december 2016 zullen we deze tijdelijke workaround terugdraaien. Door de toenemende bezettingsgraad van onze stations willen we ZOE rijders graag meer flexibiliteit bieden door twee 43 kW laders op de meeste stations. We begrijpen dat een aantal ZOE rijders hierdoor helaas problemen kan ondervinden. Indien dit het geval is, dan raden we je aan om contact op te nemen met Renault Nederland via 0800-0303.

De meest actuele informatie en overzicht van de desbetreffende stations vind je op onze support pagina.




Nu heb ik zelf nog nooit problemen ervaren met mijn 2013 Q210 Zoe, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor een aantal mensen hier wel relevant is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

Gezien dit draadje vermoed ik dat wel :wink:
Het lijkt me dat Fastned er alles aan gedaan heeft de overlast te beperken en prima dat ze hun reguliere dienstverlening hervatten, nadat gebleken is dat slechts een beperkt deel van de Zoe's getroffen wordt door dit euvel. Jammer dat het probleem niet duidelijk herleidbaar is. Een terugroepactie van Renault is dan ook niet zinvol, beter de individuele benadering die nu gevolgd lijkt te worden. Van Renault heb ik de verwachting en het vertrouwen dat ze berijders met eventuele problemen adequaat helpen. Op het forum hoor ik weer van vervanging van laders onder garantie (zie Laadproblemen), dus dat lijkt idd het geval. Van Harm en Martijn ben ik benieuwd hoe het hen vergaat met de definitieve oplossing van hun klacht. Geen bericht, goed bericht, dus dat zal "in the works" zijn. We wachten hun nieuwe ervaringen af.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Ad van der Meer »

Ik heb net een klacht ingediend bij Renault over dit probleem. Tijdens het gesprek hoor ik op de achtergrond dat nog iemand dezelfde klacht indiende.

Het probleem is blijkbaar opgelost bij de nieuwe Zoe's (sinds 2015?), dus moet het bij de oude Zoe's ook op te lossen zijn. De eigenaren van de oude Zoe's worden ernstig in het gebruik beperkt door dit probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door AlexZoe »

Zou het nog wijs zijn om binnen de garantieperiode te klagen bij Renault zodat de Laadunit evengoed vervangen gaat worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

Lijkt me dat je een gefundeerde klacht/reden moet hebben om te klagen. Als alle Zoe's van 2013 en 2014 er last van hadden was er al wat gebeurd. De garantie is vooralsnog 5 jaar, dus je hebt nog even. Daarnaast is er een toezegging dat coulant wordt omgegaan met kwesties met de "oude" ZOE's ook buiten de garantieperiode, en ik begrijp dat dit vaag en zacht is, maar ik heb vooralsnog geen reden te twijfelen. Je kunt uiteraard de kwestie voorleggen en vragen hoe Renault er mee omgaat mocht dit fenomeen zich bij jou gaan voordoen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door AlexZoe »

GertjanVB schreef:Lijkt me dat je een gefundeerde klacht/reden moet hebben om te klagen. Als alle Zoe's van 2013 en 2014 er last van hadden was er al wat gebeurd. De garantie is vooralsnog 5 jaar, dus je hebt nog even. Daarnaast is er een toezegging dat coulant wordt omgegaan met kwesties met de "oude" ZOE's ook buiten de garantieperiode, en ik begrijp dat dit vaag en zacht is, maar ik heb vooralsnog geen reden te twijfelen. Je kunt uiteraard de kwestie voorleggen en vragen hoe Renault er mee omgaat mocht dit fenomeen zich bij jou gaan voordoen.
Goede onderbouwing, ik ga het na bij Renault NL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door HarmOtten »

Aanvulling op de garantie van 5 jaar op de aandrijflijn: of maximaal 100.000km. Zie ook het draadje over garantie.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door VanAssen »

AlexZoe schreef:
Vanaf eind december 2016 zullen we deze tijdelijke workaround terugdraaien. Door de toenemende bezettingsgraad van onze stations willen we ZOE rijders graag meer flexibiliteit bieden door twee 43 kW laders op de meeste stations.
Als ik dit goed lees is het aan het eind van de maand opgelost, dus wat is het probleem als je je even moet aanpassen? :roll:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

De workaround wordt eind van het jaar gestopt. Dan kunnen (waarschijnlijk) een aantal ZOE-rijders van het eerste uur bij bepaalde Fastned stations niet meer laden. Even weer naar het begin van het draadje voor details.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door gurpad »

Ook de mededeling van fastned gekregen maar tot nu geen problemen ervaren met het laden daar.
Wat ik mij wel afvraag : Is het bij Renault niet bekend welke auto's precies dat probleem hebben bijvoorbeeld door het serie nummer van de auto
of heeft het met andere omstandigheden te maken, welke dan precies ?
Heeft alleen Fastned ermee te maken of alle 43 kWu laders ?
Echte lekenvragen maar de antwoorden van jullie kunnen mij misschien wat deskundiger maken.
Dank vast voor de reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door VanAssen »

GertjanVB schreef:De workaround wordt eind van het jaar gestopt. Dan kunnen (waarschijnlijk) een aantal ZOE-rijders van het eerste uur bij bepaalde Fastned stations niet meer laden. Even weer naar het begin van het draadje voor details.
Je bedoelt grotendeels niet meer snel-laden. De 22KW optie is toch nog altijd aanwezig?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

Mijn melding bij Renault Klantenservice is in behandeling. De dealer is door Renault NL op de hoogte gesteld van mijn melding en binnenkort zal er contact met mij worden opgenomen (door Renault NL) om een afspraak te maken. Het loopt dus onder coordinatie van RNL maar de dealer voert uit.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door zoe2goe »

gurpad schreef:Ook de mededeling van fastned gekregen maar tot nu geen problemen ervaren met het laden daar.
Wat ik mij wel afvraag : Is het bij Renault niet bekend welke auto's precies dat probleem hebben bijvoorbeeld door het serie nummer van de auto
of heeft het met andere omstandigheden te maken, welke dan precies ?
Men hult zich in net iets te veel inhoudelijk ("harmonischen", dan weten we dus nog niks) stilzwijgen om hier precies de vinger op te leggen. Misschien heeft de mijne het ook, maar ik heb nog nooit bij een probleemstation geladen.
gurpad schreef:Heeft alleen Fastned ermee te maken of alle 43 kWu laders ?
Ja/Nee. In Nederland lijken het alleen FastNed stations te zijn met een eigen 10 kV trafo. Nog niet gezien bij andere installaties, maar Harm heeft hetzelfde geintje in het buitenland gehad bij "een" snellader.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door HarmOtten »

@VanAssen,
De 22kW optie IS de tijdelijke workaround. Zoals GertjanVB al zei: Lees aub even terug.

@gurpad,
Renault weet precies welke onderdelen in welke auto zitten, dit wordt bijgehouden. Het gaat in dit geval om de versie van de Caméléon lader (ook wel BCB genoemd).
Fastned heeft een aantal stations waar het probleem optreedt. Maar het kan ook bij andere aanbieders van een 43kW station optreden. Zie een van mijn vorige berichten hierover.

Haha Jeroen, je was me net voor met antwoorden :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door VanAssen »

HarmOtten schreef:@VanAssen,
De 22kW optie IS de tijdelijke workaround. Zoals GertjanVB al zei: Lees aub even terug.
Blond weet je. Snap het even niet. :oops:
Kan ik nu (met een 2013 Zoe) straks nog 43kW laden of niet bij Fastned.
En ja, ik heb het hele verhaal teruggelezen. :Sleep:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door HarmOtten »

Dat is niet met zekerheid te zeggen. Als de BCB in je Zoe nog niet vervangen is, dan zou je dus een "oude" versie hebben. Maar om het zeker te weten of jouw Zoe het probleem heeft, zou je een keer langs een van de Fastned stations kunnen gaan die op de support pagina van Fastned staan. Let op, de test werkt alleen als er op dat moment niemand anders staat te laden daar.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door VanAssen »

Dank je Harm, ben op dit gebied echt slecht. :oops:
Zal binnenkort even testen, maandag eerst mijn vervroegd pensioen voorstel aanhoren :think: en dan heb ik alle tijd. :dance:
En nee, werk niet bij de belastingdienst. :lol:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Roy-ZOE »

Ik laad regelmatig bij (ook nieuwe) Fastned stations en mijn wagen uit nov 2013 heeft 1 keer ene probleem gehad van 3x rode neus en toen 'op tilt' Gelukkig inmiddels vol genoeg om thuis te komen. Hetzelfde probleem (Harmonische) speel ook bij veel 11 KW laders in Utrecht Oost, Niet echt voorspelbaar en daarmee niet betrouwbaar. In Utrecht los ik het op met een 1 fase kabel (prima voor 's nachts, met helaas wel veel laadverlies). Bij Fastned goed blijven monitoren tijdens het laden.

Ben benieuwd naar de oplossing die aan @MartijnEV wordt geboden. Waar dienen jullie de verzoeken bij Renault NL in? >Mijn TCU is al bijna een jaar kapot (net na garantie) en in krijg 0 op request bij Plaatselijke dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

@roy-Zoe Klantrelaties van Renault of via Twitter Renault Nederland. Welke dealer overigens?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door HarmOtten »

@Roy-ZOE,
Lees even terug in dit onderwerp, het telefoonnr staat diverse keren vermeld.
Voor wat betreft je TCU, die wordt bij meerdere Zoe's ook buiten de garantie van 2 jaar vaak kostenloos vervangen. Zie daarvoor dit draadje.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

Vandaag keurig volgens de aankondiging per e-mail gebeld door Renault Klantrelaties. In ons telefoongesprek werd bevestigd dat oudere bouwjaren een oudere versie 'lader' hebben die de storing bij Fastned kan veroorzaken. Beloofd werd dat ik door mijn dealer gebeld zou worden om een afspraak te maken. Die belde mij tien minuten later. 6 januari gaat onze Zoe naar de ZE dealer om de lader na te laten kijken. Dan wordt in overleg met Renault Nederland en met mij bepaald hoe het probleem verholpen zal worden. Tot nu toe zeer tevreden over het proces, de case wordt door Renault netjes en transparant gemanaged.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door PieterZoe »

da's goed om te horen Martijn. Keep us posted!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Ik vind het wel apart dat er steeds vanuit wordt gegaan dat het een probleem is met 'oudere' laders. Mijn zoe is van juni '16 en ik heb ook af en toe een rode neus + regendans situatie bij Fastned meegemaakt. Mijn ervaring over het algemeen is dat snelladers juist minder laadproblemen geven dan de meeste 11kw's palen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door HarmOtten »

@Hachy,
Gebeurt dat bij Fastned-stations van deze lijst?
Heb je daarbij ook dit geluid?

Zoals eerder te lezen in dit draadje gaat mijn Zoe (met BCB uit OKT-2015) voor dit zelfde probleem a.s. woensdag naar de dealer.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartKers
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:14
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door BartKers »

Volgende week woensdag gaat de mijne ook naar de ZE dealer om uitgelezen te worden. De laadproblemen heb ik o.a. gehad op Bospoort Leiden en Bloemheuvel Veenendaal. Deze staan ook op het lijstje van Fastned.
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Dit kan geen toeval zijn. Heb het in totaal 3x meegemaakt. Bij De Hucht (A1) en bij Andel (A12) en Ooijendonk (A2). En die staan inderdaad alledrie op deze lijst. Bij andere Fastned stations heb ik het niet geconstateerd. (A30 De Poel / A15 Alblasserdam / A1 Vundelaar)

Het geluid durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb in elk geval van elke situatie een melding gemaakt bij Fastned, waarbij ze me helaas geen van de drie keren hebben kunnen helpen danwel iets hebben kunnen zien.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Nivve »

Voor de onderhoudsbeurt volgende week ook aangekaart samen met drie andere aandachtspunten. Echter mij werd simpelweg gezegd dat er een nieuwe software update is. Wat een beetje op een standaard antwoord begint te lijken tegenwoordig.
Misschien toch eens omrijden naar een andere dealer gezien ze niets wisten van enige andere oplossing.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door E-mission »

Vandaag twee keer bij Fastned geladen met issues. Ik zie de thread nu, dat verklaart mijn ervaringen.

Bij Boskoop rode neus tot aan laden niet mogelijk. Tien minuten gewacht zodat error weg was, daarna andere lader (rechter) geprobeerd die het wel stabiel deed (met 16 kW ongeveer aan laadsnelheid). Fastned ingelicht.

In de avond op terugweg bijgeladen bij Blommendaal / Meerkerk. Stabiel, alleen wederom maar 8 kWh na half uur.

Mijn lader is vorig jaar vervangen, maat ik heb zelden probleemloos opgeladen met 43 kW. Laatste zomer moest ik bij een Fastned station wachten op een huur Zoe die voor mij laadde. Die ging aan 1 stuk goed, toen ik ging laden was het om de 10 a 15 sec stoppen omdat hij wilde koelen.

Duidelijk dat mijn lader nog ateeds niet goed gaat, alhoewel hij dus redelijk nieuw is. Maar met 16 kW laden is niet leuk langs de snelweg.

Overigens zal ik nooit langs de Allego snelladers meer gaan zolang die nog steeds 50 ct per minuut (!) durven te vragen. Ook daar ben ik blij als de beloofde 43 kW in de buurt van de 20 kW komt, maar dat kost me een fortuin dan! Bizar slechte prijsstelling zo.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Allego kost sinds 01-01-17 geen €0,50 per minuut meer en ook de starttarieven zijn weg. Bij Allego snelladers betaal je nu €0,69 / kWh, zie ook Dit topic.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door E-mission »

Hachy, dank voor de tip!
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door HarmOtten »

Vervolg van 6-DEC-2016 en 12-DEC-2016.

Woensdag 4-JAN-2017 was mijn Zoe voor onderzoek bij de dealer. Alle storingen zijn uitgelezen, en er is overleg met Renault(NL) geweest, maar helaas is nog niet precies duidelijk waar het aan ligt. Ze gaan de komende dagen zelf met een demo-Zoe naar de dichtstbijzijnde Fastned van het lijstje om te meten. En indien nodig, spreken we daar af met mijn Zoe.
Er bestaat nu wél een nieuwere versie van de Caméléon lader (BCB), dan dat er in mijn Zoe zit. Maar onduidelijk is nog of hiermee het probleem zou zijn opgelost.

Wordt vervolgd...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

Vandaag is mijn Zoe naar de ZE dealer gegaan als gevolg van mijn melding aan Renault Nederland over de foutieve laadsessies bij Fastned stations met lokale middenspanningstrafo. Een melding die ik overigens deed op advies van Fastned. Renault Nederland Klantrelaties heeft voor mijn Zoe een case aangemaakt en die gedeeld met de dealer. De bedoeling was dat de dealer zou nagaan welke (hardware)versie van de lader in mijn Zoe aanwezig is. Het probleem bij Fastned wordt immers veroorzaakt door een ouder model filter in de lader. De bedoeling was ook dat de werkplaats contact op zou nemen met Renault Klantrelaties. Beide hebben ze vandaag niet gedaan. In plaats daarvan hebben ze de software van de lader (zonder overleg met RNL of met mij) geupdate naar de laatste versie. Tevens zijn ze met de Zoe naar het dichtsbijzijnde Fastned station gereden (A1 De Hucht) om te testen. Aldaar aangekomen ontdekten ze dat Fastned niet met laadpassen werkt, en wist men niet dat er een app voor nodig was, noch hoe deze werkt. Onverrichter zake zijn ze vervolgens weer terug gereden naar de werkplaats en werd ik gebeld dat de auto klaar was en klaarstond om op te halen. Na mijn navraag over de verrichte werkzaamheden en de conclusie dat niet is uitgevoerd wat RNL gevraagd/geadviseerd heeft, is de auto alsnog bij de dealer gebleven, en gaan ze morgen alsnog de hardwareversie van de lader opzoeken.
Kortom: soepeltjes loopt dit proces niet...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

VanAssen schreef:Je bedoelt grotendeels niet meer snel-laden. De 22KW optie is toch nog altijd aanwezig?
Nee, als Fastned de laders heeft terug (omhoog)gezet naar 43kW, kan er met Q210/Q90 (Quickcharge) Zoe's niet meer afgegrensd worden tot 22kW, ze zullen dan altijd (proberen) de maximale 43kW (te) halen. De R240/R90 Zoe's die niet meer dan 22 kW kunnen laden, zullen dan natuurlijk gewoon wel 22kW kunnen laden op de 43kW laders.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Wat een treurigheid. Vooral dat ze je niet betrekken bij evt software updates is kwalijk, ik vind dat jij als auto bezitter daar het laatste woord in hoort te hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

Inmiddels heb ik contact gehad met de dealer. Zij hebben contact gehad met RNL Klantrelaties en RNL Technische Dienst en het is nu helemaal helder. Aan de hand van het serienummer kon worden vastgesteld dat onze Zoe inderdaad nog is uitgerust met het oudere model filter in de BCB. De software update is gedaan op advies van RNL Technische Dienst. Er zijn enkele opties voor de oplossing, die Klantrelaties met mij zal delen. Kortom: gisteren een beetje teleurgesteld, nu weer helemaal tevreden over de afhandeling omdat alles uiteindelijk toch volgens opdracht/advies van RNL is afgehandeld en er mogelijke oplossingen in zicht zijn.
Kortom: "Al is het soms een beetje met de Franse slag, uiteindelijk besluit je bij Renault alles altijd weer met een glimlach."
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht