aansluiten parkeersensor
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 24 mei 2020 20:03
- Actief als: particulier
aansluiten parkeersensor
Hallo,
Ik heb in China een parkeersensor gekocht voor mijn Renault Captur.
Nu heb ik begrepen dat het electrisch systeem een Canbus systeem is.
Kan iemand mij helpen door aan te geven hoe ik de parkeersensor voor achter het best kan aansluiten zonder problemen met het electrisch systeem te krijgen.
Het makkelijkste zou zijn om de aansluiting te doen op de kabel van de achteruitrijverlichting, maar kan dan i.v.m. het Canbus systeem??
Ik hoor het graag.
Ik heb in China een parkeersensor gekocht voor mijn Renault Captur.
Nu heb ik begrepen dat het electrisch systeem een Canbus systeem is.
Kan iemand mij helpen door aan te geven hoe ik de parkeersensor voor achter het best kan aansluiten zonder problemen met het electrisch systeem te krijgen.
Het makkelijkste zou zijn om de aansluiting te doen op de kabel van de achteruitrijverlichting, maar kan dan i.v.m. het Canbus systeem??
Ik hoor het graag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: aansluiten parkeersensor
Hallo,
Een parkeersensorkit is geen probleem om achteraf aan te sluiten .
massa ,draad op achteruitrijlicht, is het enige dat je op de wagen moet aansluiten . De andere zijn van module voor de sensoren en luidspreker of beeper en evt. afstandmeter display .
dus geen probleem voor het systeem .
Mvg Kurt
Een parkeersensorkit is geen probleem om achteraf aan te sluiten .
massa ,draad op achteruitrijlicht, is het enige dat je op de wagen moet aansluiten . De andere zijn van module voor de sensoren en luidspreker of beeper en evt. afstandmeter display .
dus geen probleem voor het systeem .
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 24 mei 2020 20:03
Hoi Kurt.
Geeft het aansluiten van de bedrading op de achteruitrijverlichting geen problemen met het gehele Can-bus systeem van de Captur.
Ik kreeg van een kennis te horen dat dit problemen kan geven in het electrisch systeem van de Captur.
Heb je zelf ook al zo iets aangesloten?? Zo ja heb je dat op de bedrading aangesloten of direct op achteruitrijlicht???
mvg Tonny
Geeft het aansluiten van de bedrading op de achteruitrijverlichting geen problemen met het gehele Can-bus systeem van de Captur.
Ik kreeg van een kennis te horen dat dit problemen kan geven in het electrisch systeem van de Captur.
Heb je zelf ook al zo iets aangesloten?? Zo ja heb je dat op de bedrading aangesloten of direct op achteruitrijlicht???
mvg Tonny
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Hallo,
Ik heb dit al op meerdere wagens met Can-bus aangesloten en geeft zeker geen probleem.
je neemt enkel de draad van achteruitrijlicht , of dit nu in kabelboom of aan licht zelf is speelt geen rol .
zorg wel voor een goede massa , meestal voorzien aan zijkanten achteraan met een bevestiging voor een moer met een tientje. Succes ermee
kurt
Ik heb dit al op meerdere wagens met Can-bus aangesloten en geeft zeker geen probleem.
je neemt enkel de draad van achteruitrijlicht , of dit nu in kabelboom of aan licht zelf is speelt geen rol .
zorg wel voor een goede massa , meestal voorzien aan zijkanten achteraan met een bevestiging voor een moer met een tientje. Succes ermee
kurt
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 apr 2018 10:25
Bij mijn espace van 2001 zit ook een losse module voor achteruitrij-sensoren. Met een tapeje aan de achteruitrijlichten . Maar daar heb ik ook een massaprobleem, dus of dat nou een goed voorbeeld is....
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-