Raar probleem accu of dynamo? of iets anders?

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Kanarie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2008 19:44

Raar probleem accu of dynamo? of iets anders?

Bericht door Kanarie »

Vandaag had ik een raar euvel met m'n gele kangoo rt 1.2. Op de weg van werk naar huis ging de acculamp branden en het lampje van de airbag. net voordat ik thuis ben gaat het airbag lampje knipperen en verliest de motor vermogen (ook met gas bijgeven) en slaat volledig af. Er zit vanaf dat moment geen fut meer in de accu.

Na enige tijd wachten lukt het om tenminste de motor weer te starten zodat ik verder kan rijden...maar weer opnieuw het verhaal, zodra ik toeren maak gaat de acculamp aan, zodra ik gas loslaat gaat deze weer uit (omgekeerde wereld?). Het airbaglampje brand in eerste instantie constant...vervolgens knippert hij, en enige tellen later slaat de boel weer af zonder ik ook maar iets kan doen.

M'n eerste idee was (vanwege het feit dat de accu bijna geen fut meer had) dat de accu vervangen moet worden... OF is hier meer aan de hand? Kan een motor na verloop van tijd afslaan op een gare accu? Ook al heb ik niets bijzonders aanstaan (lampen, blower)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

ik zo zelf gaan denken aan een slechte massa ofzo.
Bij een draaiende motor heb je namelijk de accu helemaal niet nodig omdat de dynamo genoeg stroom levert.

Bij een slechte massa wordt het slechte contact door de stroom steeds warmer, waardoor de weerstand toeneemt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kanarie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2008 19:44

Bericht door Kanarie »

'k denk dat je een cruciale opmerking plaatst...Als de dynamo goed is en genoeg stroom levert. Ik heb gisteren ook nog elders op internet gekeken en daar waren bijna dezelfde symptomen (omgekeerde acculamp gedrag) en daar was het de dynamo. Vandaag heb ik hem naar de garage gebracht en daar zeiden ze zonder enige twijffel en zonder gekeken te hebben dat het Of de dynamo, of de spanningsregelaar was...en heel mischien (afhankelijk van de duur van de storing) de accu die mischien al schade had.

Morgen bellen ze met het uiteindelijk oordeel (na onderzoek/reparatie) dus...dan horen we het :)

Wel een raar gedrag hoor...je hele auto lijkt een eigen leven te gaan leiden op zo'n moment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht