Zijn er mensen die ervaring wil delen?


Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Gefeliciteerd met je aankoop! Erg mooie auto in het wit en bekijks heb je zeker. Zit nu aan het Gardameer en kan het beamen. Nog niet 1 andere Talis gezien dus veel blikken van wat is dat. Wat hem nog strakker maakt is de verwijdering van TALISMAN op je klep. Is persoonlijk maar je ziet wel dat dikke auto's vaak een kale kont hebben. Daarnaast is het geen charmante naam vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jumpman »

Frankko schreef:Gefeliciteerd met je aankoop! Erg mooie auto in het wit en bekijks heb je zeker. Zit nu aan het Gardameer en kan het beamen. Nog niet 1 andere Talis gezien dus veel blikken van wat is dat. Wat hem nog strakker maakt is de verwijdering van TALISMAN op je klep. Is persoonlijk maar je ziet wel dat dikke auto's vaak een kale kont hebben. Daarnaast is het geen charmante naam vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo dus!! :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Hmm, ik twijfel :P Het Renault logo had beter lager gestaan :p
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door PaulZ »

Vandaag mij Talisman opgehaald, hij staat nu te pronken voor mijn deur.

Alle instellingen gemaakt in het systeem (tjee wat zij er veel mogelijkheden!), carkit gekoppeld en CarPlay uitgebreid getest, werkt super.

Komende dagen ga ik hem eens verder aan de tand voelen tijdens het rijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jeroenjob
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:58
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jeroenjob »

Beste talisman eigenaren,
Sinds enige tijd volg ik op dit forum de verhalen over jullie talismannen, leuk om te lezen en vaak handig om te weten in verband met de komst van mijn talisman.
Nu heb ik een vraag: mijn auto zou morgen geleverd worden, helaas heb ik vandaag het vervelende bericht gekregen dat de auto niet geleverd mag worden. Grrrr... renault NL heeft een code rood gegeven. De rede kon door zowel de dealer als renault NL niet achterhaald worden, ook niet nadat ik het VIN en kenteken heb opgegeven aan renault NL. Zelf kom ik niet verder dan dat het weigerende kindersloten, vallende afdekkappen of verkeerde remmen zouden kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang heeft het geduurd..... Het vreemde is namelijk dat de auto al volledig afleverklaar staat (stond) en het kenteken al is afgegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1450
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Jeroenjob schreef:Beste talisman eigenaren,
Sinds enige tijd volg ik op dit forum de verhalen over jullie talismannen, leuk om te lezen en vaak handig om te weten in verband met de komst van mijn talisman.
Nu heb ik een vraag: mijn auto zou morgen geleverd worden, helaas heb ik vandaag het vervelende bericht gekregen dat de auto niet geleverd mag worden. Grrrr... renault NL heeft een code rood gegeven. De rede kon door zowel de dealer als renault NL niet achterhaald worden, ook niet nadat ik het VIN en kenteken heb opgegeven aan renault NL. Zelf kom ik niet verder dan dat het weigerende kindersloten, vallende afdekkappen of verkeerde remmen zouden kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang heeft het geduurd..... Het vreemde is namelijk dat de auto al volledig afleverklaar staat (stond) en het kenteken al is afgegeven.
Een OTS komt in beeld als de auto op naam gezet gaat worden. Een dealer moet kunnen zeggen welke OTS dit is, is dagelijks bekend. Niet alle auto's vallen er dan onder, moeten in 1e instantie gecheckt worden. Niet wanhopen, hoort erbij en wees blij dat Renault zo met de kwaliteit bezig is :D
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door PaulZ »

Ik kreeg gisterenochtend een rode OTS, in de middag was hij vrijgegeven, de dealer weet niet wat de melding was.
Hij staat nu bij mij voor de deur te blinken :dance:
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Rcupra »

Kans dat het gaat om de klep bij de pedalen die niet goed kan vastzitten. Ik mocht in eerste instantie ook niet meer doorrijden van de dealer. Was ook een OTS. Is 10 minuten werk voor de dealer.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Afgelopen dinsdag opgehaald, Eerste tank is erdoor en de eerste ervaring is goed. De 130pk diesel trekt er harder aan dan verwacht. Vooral in zijn 6 vanaf de 100a 120km/h komt hij prima vooruit. Hiervoor oa een 140pk tdi passat B7 gereden, maar deze 130pk is echt veel levendiger. Het is geen raket, maar vlotter dan ik had verwacht.

Overall ervaar ik het als een comfortabele reisgenoot met een wat eigenaardige menubediening. Dat heeft VAG beter voor elkaar. Het is redelijk a-intuitief, maar niet onmogelijk. Sommige dingen zitten wat onhandig in elkaar. (bv snel wisselen van radio naar usb audio, of snel naar huis navigeren) Alsof er verschillende afdelingen zijn geweest die verschillende delen in het menu moesten maken. Allemaal niet onoverkomelijk.

Bose audio is ok, niet perfect. mid/Hoog is goed in balans, maar het effect van de center is te sterk benadrukt en niet instelbaar. Ook het laag is rommelig en met de laagweergave instelling kan je gelukkig het vervelende holle geluid in de ~250-400hz onderdrukken. (berline). Met het laag op -3 en het hoog op -1 is er goed naar te luisteren. Ik houd van een natuurlijke klank. Lossless m4a bestanden zijn kennelijk niet ondersteund.

Carkit is optimaal. Keer op keer geen contact met adresboek mogelijk (android, alle rechten staan juist ingesteld) Ook met een officieel gesupporteerde Samsung telefoon getest en daar hetzelfde probleem.

Wellicht is er iets mis met deze besturing, het connectoren met de renault services is niet mogelijk. 'onbekende fout bij verbinden' dealer is ingelicht, alles staat aan de kant van de renault database juist ingesteld, maar het werkt domweg niet. Reset van het systeem heeft ook niet geholpen. Android Auto is een te klein deel van het scherm, ik hoop dat hier nog een update voor komt.

Overall ben ik, in tegenstelling tot wat je misschien uit mijn verhaal filtert, erg tevreden over de auto.
Leuke verassing; adaptive cruise-controll doet het tot 150km/h


Meest hinderlijke punten van de auto;

bij iedere start wil hij terug naar het 'neutral' ipv de 'perso' instelling van de instellingen. (4control) Perso, de persoonlijke voorkeur. Ik wil dat hij daar op blijft staan. een vinkje met 'niet opnieuw vragen' lijkt mij logisch in dit geval.

En een punt van kritiek, waar ik op zoek ben naar de ervaringen van anderen. De climatecontrol. Rijd je 80, is het prima. Rijd je dan 140 wordt het ineens steenkoud in de auto. (zelfde instellingen, zelfde zon-inval in het interieur).

Daarnaast; wanneer je de luchtstroom combineert op midden en naar boven, valt het midden uit. (komt 0,0 lucht uit) onder en boven en onder en midden combineert prima, maar wanneer ik de luchtstroom op boven en midden zet is het einde oefening voor het midden. (lampje licht wel op in de UI, maar hij activeert hem niet, ook niet waneer je overschakelt in/vanuit een willekeurige andere combi). Ook wanneer ik onder/midden/boven combineer sluit hij het midden volledig af. Storend, ik wil graag de luchtstroom minimaliseren om te voorkomen dat ik in de tocht zit.

En ik was in de veronderstelling dat de berline met het easy life pack kofferklepbediening met de voet had. Dit staat zo in de brochure afgebeeld, maar dit zit er bij mij, ondanks het easy life pack, niet op. Zit alleen op de station. Klopt dit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door MarcelP »

Dat zijn overwegend positieve berichten, en de meeste zaken die je noemt die niet optimaal lijken te werken zouden op te lossen moeten zijn in de software van de auto. Jammer dat het Bose systeem wat tegenvalt, ik moet de mijne nog ophalen en heb het er ook in zitten. De Berline met easy life biedt een elektrisch bedienbare kofferbak, ik dacht niet dat het openen met de voet daar standaard bij zit maar zeker weten doe ik het niet.
Welke kleur heb je gekozen?
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

@Buikpijn,

"En een punt van kritiek, waar ik op zoek ben naar de ervaringen van anderen. De climatecontrol. Rijd je 80, is het prima. Rijd je dan 140 wordt het ineens steenkoud in de auto. (zelfde instellingen, zelfde zon-inval in het interieur).

Daarnaast; wanneer je de luchtstroom combineert op midden en naar boven, valt het midden uit. (komt 0,0 lucht uit) onder en boven en onder en midden combineert prima, maar wanneer ik de luchtstroom op boven en midden zet is het einde oefening voor het midden. (lampje licht wel op in de UI, maar hij activeert hem niet, ook niet waneer je overschakelt in/vanuit een willekeurige andere combi). Ook wanneer ik onder/midden/boven combineer sluit hij het midden volledig af. Storend, ik wil graag de luchtstroom minimaliseren om te voorkomen dat ik in de tocht zit."

Komt overeen met mijn ervaring, hoewel de regeling blijkbaar nog anders (onlogischer) is bij mij. Tja, zit ook constant in de tocht, zelfs met manuele instelling en ventilator op 1. Totaal onaangenaam. Dealer zegt dat hij hier NOG NOOIT heeft over gehoord. Ben tegenwoordig terug meer met m'n 525d onderweg. Alleen wanneer grote dozen te verslepen zijn, komt de mooie en goed rijdende Taliman nog van stal.

Iemand trouwens de grootlichtassistent al eens geprobeerd? Schakelt op de snelweg te snel op grootlicht en (veel) te laat terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

De kleur is gris cassiopée, ik was ook stellig van mening ook dat de voetbediening standaard was. Automatisch sluiten is er sowieso niet bij, openen gaat met een veer. Elektronisch bediend is kennelijk een te rekbaar begrip. Maar beeld het dan niet af in de brochure dat iemand met volle tassen met zijn voet achter zijn berline staat te zwaaien. Slecht voor het humeur van je klant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

jefb schreef:Iemand trouwens de grootlichtassistent al eens geprobeerd? Schakelt op de snelweg te snel op grootlicht en (veel) te laat terug.
Grootlichtassistent, werkt pas als je op een onverlichte weg rijdt. En dan bedoel ik ook echt totaal géén verlichting. Het werkt dan echt heerlijk. Maar het is ook wel een marketing dingetje, want er is echt geen enkel systeem dat statische verlichting kan onderscheiden van mobiele verlichting (lees koplampen van een auto / vrachtwagen / motor (of reflectie daar van)).

Dus als je echt in een gat woont, of echt provinciaal (zoals ik) heb je er soms wat aan bij onverlichte wegen.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door MarcelP »

Buikpijn, ik ben het met je eens. Troost je met de gedachte dat het openen bij de voet bij lang niet iedereen handig lijkt te werken. Al heb ik zelf nog niet iemand balancerend op één been met een armen vol boodschappen minutenlang met een voet onder z'n bumper zien zwaaien.... Ik moet nog vier weken wachten en dan kan ik het testen.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Knippie »

Ik heb een estate met voetdinges en dat werkt echt verbazingwekkend goed. 9 van de 10 keer gaat ie gewoon open. Natuurlijk is die ene keer wel op een drukke parkeerplaats...;) De techniek is volgens mij dat je niet te dicht op de auto staat en dan vlot van het (links) midden naar de buitenkant veegt. Leuke gadget.

Overigens heb ik in mijn auto ook totaal geen last van de aircoproblemen die omschreven worden. Ik heb hem nu 3 weken en ben 2500 km verder...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Gaat mij om het feit dat het in de brochure staat, beeldend en wel. Ik leef in de veronderstelling dat wanneer je de optie koopt, je het ook hebt. Als dit niet het geval is en wordt afgedaan met 'alleen op de estate'.. :fp: Daar word ik wat weemoedig van.

Sommige mensen hebben de airco dag en nacht op 19 staan en vinden constant koude lucht geen probleem, anderen zitten daar misschien wat gevoeliger in elkaar. Alleen frappant dat wanneer je 80 rijdt alles koek en ei is en bij de 140 begint die airco ineens te werken.

Kan iemand eens testen of de luchtkanalencombinatie (dubbele woordwaarde) zoals ik eerder omschreef ook (onjuist) werkt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Knippie »

Heb dat vandaag idd ff getest nav de berichten hier en ook bij mij werkt de combi boven en midden niet. Er komt dan geen lucht uit het midden. Tevens werkt de knop "max" niet. Als je die indrukt gaat alles voluit blazen ( behalve midden), maar het wordt niet warm. Wel als je de temp op high zet. Maar dit lijkt me niet de bedoeling toch??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jeroenjob
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:58
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jeroenjob »

Gisteren alsnog bericht gehad dat de auto afgeleverd mocht worden, de ots was van rood naar blauw veranderd. De rede dat de auto niet afgeleverd mocht worden was het ontbreken van een stickertje op de compressor van het bandenreparatiesetje.
Dus gisteren direct de auto opgehaald, wat een genot zeg!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Knippie schreef:Heb dat vandaag idd ff getest nav de berichten hier en ook bij mij werkt de combi boven en midden niet. Er komt dan geen lucht uit het midden. Tevens werkt de knop "max" niet. Als je die indrukt gaat alles voluit blazen ( behalve midden), maar het wordt niet warm. Wel als je de temp op high zet. Maar dit lijkt me niet de bedoeling toch??
Als ik me niet vergis is de functie 'max' enkel de blaaskracht die verhoogd wordt. Zo was het toch in mijn Espace. Is in andere merken ook, bvb in mijn BMW verhoogt MAX ook enkel de blaaskracht tot maximaal niveau.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door MarcelP »

Dat is ook mijn ervaring. In mijn huidige Volvo is MAX de stand voor ontwasemen. Met maximale kracht lucht op de voorruit en de airco schakelt aan. De temperatuur instelling verandert niet.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Met stomheid geslagen. Een vriend van mij was naar de auto aan het kijken en deed een olijk dansje achter de auto; de klep sprong open.

Kennelijk heeft de berline wel een automatische voet-opener, ondanks dat de verkoper zei dat het er niet opzat (ik klaag niet). Hoe deze geactiveerd moet worden is nog wat raadselachtig, hij weigert ruwweg 9 van de 10 pogingen. Zal er nog een fingerspitzengefuhl voor moeten ontwikkelen. Ben er wel achter dat de sensor ergens rechts uit het midden ziet. Bij inspectie zie ik een klein gaatje, wellicht zit daar een optische sensor oid. Misschien moet ik mijn voetherkenning nog wat instellen. (of gewoon die handleiding eens openslaan)

Ondertussen is hij ook aangemeld voor de Renault-diensten.

Blijf ik alleen met de vraag zitten waarom hij telkens naar 'neutral' wil en 'perso' geweerd wordt als Clooney in een nonnenklooster.
en waarom de ventilatie niet doet wat het scherm weergeeft. Lijkt mij een ouderwetse bug. (hopelijk).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Het automatisch openen van de kofferdeksel gaat als volgt;
Ga op ong. één meter achter de kofferdeksel staan in het midden van de auto.
Maak een voetbeweging van achter naar de bumper toe "ZONDER" je voet op te heffen en ... hop het wonder gebeurd :clap:
Er zit geen aparte sensor voor het openen dit werkt via de parkeersensoren.
Hier werkt het ook prima!
Succes! :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Merci!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Ik heb een kort filmpje op You Tube gezet met een vijftal automatisch openen van het kofferdeksel door de voetbeweging.
Werkt prima, kijk maar eens :)
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1450
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door larsdijkstra 16v »

@Buikpijn:

Heb je in Perso bij aandrijflijn "Sport" staan? Dan vraagt hij ook steeds of je dit wilt behouden. Overal waar "Sport" in staat heeft dit zo om je te waarschuwen dat je auto meer verbruikt
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Ah, dan is dat het. Inderdaad, sport als aandrijflijn. Mooi werk Mils, ik ben een beetje op het verkeerde been gezet door de dienstdoende verkoper, die claimde dat de sedan dat niet had, maar wellicht was een misverstand van mijn kant, ik stond er met mijn voet bij te zwaaien en bukte om een sensor te spotten (niet wetende dat het door de parkeersensoren werd gedaan) Hij zag mij en zei 'dat zit alleen op de station, niet op de sedan' ben er verder niet op ingegaan, ik leefde in de aanname dat hij het over de voetbediening had.

PS, prachtige kentekenplaat! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Johanvw »

Dank voor het filmpje Mils, ik ga denk maar eens oefenen (Estate). Het lukt bij mij denk 1 op de 7 keer, dus ik probeer het bijna nooit meer te gebruiken. En omdat ik keyless entry heb gebruik ik dan vaak de knop op klep ipv op de afstandsbediening, niet erg handig dus.
Mijn auto staat op Perso en blijft op Perso staan. Maar de aandrijflijn staat op neutraal. Onderstel op Sport maakt ook niet uit, dan blijft hij ook op Perso staan. Dus het idd met aandrijflijn op Sport te maken. De auto vind ik persoonlijk (met aandrijflijn op sport) bij de Tce200 te zenuwachtig reageren.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Mils schreef:Ik heb een kort filmpje op You Tube gezet met een vijftal automatisch openen van het kofferdeksel door de voetbeweging.
Werkt prima, kijk maar eens :)
Vreemd, lukt niet bij mij. Wel 30cm dichtstaan en van L naar R bewegen onder de bumper en werkt prima :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jumpman »

Mils schreef:Ik heb een kort filmpje op You Tube gezet met een vijftal automatisch openen van het kofferdeksel door de voetbeweging.
Werkt prima, kijk maar eens :)
@Mils, mag ik vragen of je een trekhaak hebt?
Aangezien ik een trekhaak heb en de dealer tegen mij heeft gezegd dat ik dan van het systeem niet op aan kan. :shock:

Dus de ene keer reageert hij super, maar de volgende keer kan ik als een zotje staan zwaaien/trappen met mijn been maar doet hij niks.
Denk trouwens dat ik het nu een beetje onder controle heb en het lukt de laatste tijd aardig. (zou er een zelfleer modus opzitten????)
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Carlovdw »

Jumpman schreef:
Mils schreef: (zou er een zelfleer modus opzitten????)
Bedoel je op de wagen of op jou ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Wat bij mij opvalt dat hij bij het naderen van de wagen langs achteren (oei klinkt vreemd) niet altijd m'n sleutel herkend.
Dwz als ik mn achterlichten niet zie oplichten dan moet ik zeker niet beginnen zwaaien want dan lukt het toch niet :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

@Mils, mag ik vragen of je een trekhaak hebt?
Aangezien ik een trekhaak heb en de dealer tegen mij heeft gezegd dat ik dan van het systeem niet op aan kan. :shock:

Dus de ene keer reageert hij super, maar de volgende keer kan ik als een zotje staan zwaaien/trappen met mijn been maar doet hij niks.
Denk trouwens dat ik het nu een beetje onder controle heb en het lukt de laatste tijd aardig. (zou er een zelfleer modus opzitten????)[/quote]

Ik heb geen trekhaak en zou niet weten of het verschil uitmaakt. Lijkt me wel raar, omdat het systeem werkt op de parkeersensoren, daar komt de trekhaak niet voor dacht ik.
Wat mij wel is opgevallen is, dat het je echt één meter achter de auto moet staan (niet te dichtbij), dat is belangrijk en dan je voet in een voorwaartse beweging brengen zonder echt op te heffen.
Even oefenen en dan lukt het wel :wink:
Maar zoals hier al aangehaald, de keer dat het dan niet lukt is op een drukke parking of zo :lol: :lol: :lol:
Succes ermee!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Johanvw »

Vanavond nog even met de instructies van jullie geprobeerd, het lukt zowaar. Maar bij de Estate lijkt het wel nodig om na de voorwaartse beweging (midden) naar rechts te zwaaien, anders gebeurd er niets.

A.s. donderdag komt de wegklapbare trekhaak er op, zal kijken of het iets door veranderd.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door TBiRD »

Ik heb een estate met een trekhaak en het is me nog nooit gelukt.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jumpman »

Carlovdw schreef:
Jumpman schreef:
Mils schreef: (zou er een zelfleer modus opzitten????)
Bedoel je op de wagen of op jou ;)
Uhm das een goeie!!! bij mezelf tot op heden nog nooit ontdekt :lol:
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jumpman »

Mils schreef:@Mils, mag ik vragen of je een trekhaak hebt?
Aangezien ik een trekhaak heb en de dealer tegen mij heeft gezegd dat ik dan van het systeem niet op aan kan. :shock:

Dus de ene keer reageert hij super, maar de volgende keer kan ik als een zotje staan zwaaien/trappen met mijn been maar doet hij niks.
Denk trouwens dat ik het nu een beetje onder controle heb en het lukt de laatste tijd aardig. (zou er een zelfleer modus opzitten????)
Ik heb geen trekhaak en zou niet weten of het verschil uitmaakt. Lijkt me wel raar, omdat het systeem werkt op de parkeersensoren, daar komt de trekhaak niet voor dacht ik.
Wat mij wel is opgevallen is, dat het je echt één meter achter de auto moet staan (niet te dichtbij), dat is belangrijk en dan je voet in een voorwaartse beweging brengen zonder echt op te heffen.
Even oefenen en dan lukt het wel :wink:
Maar zoals hier al aangehaald, de keer dat het dan niet lukt is op een drukke parking of zo :lol: :lol: :lol:
Succes ermee![/quote]

Zo mijn inziens ook niks mogen uitmaken, maar dat is de verklaring welke ik kreeg van de dealer, dat het systeem met een trekhaak niet goed zou functioneren.
Ach ik blijf gewoon stug proberen, maar al met al vind ik het niet echt een elektrische achterklep, want die zou ook elektrisch moeten sluiten net zoals op de Estate.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht