Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Gefeliciteerd met je aankoop! Erg mooie auto in het wit en bekijks heb je zeker. Zit nu aan het Gardameer en kan het beamen. Nog niet 1 andere Talis gezien dus veel blikken van wat is dat. Wat hem nog strakker maakt is de verwijdering van TALISMAN op je klep. Is persoonlijk maar je ziet wel dat dikke auto's vaak een kale kont hebben. Daarnaast is het geen charmante naam vind ik.
Frankko schreef:Gefeliciteerd met je aankoop! Erg mooie auto in het wit en bekijks heb je zeker. Zit nu aan het Gardameer en kan het beamen. Nog niet 1 andere Talis gezien dus veel blikken van wat is dat. Wat hem nog strakker maakt is de verwijdering van TALISMAN op je klep. Is persoonlijk maar je ziet wel dat dikke auto's vaak een kale kont hebben. Daarnaast is het geen charmante naam vind ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo dus!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beste talisman eigenaren,
Sinds enige tijd volg ik op dit forum de verhalen over jullie talismannen, leuk om te lezen en vaak handig om te weten in verband met de komst van mijn talisman.
Nu heb ik een vraag: mijn auto zou morgen geleverd worden, helaas heb ik vandaag het vervelende bericht gekregen dat de auto niet geleverd mag worden. Grrrr... renault NL heeft een code rood gegeven. De rede kon door zowel de dealer als renault NL niet achterhaald worden, ook niet nadat ik het VIN en kenteken heb opgegeven aan renault NL. Zelf kom ik niet verder dan dat het weigerende kindersloten, vallende afdekkappen of verkeerde remmen zouden kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang heeft het geduurd..... Het vreemde is namelijk dat de auto al volledig afleverklaar staat (stond) en het kenteken al is afgegeven.
Jeroenjob schreef:Beste talisman eigenaren,
Sinds enige tijd volg ik op dit forum de verhalen over jullie talismannen, leuk om te lezen en vaak handig om te weten in verband met de komst van mijn talisman.
Nu heb ik een vraag: mijn auto zou morgen geleverd worden, helaas heb ik vandaag het vervelende bericht gekregen dat de auto niet geleverd mag worden. Grrrr... renault NL heeft een code rood gegeven. De rede kon door zowel de dealer als renault NL niet achterhaald worden, ook niet nadat ik het VIN en kenteken heb opgegeven aan renault NL. Zelf kom ik niet verder dan dat het weigerende kindersloten, vallende afdekkappen of verkeerde remmen zouden kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang heeft het geduurd..... Het vreemde is namelijk dat de auto al volledig afleverklaar staat (stond) en het kenteken al is afgegeven.
Een OTS komt in beeld als de auto op naam gezet gaat worden. Een dealer moet kunnen zeggen welke OTS dit is, is dagelijks bekend. Niet alle auto's vallen er dan onder, moeten in 1e instantie gecheckt worden. Niet wanhopen, hoort erbij en wees blij dat Renault zo met de kwaliteit bezig is
Ik kreeg gisterenochtend een rode OTS, in de middag was hij vrijgegeven, de dealer weet niet wat de melding was.
Hij staat nu bij mij voor de deur te blinken
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)
Kans dat het gaat om de klep bij de pedalen die niet goed kan vastzitten. Ik mocht in eerste instantie ook niet meer doorrijden van de dealer. Was ook een OTS. Is 10 minuten werk voor de dealer.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Afgelopen dinsdag opgehaald, Eerste tank is erdoor en de eerste ervaring is goed. De 130pk diesel trekt er harder aan dan verwacht. Vooral in zijn 6 vanaf de 100a 120km/h komt hij prima vooruit. Hiervoor oa een 140pk tdi passat B7 gereden, maar deze 130pk is echt veel levendiger. Het is geen raket, maar vlotter dan ik had verwacht.
Overall ervaar ik het als een comfortabele reisgenoot met een wat eigenaardige menubediening. Dat heeft VAG beter voor elkaar. Het is redelijk a-intuitief, maar niet onmogelijk. Sommige dingen zitten wat onhandig in elkaar. (bv snel wisselen van radio naar usb audio, of snel naar huis navigeren) Alsof er verschillende afdelingen zijn geweest die verschillende delen in het menu moesten maken. Allemaal niet onoverkomelijk.
Bose audio is ok, niet perfect. mid/Hoog is goed in balans, maar het effect van de center is te sterk benadrukt en niet instelbaar. Ook het laag is rommelig en met de laagweergave instelling kan je gelukkig het vervelende holle geluid in de ~250-400hz onderdrukken. (berline). Met het laag op -3 en het hoog op -1 is er goed naar te luisteren. Ik houd van een natuurlijke klank. Lossless m4a bestanden zijn kennelijk niet ondersteund.
Carkit is optimaal. Keer op keer geen contact met adresboek mogelijk (android, alle rechten staan juist ingesteld) Ook met een officieel gesupporteerde Samsung telefoon getest en daar hetzelfde probleem.
Wellicht is er iets mis met deze besturing, het connectoren met de renault services is niet mogelijk. 'onbekende fout bij verbinden' dealer is ingelicht, alles staat aan de kant van de renault database juist ingesteld, maar het werkt domweg niet. Reset van het systeem heeft ook niet geholpen. Android Auto is een te klein deel van het scherm, ik hoop dat hier nog een update voor komt.
Overall ben ik, in tegenstelling tot wat je misschien uit mijn verhaal filtert, erg tevreden over de auto.
Leuke verassing; adaptive cruise-controll doet het tot 150km/h
Meest hinderlijke punten van de auto;
bij iedere start wil hij terug naar het 'neutral' ipv de 'perso' instelling van de instellingen. (4control) Perso, de persoonlijke voorkeur. Ik wil dat hij daar op blijft staan. een vinkje met 'niet opnieuw vragen' lijkt mij logisch in dit geval.
En een punt van kritiek, waar ik op zoek ben naar de ervaringen van anderen. De climatecontrol. Rijd je 80, is het prima. Rijd je dan 140 wordt het ineens steenkoud in de auto. (zelfde instellingen, zelfde zon-inval in het interieur).
Daarnaast; wanneer je de luchtstroom combineert op midden en naar boven, valt het midden uit. (komt 0,0 lucht uit) onder en boven en onder en midden combineert prima, maar wanneer ik de luchtstroom op boven en midden zet is het einde oefening voor het midden. (lampje licht wel op in de UI, maar hij activeert hem niet, ook niet waneer je overschakelt in/vanuit een willekeurige andere combi). Ook wanneer ik onder/midden/boven combineer sluit hij het midden volledig af. Storend, ik wil graag de luchtstroom minimaliseren om te voorkomen dat ik in de tocht zit.
En ik was in de veronderstelling dat de berline met het easy life pack kofferklepbediening met de voet had. Dit staat zo in de brochure afgebeeld, maar dit zit er bij mij, ondanks het easy life pack, niet op. Zit alleen op de station. Klopt dit?
Dat zijn overwegend positieve berichten, en de meeste zaken die je noemt die niet optimaal lijken te werken zouden op te lossen moeten zijn in de software van de auto. Jammer dat het Bose systeem wat tegenvalt, ik moet de mijne nog ophalen en heb het er ook in zitten. De Berline met easy life biedt een elektrisch bedienbare kofferbak, ik dacht niet dat het openen met de voet daar standaard bij zit maar zeker weten doe ik het niet.
Welke kleur heb je gekozen?
"En een punt van kritiek, waar ik op zoek ben naar de ervaringen van anderen. De climatecontrol. Rijd je 80, is het prima. Rijd je dan 140 wordt het ineens steenkoud in de auto. (zelfde instellingen, zelfde zon-inval in het interieur).
Daarnaast; wanneer je de luchtstroom combineert op midden en naar boven, valt het midden uit. (komt 0,0 lucht uit) onder en boven en onder en midden combineert prima, maar wanneer ik de luchtstroom op boven en midden zet is het einde oefening voor het midden. (lampje licht wel op in de UI, maar hij activeert hem niet, ook niet waneer je overschakelt in/vanuit een willekeurige andere combi). Ook wanneer ik onder/midden/boven combineer sluit hij het midden volledig af. Storend, ik wil graag de luchtstroom minimaliseren om te voorkomen dat ik in de tocht zit."
Komt overeen met mijn ervaring, hoewel de regeling blijkbaar nog anders (onlogischer) is bij mij. Tja, zit ook constant in de tocht, zelfs met manuele instelling en ventilator op 1. Totaal onaangenaam. Dealer zegt dat hij hier NOG NOOIT heeft over gehoord. Ben tegenwoordig terug meer met m'n 525d onderweg. Alleen wanneer grote dozen te verslepen zijn, komt de mooie en goed rijdende Taliman nog van stal.
Iemand trouwens de grootlichtassistent al eens geprobeerd? Schakelt op de snelweg te snel op grootlicht en (veel) te laat terug.
De kleur is gris cassiopée, ik was ook stellig van mening ook dat de voetbediening standaard was. Automatisch sluiten is er sowieso niet bij, openen gaat met een veer. Elektronisch bediend is kennelijk een te rekbaar begrip. Maar beeld het dan niet af in de brochure dat iemand met volle tassen met zijn voet achter zijn berline staat te zwaaien. Slecht voor het humeur van je klant.
jefb schreef:Iemand trouwens de grootlichtassistent al eens geprobeerd? Schakelt op de snelweg te snel op grootlicht en (veel) te laat terug.
Grootlichtassistent, werkt pas als je op een onverlichte weg rijdt. En dan bedoel ik ook echt totaal géén verlichting. Het werkt dan echt heerlijk. Maar het is ook wel een marketing dingetje, want er is echt geen enkel systeem dat statische verlichting kan onderscheiden van mobiele verlichting (lees koplampen van een auto / vrachtwagen / motor (of reflectie daar van)).
Dus als je echt in een gat woont, of echt provinciaal (zoals ik) heb je er soms wat aan bij onverlichte wegen.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.
Buikpijn, ik ben het met je eens. Troost je met de gedachte dat het openen bij de voet bij lang niet iedereen handig lijkt te werken. Al heb ik zelf nog niet iemand balancerend op één been met een armen vol boodschappen minutenlang met een voet onder z'n bumper zien zwaaien.... Ik moet nog vier weken wachten en dan kan ik het testen.
Ik heb een estate met voetdinges en dat werkt echt verbazingwekkend goed. 9 van de 10 keer gaat ie gewoon open. Natuurlijk is die ene keer wel op een drukke parkeerplaats... De techniek is volgens mij dat je niet te dicht op de auto staat en dan vlot van het (links) midden naar de buitenkant veegt. Leuke gadget.
Overigens heb ik in mijn auto ook totaal geen last van de aircoproblemen die omschreven worden. Ik heb hem nu 3 weken en ben 2500 km verder...
Gaat mij om het feit dat het in de brochure staat, beeldend en wel. Ik leef in de veronderstelling dat wanneer je de optie koopt, je het ook hebt. Als dit niet het geval is en wordt afgedaan met 'alleen op de estate'.. Daar word ik wat weemoedig van.
Sommige mensen hebben de airco dag en nacht op 19 staan en vinden constant koude lucht geen probleem, anderen zitten daar misschien wat gevoeliger in elkaar. Alleen frappant dat wanneer je 80 rijdt alles koek en ei is en bij de 140 begint die airco ineens te werken.
Kan iemand eens testen of de luchtkanalencombinatie (dubbele woordwaarde) zoals ik eerder omschreef ook (onjuist) werkt?
Heb dat vandaag idd ff getest nav de berichten hier en ook bij mij werkt de combi boven en midden niet. Er komt dan geen lucht uit het midden. Tevens werkt de knop "max" niet. Als je die indrukt gaat alles voluit blazen ( behalve midden), maar het wordt niet warm. Wel als je de temp op high zet. Maar dit lijkt me niet de bedoeling toch??
Gisteren alsnog bericht gehad dat de auto afgeleverd mocht worden, de ots was van rood naar blauw veranderd. De rede dat de auto niet afgeleverd mocht worden was het ontbreken van een stickertje op de compressor van het bandenreparatiesetje.
Dus gisteren direct de auto opgehaald, wat een genot zeg!
Knippie schreef:Heb dat vandaag idd ff getest nav de berichten hier en ook bij mij werkt de combi boven en midden niet. Er komt dan geen lucht uit het midden. Tevens werkt de knop "max" niet. Als je die indrukt gaat alles voluit blazen ( behalve midden), maar het wordt niet warm. Wel als je de temp op high zet. Maar dit lijkt me niet de bedoeling toch??
Als ik me niet vergis is de functie 'max' enkel de blaaskracht die verhoogd wordt. Zo was het toch in mijn Espace. Is in andere merken ook, bvb in mijn BMW verhoogt MAX ook enkel de blaaskracht tot maximaal niveau.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Dat is ook mijn ervaring. In mijn huidige Volvo is MAX de stand voor ontwasemen. Met maximale kracht lucht op de voorruit en de airco schakelt aan. De temperatuur instelling verandert niet.
Met stomheid geslagen. Een vriend van mij was naar de auto aan het kijken en deed een olijk dansje achter de auto; de klep sprong open.
Kennelijk heeft de berline wel een automatische voet-opener, ondanks dat de verkoper zei dat het er niet opzat (ik klaag niet). Hoe deze geactiveerd moet worden is nog wat raadselachtig, hij weigert ruwweg 9 van de 10 pogingen. Zal er nog een fingerspitzengefuhl voor moeten ontwikkelen. Ben er wel achter dat de sensor ergens rechts uit het midden ziet. Bij inspectie zie ik een klein gaatje, wellicht zit daar een optische sensor oid. Misschien moet ik mijn voetherkenning nog wat instellen. (of gewoon die handleiding eens openslaan)
Ondertussen is hij ook aangemeld voor de Renault-diensten.
Blijf ik alleen met de vraag zitten waarom hij telkens naar 'neutral' wil en 'perso' geweerd wordt als Clooney in een nonnenklooster.
en waarom de ventilatie niet doet wat het scherm weergeeft. Lijkt mij een ouderwetse bug. (hopelijk).
Het automatisch openen van de kofferdeksel gaat als volgt;
Ga op ong. één meter achter de kofferdeksel staan in het midden van de auto.
Maak een voetbeweging van achter naar de bumper toe "ZONDER" je voet op te heffen en ... hop het wonder gebeurd
Er zit geen aparte sensor voor het openen dit werkt via de parkeersensoren.
Hier werkt het ook prima!
Succes!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Heb je in Perso bij aandrijflijn "Sport" staan? Dan vraagt hij ook steeds of je dit wilt behouden. Overal waar "Sport" in staat heeft dit zo om je te waarschuwen dat je auto meer verbruikt
Ah, dan is dat het. Inderdaad, sport als aandrijflijn. Mooi werk Mils, ik ben een beetje op het verkeerde been gezet door de dienstdoende verkoper, die claimde dat de sedan dat niet had, maar wellicht was een misverstand van mijn kant, ik stond er met mijn voet bij te zwaaien en bukte om een sensor te spotten (niet wetende dat het door de parkeersensoren werd gedaan) Hij zag mij en zei 'dat zit alleen op de station, niet op de sedan' ben er verder niet op ingegaan, ik leefde in de aanname dat hij het over de voetbediening had.
Dank voor het filmpje Mils, ik ga denk maar eens oefenen (Estate). Het lukt bij mij denk 1 op de 7 keer, dus ik probeer het bijna nooit meer te gebruiken. En omdat ik keyless entry heb gebruik ik dan vaak de knop op klep ipv op de afstandsbediening, niet erg handig dus.
Mijn auto staat op Perso en blijft op Perso staan. Maar de aandrijflijn staat op neutraal. Onderstel op Sport maakt ook niet uit, dan blijft hij ook op Perso staan. Dus het idd met aandrijflijn op Sport te maken. De auto vind ik persoonlijk (met aandrijflijn op sport) bij de Tce200 te zenuwachtig reageren.
Mils schreef:Ik heb een kort filmpje op You Tube gezet met een vijftal automatisch openen van het kofferdeksel door de voetbeweging.
Werkt prima, kijk maar eens
Vreemd, lukt niet bij mij. Wel 30cm dichtstaan en van L naar R bewegen onder de bumper en werkt prima
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Mils schreef:Ik heb een kort filmpje op You Tube gezet met een vijftal automatisch openen van het kofferdeksel door de voetbeweging.
Werkt prima, kijk maar eens
@Mils, mag ik vragen of je een trekhaak hebt?
Aangezien ik een trekhaak heb en de dealer tegen mij heeft gezegd dat ik dan van het systeem niet op aan kan.
Dus de ene keer reageert hij super, maar de volgende keer kan ik als een zotje staan zwaaien/trappen met mijn been maar doet hij niks.
Denk trouwens dat ik het nu een beetje onder controle heb en het lukt de laatste tijd aardig. (zou er een zelfleer modus opzitten????)
Wat bij mij opvalt dat hij bij het naderen van de wagen langs achteren (oei klinkt vreemd) niet altijd m'n sleutel herkend.
Dwz als ik mn achterlichten niet zie oplichten dan moet ik zeker niet beginnen zwaaien want dan lukt het toch niet
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
@Mils, mag ik vragen of je een trekhaak hebt?
Aangezien ik een trekhaak heb en de dealer tegen mij heeft gezegd dat ik dan van het systeem niet op aan kan.
Dus de ene keer reageert hij super, maar de volgende keer kan ik als een zotje staan zwaaien/trappen met mijn been maar doet hij niks.
Denk trouwens dat ik het nu een beetje onder controle heb en het lukt de laatste tijd aardig. (zou er een zelfleer modus opzitten????)[/quote]
Ik heb geen trekhaak en zou niet weten of het verschil uitmaakt. Lijkt me wel raar, omdat het systeem werkt op de parkeersensoren, daar komt de trekhaak niet voor dacht ik.
Wat mij wel is opgevallen is, dat het je echt één meter achter de auto moet staan (niet te dichtbij), dat is belangrijk en dan je voet in een voorwaartse beweging brengen zonder echt op te heffen.
Even oefenen en dan lukt het wel
Maar zoals hier al aangehaald, de keer dat het dan niet lukt is op een drukke parking of zo
Succes ermee!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Vanavond nog even met de instructies van jullie geprobeerd, het lukt zowaar. Maar bij de Estate lijkt het wel nodig om na de voorwaartse beweging (midden) naar rechts te zwaaien, anders gebeurd er niets.
A.s. donderdag komt de wegklapbare trekhaak er op, zal kijken of het iets door veranderd.
Mils schreef:@Mils, mag ik vragen of je een trekhaak hebt?
Aangezien ik een trekhaak heb en de dealer tegen mij heeft gezegd dat ik dan van het systeem niet op aan kan.
Dus de ene keer reageert hij super, maar de volgende keer kan ik als een zotje staan zwaaien/trappen met mijn been maar doet hij niks.
Denk trouwens dat ik het nu een beetje onder controle heb en het lukt de laatste tijd aardig. (zou er een zelfleer modus opzitten????)
Ik heb geen trekhaak en zou niet weten of het verschil uitmaakt. Lijkt me wel raar, omdat het systeem werkt op de parkeersensoren, daar komt de trekhaak niet voor dacht ik.
Wat mij wel is opgevallen is, dat het je echt één meter achter de auto moet staan (niet te dichtbij), dat is belangrijk en dan je voet in een voorwaartse beweging brengen zonder echt op te heffen.
Even oefenen en dan lukt het wel
Maar zoals hier al aangehaald, de keer dat het dan niet lukt is op een drukke parking of zo
Succes ermee![/quote]
Zo mijn inziens ook niks mogen uitmaken, maar dat is de verklaring welke ik kreeg van de dealer, dat het systeem met een trekhaak niet goed zou functioneren.
Ach ik blijf gewoon stug proberen, maar al met al vind ik het niet echt een elektrische achterklep, want die zou ook elektrisch moeten sluiten net zoals op de Estate.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wie maakt er gebruik van de Mobilize app om slim te laden?
Deze app is gemaakt en gebaseerd op de Jedlix app. De Jedlix gebruiken wij al jaren om thuis slim te laden met de Tesla. Voor elke kWh slim geladen krijg je direct van Jedlix een kleine...