Omdat ik nu niet meer weet wat te doen schrijf ik mijn probleem op deze site. Sinds nov. 2015 ben ik in het bezit van een scenic 1.5 dci. Vanaf het begin heb ik problemen met de airco. Terug naar het autobedrijf(geen dealer maar een goed bekend staande garage) en deze heeft de airco gecontroleerd. Was leeg en dus bijgevuld. Weer een maand later hetzelfde. Maar we stonden voor onze vakantie en dus maar hopen dat de airco het deze keer zou volhouden. Helaas. Na aankomst in Italië hadden we weer geen airco en dat is bij 41 graden behoorlijk lastig. Op de terugweg begaf ook de aanjager het. Naar de garage en codes uitgelezen. Kachelweerstand zou defect zijn. Deze vervangen, opnieuw gevuld maar na enkele dagen bleef de aanjager weer stil. In geen enkele stand was reactie. Motor vastgelopen, dus vervangen. Enkele weken verder weer geen airco. De garage heeft telkens een terugkoppeling met de dealer gehad en dit keer werd geadviseerd de druksensor te vervangen. Het verhaal wordt te lang dus kort dit even in. Daarna is de pomp vervangen, de condensor vervangen, de pomp weer vervangen, de kachelweerstand voor de 2e keer vervangen en telkens na 1000 km weer geen airco. Toen is door Renault een originele pomp geplaatst en men heeft een nieuwe software moeten aanvragen in Frankrijk omdat de eerste pomp reeds was gerecycled. Auto weer terug naar mij. Omdat het een temperatuur beneden de 0 graden was kon de airco niet worden gecontroleerd door de beveiliging in het systeem. De vorige week was de temp. boven 10 graden en hadden we airco. HOERA!!!! Nadat de 3e pomp is geplaatst heb ik 2000km gereden. Gisteren helaas weer geen airco. Wat kan nu weer de oorzaak zijn omdat volgens mij alles wat met de airco te maken heeft is vervangen!
Wie o wie weet een oplossing?