rammelen motorkap

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Plaats reactie

Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

rammelen motorkap

Bericht door Paultje1965 »

Toen ik laatst olie gepeild had merkte ik dat de motorkap, na het sluiten, niet echt helemaal vast zit. Als ik mijn vingers onder de voorrand wurm kan ik de motorkap een paar milimeter op en neer bewegen. Beetje slordig van meneer Renault dat ie niet mooi strak sluit. Ik heb, uiteraard, de standaard methode gebruikt bij het sluiten namelijk; laten vallen vanaf zo'n 30cm hoogte. Aandrukken helpt ook niets.

Valt er iets aan te stellen? Ik heb gemerkt dat de slotvanger van deze speling te lijden heeft. Die wordt in het midden een beetje dunner. Als er niets te stellen valt gebruik ik de 'Peugeot' methode. Dik stukje tape rond de slotvangen was bij Peugeots altijd nodig om te voorkomen dat de deuren rammelden. Anderzijds was dat rammelen wel gemakkelijk. Als ie niet rammelde was ie kapot :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: rammelen motorkap

Bericht door WillemS »

Als het goed is zitten er links en rechts steldoppen. Die kan je uit of in draaien.
Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: rammelen motorkap

Bericht door Paultje1965 »

Bedankt! Ik zal er vanavond eens op mijn gemak naar kijken en proberen de boel wat strakker af te stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cgok
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 mar 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: rammelen motorkap

Bericht door cgok »

Paultje1965 schreef:Bedankt! Ik zal er vanavond eens op mijn gemak naar kijken en proberen de boel wat strakker af te stellen.
is het gelukt? de mijne heeft ook een paar mm speling. je merkt gewoon dat hij niet helemaal sluit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas1975
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 jul 2014 17:02
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: rammelen motorkap

Bericht door Bas1975 »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cgok
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 mar 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: rammelen motorkap

Bericht door cgok »

Dank je wel. Heb maandag afspraak bij de dealer voor enkele reparaties, ga dit ook melden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: rammelen motorkap

Bericht door Paultje1965 »

Het was mij inderdaad nog niet gelukt. Ik heb naar afstelmogelijkheden gezocht tot ik het youtube filmpje voorbij zag komen. Aangezien ik die nokken (nog) niet heb zal ik binnenkort wel wat stevige (vulcanisatie)tape om de slotvanger draaien. Met een beetje geluk blijft dat wel even zitten. Komt de boel ook wat strakker te staan. Overigers zit bij mijn Captur wel wat meer beweging in de motorkap dan bij de Duster in het filmpje. De naden van de motorkap lopen duidelijk niet parallel maar dat schijnt normaal te zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik dergelijke slordigheden bij mijn Laguna II ph2 of mijn Modus gezien heb. Het doet me wel een beetje pijn om zulk prutswerk te zien, het lijkt wel een British Leyland product uit de jaren 70! Als ik het echt niet meer kan aanzien ga ik maar eens naar een schadebedrijf. Lijkt me dat die daar wel ervaring mee hebben. Anderzijds lijkt het niet echt kwaad te kunnen. Afgezien misschien van het feit dat de slotvanger flink ingesleten is door het gerammel :cry: Maar goed, daar helpt de tape ook tegen.

Afgezien daarvan ben ik tevreden over mijn Captur. Alles doet het nog goed, het zijn alleen deze afwerkingsprobleempjes als een rammelende motorkap en 20cm rubberstrip die plotseling uit mijn dagrijverlichting bungelde :roll: In de motorwereld noemen ze dat 'karakter' en daar kun je heel veel mee goed praten. Bij deze :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht