Alleen de doden en de dwazen .....

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

Lang geleden, in 1977 om precies te zijn, had ik gezworen nooit ofte nimmer nog een auto van het merk Renault te zullen kopen. Reden van die eed was de manier waarop ik door de plaatselijke dealer werd behandeld. Het is inmiddels 40 jaar geleden en alleen de doden en de dwazen veranderen nooit van mening, dus heb ik deze week een Renault Megane Scenic II 2.0 16V uit 2007 gekocht met 160.000 km op de teller. Een gok, maar voor zover ik kan nagaan is hij goed onderhouden en de eerste rij-ervaringen zijn meer dan voortreffelijk.

Uiteraard zal er vroeg of laat, ik hoop vooral op dat laatste, wel eens iets moeten gerepareerd en/of vervangen worden. Daarom is mijn vraag voor dit forum waar ik handboeken e.d. kan vinden. Met de zoekfunctie van het forum vind ik allerhande links, maar allemaal "vervallen".
Dus als iemand documentatie heeft over een Renault Megane Scenic II 2.0 16V, bouwjaar 03/2007, handgeschakeld, dan hoor of lees ik het graag als hij of zij het met mij wil delen.

Overigens heb ik hier al een schat aan informatie gevonden; die van dat gaas bij de luchtroosters, bijvoorbeeld, bleek alvast een "gouden" tip. Die heeft me alvast een hoop tijd, geld en ellende bespaard.
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door kaleido 1 »

Welkom terug , het megane gedeelte had de storingen ha ha , daarom heet hij nu gewoon , renault scenic 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

Dat dacht ik eigenlijk ook dat het gewoon Scenic was, tot ik het kentekenbewijs kreeg:
Megane Scenic.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Timelord »

Ook wij hadden niet zo'n beste ervaring met een Renault dealer.

Een veel betere ervaring bij een andere Renault dealer, heeft ons toch weer doen besluiten een Renault te kopen.
Nog geen moment spijt van gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

In verband met mijn vraag om een werkplaatshandboek, manual, .... kreeg ik van iemand een pb. Wat er fout is gegaan weet ik niet, maar ik vind er nergens meer iets van terug en heb ook van de aanbieder niets meer vernomen.
Wil degene die mij contacteerde dat nog eens overdoen ajb.
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

tekst verwijderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door WillemS »

Even een tip voor het geval je onderdelen oid nodig hebt.
Het type van de wagen is van belang, het is JMGU uitvoeringsniveau 06.
Je bent lang zonder Renault geweest en ze hebben heel veel verschillende uitvoeringen en onderdelen, die b.v. alleen op een bepaald type van toepassing zijn.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

Bedankt voor de tip. Ik had inmiddels al wat rondgeneusd op internet en inderdaad gemerkt dat de variaties op hetzelfde thema schier oneindig zijn.
Het is, voor zover ik me kan herinneren, ook voor het eerst dat ik een auto heb waarbij je om de startmotor te kunnen vervangen, de ruitenwissers moet demonteren. En dan mag ik me nog gelukkig prijzen dat ik niet de turboversie heb.
Maar goed.... JMGU uitvoeringsniveau 06. Ik schijf het bij op mijn inmiddels al lange lijstje met "om rekening mee te houden".
Overigens, waar vind je die informatie? Ik had al wel een id-plaatje gevonden met JM1U V4, maar dat zal dan wel weer iets anders zijn.
Een motornummer, versie, indice of datum heb ik ook nog niet gevonden. De afdekkap van de motor zat er niet op bij aankoop; de verkoper beweerde dat deze auto er geen had.
Vandaag heb ik een werkplaatshandboek gekregen van een forumlid. Ik hoop daar wat indicaties in te vinden.
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door WillemS »

De JMGU 06 staat op je kentekenpasje zag ik. Maar jij hebt het over JM1U V4 als dat op de sticker staat die op de rechterdeurstijl zit dan is dat de juiste type aanduiding, maak daar een foto van met je smartphone dan heb je het altijd bij de hand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2013
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door nikk »

Hoe bevalt de auto verder Thuisklusser?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

Over de korte tijd dat ik de auto heb valt uiteraard nog maar weinig af te leiden.
Die 6-bak in combinatie met de 2L motor is wel een plezier om mee te rijden. Bij alle snelheden. Als het verbruik dat de boordcomputer aangeeft juist is, dan valt het verbruik best wel mee. Mijn wilde haren ben ik inmiddels kwijt, de rest overigens ook, waardoor mijn rijstijl ook wel meer gericht is op zuinig rijden dan op om ter snelst naar het volgende rode licht te racen. Dat zal dus wel uitmaken.
Vorige zondag was het even wat minder: zonnige dag en dus dak en alle ramen open. Tweemaal op het sluitenknopje drukken om alles weer te sluiten. Handig, ware het niet dat 1 raam het vertikte om ook nog maar 1 klik te geven, laat staan om te sluiten. Deurpaneel eraf gehaald, even alle bedrading gecontroleerd en het raam deed het weer normaal. Deurpaneel dan maar weer gemonteerd, maar een "echte" oorzaak heb ik dus niet gevonden. Dat wordt waarschijnlijk wachten tot het zich weer eens voordoet en dan maar weer op zoek gaan en hopen dat ik dan de boosdoener kan betrappen.
Ik had de auto gekocht omwille van zijn (rij)comfort, "hoge instap" (rugpatiënt), voldoende sterke motor voor een tamelijk zware auto, veilig gevoel.
Op die punten ben ik tot hiertoe 100% tevreden. Duimen dat het zo blijft.
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Hans C »

Het feit van de dealer die een slechte naam krijgt herken ik, dat het hem blijft achtervolgen ook. Hoe lang ben jij weg gebleven, Thuisklusser (heb jij een voornaam??) na een slechte ervaring??

Mijn maatje heeft een hele grote dealership met 5 bedrijven van goedkoop naar heeeeel duur en in 1 van die garages werkte er een bullebak aan de balie, die heeft hem klanten gekost.

Zaten we laatst een hapje te eten en zegt er iemand goedendag tegen me maatje. Die zegt lang niet meer gezien. Vent antwoord, met zo een bullebak als .... bij je werkt, zie je mij niet meer. Zijn antwoord, die is al 7 jaar ontslagen, koste me teveel klanten waaronder jij .........

Sommige doden en dwazen wachten gewoon te lang :D :D Gewoon eens langsgaan al je je volgende wagen wil kopen kan veel licht op de zaak werpen :wink:
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2013
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door nikk »

Op de zoektermen Scenic en raam ga je alhier op het forum wel wat hits krijgen :-/. Zou vanaf 2006 wel eens stuk minder moeten zijn geworden
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door mechanic »

Bij de ph2 is het montageblokje van het mechaniek gewijzigd naar een boutje ipv plastic klem. Na een grote terugroepactie.
De matige/slechte stekkerverbinding op de comfortmodule is echter gebleven.
Als de stekker los is geweest en het raam na opnieuw monteren van de stekker weer werkt duidt dat op een slechte verbinding,in of de stekker of de comfortmodule. Bij de dealer en op het www is een reparatieset te krijgen bestaande uit een nieuwe stekker en montagemateriaal voor het aansolderen hiervan op de bestaande kabelboom. Invetten van deze stekker is aan te raden. Helpt dat niet is de comfortmodule meestal de veroorzaker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

Bedankt voor de reacties. :thumb: Ik heb inderdaad al heel wat informatie gevonden op het forum en het www.
Ik ga eens gericht op zoek wat er aan die verbinding stekker / module zou kunnen haperen. Toen ik het paneel van de deur had merkte ik dat er op die plaats "sporen" waren van een eerdere ingreep; de originele afdichting was weg en vervangen door een ander soort tape. Eerst even uitzoeken waar ik, zo nodig, het snelst aan zo'n reparatiesetje kan komen.
Gezien ik geen garage heb moet alles en plein air gebeuren. Waarschijnlijk houdt dat in dat ik het (weer) zal uitstellen tot het vanzelf weer dringend en prioritair wordt :oops: .

@Hans van aan 't zeetje: om te antwoorden op je vraag of ik een voornaam heb? Ja!
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

WillemS schreef:De JMGU 06 staat op je kentekenpasje zag ik......
:fp: Nu zie ik pas wat je bedoelt :fp: Ik dacht al heel de tijd: waar heeft hij het nu eigenlijk over? Het komt waarschijnlijk door de wat mindere kwaliteit van de scan, maar er staat JM0U 06.
Hoe dan ook, bedankt voor de tip. JM0U 06. Het staat op mijn lijstje. :thumb:
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door mechanic »

http://m.ebay.co.uk/itm/172305876165?_mwBanner=1

Zomaar een van de vele aanbieders,wat extra zoekwerk levert vast voordeligere aanbieders op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thuisklusser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:09
Actief als: particulier
Locatie: Mijdrecht

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door Thuisklusser »

:clap: Ik zat me net af te vragen hoe zo'n ding in het Engels zou kunnen heten. Ergens in mijn laptop zit een technisch woordenboek. Ergens!
Renault Megane Scenic II 2.0 16V bj 2007. Mijn eerste auto waarbij je de ruitenwissers moet demonteren om de startmotor te kunnen vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Alleen de doden en de dwazen .....

Bericht door mechanic »

Zat in de schaduw in de tuin,las het topic nog eens door en denk zal eens een minuut vrij maken om op google wat te zoeken :thumb:
Het merk van de raammodule is dus Temic,er zit verschil in tussen met en zonder comfort sluiting,even opletten dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht