de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Florus Jan schreef:Zoals beloofd een paar foto's van mijn Scenic Bose edition
Jaloers op de kleur Florus Jan.
Thuis kreeg ik 3 stemmen tegen van mijn vrouw en dochters :-(
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Zaterdag belletje van mijn dealer gehad.
De Scenic is gebouwd.
Wordt volgende week verwacht bij mijn dealer en de week er op (richting 30 juni) uitgeleverd aan ons.
Het eind is in zicht :-)
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

JanssenB schreef:Zaterdag belletje van mijn dealer gehad.
De Scenic is gebouwd.
Wordt volgende week verwacht bij mijn dealer en de week er op (richting 30 juni) uitgeleverd aan ons.
Het eind is in zicht :-)

wanneer had je hem besteld?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Eind december meen ik, in de week na kerst
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Dealer heeft wel 1 á 1,5 week nodig om 'm uit te leveren. Is dat normaal?
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

JanssenB schreef:Eind december meen ik, in de week na kerst

mooie levertijd 6 maanden, :cry2: ik heb hem medio januari besteld, als ik mazzel heb rij ik er eind september in, 9 maanden levertijd, Pfff
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem6913
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2017 16:20
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Willem6913 »

Is er iemand die Apple car play heeft? Die van mij is nu bij de dealer en ga hem de 22 ste ophalen. Ben benieuwd of het erin zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Marcello schreef:
JanssenB schreef:Eind december meen ik, in de week na kerst

mooie levertijd 6 maanden, :cry2: ik heb hem medio januari besteld, als ik mazzel heb rij ik er eind september in, 9 maanden levertijd, Pfff

Komt vast door de zomerstop/vakantie
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Raff445
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mar 2017 09:56
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Raff445 »

RayCom schreef:De Renault Grand Scenic Bose 7p eind december besteld en 6 juni bij de dealer opgehaald. Ik vind de auto zeer mooi om te zien. Hij rijdt prima en is comfortabel. Ik geniet ervan als ik een rit maak. De R-link 2 is wennen maar reageert vlot en ziet er mooi uit. De navigatie is wennen maar ziet er goed uit. Het is niet aanvaardbaar dat de kaart bij levering van 12-2015 is. Je verwacht bij een auto van 2017 dat je ook de recentste kaart van TomTom krijgt. Ik heb hierover al contact gehad met de klantenservice. Ik zou van hun een antwoord krijgen. Zij gaven aan dat op 8 juli de versie 06-2016 beschikbaar zal zijn. Jammer ook dat er geen CarPlay in zit. Productie week was week 19.
Ik heb mijn auto afgelopen vrijdag opgehaald bij de dealer, en inderdaad volgens mij oude kaart erin. Ik heb net even een nieuwe gedownload maar als ik het goed begrijp in het bovenstaande bericht heeft dat weinig zin omdat de kaart 06-2016 pas op 8 juli wordt vrijgegeven. Een beetje jammer natuurlijk.

Weet iemand hoe je kan zien welke kaartversie je hebt geïnstalleerd en welke de nieuwste versie is???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Raff445 schreef: Ik heb mijn auto afgelopen vrijdag opgehaald bij de dealer, en inderdaad volgens mij oude kaart erin. Ik heb net even een nieuwe gedownload maar als ik het goed begrijp in het bovenstaande bericht heeft dat weinig zin omdat de kaart 06-2016 pas op 8 juli wordt vrijgegeven. Een beetje jammer natuurlijk.

Weet iemand hoe je kan zien welke kaartversie je hebt geïnstalleerd en welke de nieuwste versie is???
In mijn Captur moest ik een nieuwe SD kaart kopen met de nieuwe kaarten.
Nu kun je 'm downloaden begrijp ik?
Kosteloos?
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ScenErik
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2017 21:39
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door ScenErik »

Ik kom ondertussen de eerste Scenics tegen op de weg, vier om precies te zijn. Ik heb er ook een in bestelling, een Bose. De verwachting is van half augustus naar half september gegaan. Dan komen ze bij bosjes blijkbaar, maar ik verwacht nog een Franse slag :? .

Alle auto's die 31-7 niet op transport zijn, blijven gewoon nog een maandje zonnen op de fabrieksparking. In Frankrijk is alles een maand gesloten. Ik hoop dat mijn wagen in de eerste week van september op transport kan, dan verwacht ik hem in de tweede helft van september. Nog later, en ik had echt die winterbanden mee moeten onderhandelen.

Weet iemand of de auto te volgen is met het ordernummer in MyRenault?

Dit wordt mijn 6e Renault trouwens (Clio, 3x Megane II, nu Megene 3 Estate 2012) Na van alles te hebben gereden (AX, focus, astra, cooper, 308), moet het gek gaan wil er nog wat anders komen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Je hebt recht op 3 jaar gratis kaart updates. Het updaten is wel een beetje omslachtig. Eerst USB leeg maken, daarna in auto, vervolgens in computer en met de toolbox de updates downloaden. Ten slotte terug naar de auto en hopen dat het goed gaat.

Ik heb na aanschaf volgens mij een kaart update en rlink update kunnen installeren. Nu geeft de rlink store aan dat ik een update heb met als versie prod. Echter, deze wordt niet door de rlink toolbox gezien.

Daarnaast wacht ik ook nog steeds op de activatie van mij TomTom traffic. Deze heb ik ruim een week geleden gekocht en is nog niet door Renault geactiveerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Florus Jan
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 21:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Florus Jan »

JanssenB schreef:
Florus Jan schreef:Zoals beloofd een paar foto's van mijn Scenic Bose edition
Jaloers op de kleur Florus Jan.
Thuis kreeg ik 3 stemmen tegen van mijn vrouw en dochters :-(
Mijn vrouw wilde graag de donkerblauwe versie, maar in het echt vonden wij deze toch te donker. Volgende optie was donkerrood, maar toen zagen we deze kleur in de garage staan en mijn vrouw was verkocht. Ik vond de kleur ook mooi, dus dat was meegenomen :D . We wilden wel eens wat anders dan zwart, grijs of donker en ik moet zeggen... geen spijt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Ik ben er nog maar 2 tegengekomen onderweg. Een gele gewone scenic en een donkerblauwe grand scenic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Florus Jan schreef:
JanssenB schreef:
Florus Jan schreef:Zoals beloofd een paar foto's van mijn Scenic Bose edition
Jaloers op de kleur Florus Jan.
Thuis kreeg ik 3 stemmen tegen van mijn vrouw en dochters :-(
Mijn vrouw wilde graag de donkerblauwe versie, maar in het echt vonden wij deze toch te donker. Volgende optie was donkerrood, maar toen zagen we deze kleur in de garage staan en mijn vrouw was verkocht. Ik vond de kleur ook mooi, dus dat was meegenomen :D . We wilden wel eens wat anders dan zwart, grijs of donker en ik moet zeggen... geen spijt.
Het is bij ons de donkerrode geworden.
Compromis zal ik maar zeggen.
Ik vond die kleur ook niet standaard (zwart/grijs)
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

ScenErik schreef:Ik kom ondertussen de eerste Scenics tegen op de weg, vier om precies te zijn. Ik heb er ook een in bestelling, een Bose. De verwachting is van half augustus naar half september gegaan. Dan komen ze bij bosjes blijkbaar, maar ik verwacht nog een Franse slag :? .

Alle auto's die 31-7 niet op transport zijn, blijven gewoon nog een maandje zonnen op de fabrieksparking. In Frankrijk is alles een maand gesloten. Ik hoop dat mijn wagen in de eerste week van september op transport kan, dan verwacht ik hem in de tweede helft van september. Nog later, en ik had echt die winterbanden mee moeten onderhandelen.

Weet iemand of de auto te volgen is met het ordernummer in MyRenault?

Dit wordt mijn 6e Renault trouwens (Clio, 3x Megane II, nu Megene 3 Estate 2012) Na van alles te hebben gereden (AX, focus, astra, cooper, 308), moet het gek gaan wil er nog wat anders komen!

De auto is helaas niet meer te volgen op MyRenault, daar zijn ze mee gestopt helaas.
wanneer heb jij hem besteld, die van mij staat hoogstwaarschijnlijk de maand augustus te verstoffen op de parkeerplaats, zal eind september worden, helaas, een voordeel er zal dan wel carplay opzitten. winterbanden had makkelijk gekund ik heb ze er ook uit onderhandeld.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Afhankelijk van wanneer je de auto besteld had krijg je de winterbanden erbij. Google leert dat deze actie tot 8 januari 2017 heeft gelopen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2017 19:31
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Zjanke »

Net ook maar aangemeld nadat ik had gezocht op levertijden voor een Scenic Bose, die heb ik namelijk op 13 juni besteld :)
Ben benieuwd of ik nog een 2017 kenteken ga krijgen. Mijn huidige Megane GT line doet het overigens nog prima, maar de leasemaatschappij wil hem eind deze maand eigenlijk terug...
2012 Megane GT line
2017 Scenic Bose Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door fgrooten »

Tja, zal ik dan maar een kleine recencie geven....

In december besteld, op 7 maart geleverd, inmiddels 10.000km gereden met mijn Grand Scenic.

Het betreft een leasewagen, vanwege de 4 kinderen wilde ik uiteraard een 7 persoons en ik wilde absoluut geen 'eigen bijdrage' (dat geld geef ik liever uit aan m'n bmw). Vandaar gekozen voor de Zen-uitvoering, met een 1.2TCE 115pk. Verder de opties er bij genomen met piepers voor/achter en een middenarmsteunconsoleding.

Zoals gezegd, de eerste 10.000km zitten er inmiddels op en ik heb verschrikkelijk veel spijt van de keuze. Had ik toch maar een 'eigen bijdrage' gedaan en voor een andere auto gegaan.... Waarom?

Ik kan geen fatsoenlijke zitpositie vinden. Nou heb ik al een aantal Grand Espace's (privé, 2ehands) gehad en daar zat ik echt als een koning op een troon. In de Scenic krijg ik het niet voor elkaar. De bestuurdersstoel kan niet laag genoeg lijkt het wel. Ik zit contant met m'n rechterknie tegen die harde rand van het middenconsole, om dit te voorkomen staat er constant spanning op m'n been. Als ik in een ontspannen houding zit, elleboog in de deur en een paar vingers aan het stuur, en ik wil de richtingaanwijzer bedienen moet ik gaan 'verzitten' want die hendel zit te ver van m'n vingers. Ook kan ik niet lekker bij de versnellingpook. Misschien ben ik verwent door mijn, notabene 20 jaar oude, BMW omdat die auto om de bestuurder is gebouwd maar toch....

Koersvast, ammehoela! Volgende week gaat 'ie naar de dealer om 'm te laten uitlijnen. Vanaf dag één moet ik dat leipe ding continue bijsturen, alsof je met flinke zijwind aan het rijden bent. Als ik er alleen in zit (standaard woon/werk-verkeer) irriteer ik me kapot aan de slechte wegligging. Misschien komt het door die 20" velgen maar het stuitert en klappert en doet van alles, behalve comfortabel te zijn. En als we er met z'n 6-en in zitten dweilt die auto alle kanten op en blijft maar deinen.

Dan de aandrijflijn. Ik snap inmiddels waarom Max Verstappen met z'n Renault-motor al een paar keer uitgevallen is. Leuk hoor dat 'downsizen'. Tussen de 1800 en 2200 toeren is het één en al horten en stoten, zelfs als de cruisecontrol aan staat. Het blok mist gewoon massa en momentum om fatsoenlijk te kunnen draaien, prutmotor.

Volgens de dealer had ik écht geen ledverlichting nodig, de standaard halogeenverlichting zou meer dan genoeg geven. Schei toch uit. Als je eenmaal aan xenon gewend bent is halogeen alsof je met waxinelichtjes in je bumper rond rijdt. Dus ik had óf moeten kiezen voor dat dure led-pakket, of.... want simpele xenonlampen zijn gewoon niet beschikbaar, anno 2016.
De standaard speakers zijn gemaakt van oude boterbakjes denk ik, komt geen geluid uit. En halverwege het volumebereik begint alles te kraken en te storen. Seriously? Is het dus een verplichting om de Bose-edition te nemen om normaal naar een stukje muziek te kunnen luisteren?

Zal ik nog een opmerking maken over dat ouderwetse Rlink-systeem?

Kortom, ik wens jullie allemaal veel plezier met de nieuwe Scenic. Ik ben er uiterst ontevreden over.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Inmiddels 1200 km en moet zeggen, aangenaam verrast!
Wegligging zeker ok met die 20", enkel de verkeersdrempels beetje voorzichtig nemen. Voor de rest op Belgische wegen geen irritante geluiden of trillingen. Ik kom dan wel van een Megane GT line dus mss ben ik een 'hardere' wegligging wel gewoon.
De EDC7 is een supercombi met de 110 dci, op dit moment rij ik 4.8L/100km en de automaat is zo zacht om mee te rijden. Ik denk dat er nooit nog een manueel komt op onze oprit :)
Rlink, tja...eigenlijk gebruik ik enkel de radio op dit moment, de 3 maand gratis Coyote is wel leuk, maar weet niet of ik dit zal kopen als 3 maand verlopen is...Jammer dat er geen Android op zit anders deed ik dit via de smartphone ( zoals ook Google Maps die 1000 maal beter functioneert dan de TomTom )
Bij aankoop gratis winterbanden gekregen (actie salon) en door de late levering de alu winterwielen en tapijten gratis erbij onderhandeld :)
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2017 19:31
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Zjanke »

Net even contact gehad met de leasemaatschappij en die geven nu aan dat de levering ongeveer midden oktober zou moeten zijn voor een Bose hybrid assist. Dat zou mooi zijn, want vanaf 1 oktober wordt mijn 14% bijtelling 25% omdat mijn megane dan 60 maanden oud is. Als ik dan meer moet betalen, dan graag voor een nieuwe auto :)
2012 Megane GT line
2017 Scenic Bose Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Hier 1000km verder. Ook geen last van slechte wegligging. Ik ben best content. Alleen is het verbruik nog wat hoog. Hoop dat het wat daalt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

e3l schreef:Afhankelijk van wanneer je de auto besteld had krijg je de winterbanden erbij. Google leert dat deze actie tot 8 januari 2017 heeft gelopen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Klopt, ik krijg er een setje winterbanden bij.
Was een actie.
Weet alleen niet of ik ze daar dan moet opslaan, is me nog niet duidelijk iig.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

fgrooten schreef:Tja, zal ik dan maar een kleine recencie geven....

In december besteld, op 7 maart geleverd, inmiddels 10.000km gereden met mijn Grand Scenic.

Het betreft een leasewagen, vanwege de 4 kinderen wilde ik uiteraard een 7 persoons en ik wilde absoluut geen 'eigen bijdrage' (dat geld geef ik liever uit aan m'n bmw). Vandaar gekozen voor de Zen-uitvoering, met een 1.2TCE 115pk. Verder de opties er bij genomen met piepers voor/achter en een middenarmsteunconsoleding.

Zoals gezegd, de eerste 10.000km zitten er inmiddels op en ik heb verschrikkelijk veel spijt van de keuze. Had ik toch maar een 'eigen bijdrage' gedaan en voor een andere auto gegaan.... Waarom?

Ik kan geen fatsoenlijke zitpositie vinden. Nou heb ik al een aantal Grand Espace's (privé, 2ehands) gehad en daar zat ik echt als een koning op een troon. In de Scenic krijg ik het niet voor elkaar. De bestuurdersstoel kan niet laag genoeg lijkt het wel. Ik zit contant met m'n rechterknie tegen die harde rand van het middenconsole, om dit te voorkomen staat er constant spanning op m'n been. Als ik in een ontspannen houding zit, elleboog in de deur en een paar vingers aan het stuur, en ik wil de richtingaanwijzer bedienen moet ik gaan 'verzitten' want die hendel zit te ver van m'n vingers. Ook kan ik niet lekker bij de versnellingpook. Misschien ben ik verwent door mijn, notabene 20 jaar oude, BMW omdat die auto om de bestuurder is gebouwd maar toch....

Koersvast, ammehoela! Volgende week gaat 'ie naar de dealer om 'm te laten uitlijnen. Vanaf dag één moet ik dat leipe ding continue bijsturen, alsof je met flinke zijwind aan het rijden bent. Als ik er alleen in zit (standaard woon/werk-verkeer) irriteer ik me kapot aan de slechte wegligging. Misschien komt het door die 20" velgen maar het stuitert en klappert en doet van alles, behalve comfortabel te zijn. En als we er met z'n 6-en in zitten dweilt die auto alle kanten op en blijft maar deinen.

Dan de aandrijflijn. Ik snap inmiddels waarom Max Verstappen met z'n Renault-motor al een paar keer uitgevallen is. Leuk hoor dat 'downsizen'. Tussen de 1800 en 2200 toeren is het één en al horten en stoten, zelfs als de cruisecontrol aan staat. Het blok mist gewoon massa en momentum om fatsoenlijk te kunnen draaien, prutmotor.

Volgens de dealer had ik écht geen ledverlichting nodig, de standaard halogeenverlichting zou meer dan genoeg geven. Schei toch uit. Als je eenmaal aan xenon gewend bent is halogeen alsof je met waxinelichtjes in je bumper rond rijdt. Dus ik had óf moeten kiezen voor dat dure led-pakket, of.... want simpele xenonlampen zijn gewoon niet beschikbaar, anno 2016.
De standaard speakers zijn gemaakt van oude boterbakjes denk ik, komt geen geluid uit. En halverwege het volumebereik begint alles te kraken en te storen. Seriously? Is het dus een verplichting om de Bose-edition te nemen om normaal naar een stukje muziek te kunnen luisteren?

Zal ik nog een opmerking maken over dat ouderwetse Rlink-systeem?

Kortom, ik wens jullie allemaal veel plezier met de nieuwe Scenic. Ik ben er uiterst ontevreden over.

Klinkt alsof je er geen proefrit mee gemaakt hebt......
Tja.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ScenErik
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2017 21:39
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door ScenErik »

Marcello schreef:De auto is helaas niet meer te volgen op MyRenault, daar zijn ze mee gestopt helaas.
wanneer heb jij hem besteld, die van mij staat hoogstwaarschijnlijk de maand augustus te verstoffen op de parkeerplaats, zal eind september worden, helaas, een voordeel er zal dan wel carplay opzitten. winterbanden had makkelijk gekund ik heb ze er ook uit onderhandeld.
Jammer, maar heel veel heb je er ook weer niet aan om te zien dat hij op de parking staat. Ik heb hem eind februari besteld. Een donkerblauwe, 7p Bose. Ik kan eigenlijk niet meer wachten en was graag op vakantie gegaan met de nieuwe Scenic.

Wat betreft die winterbanden, dat was cynisch. Ik heb wel aardig onderhandeld, denk ik. Uiteindelijk is het toch een optelsom van inruil, acties en korting tot een acceptabel af te rekenen bedrag.

Voordeel van de late levering is wel dat mijn Megane niet meer verder afschrijft! De inruilwaarde licht immers vast :idea:

Ik vraag me wel af hoe goed het is om een auto een paar maanden stil te zetten op een parkeerplek. Het lijkt me niet goed voor de banden en de lak en andere delen die blootgesteld worden aan de zon en warmte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Hier 1000km verder. Ook geen last van slechte wegligging. Ik ben best content. Alleen is het verbruik nog wat hoog. Hoop dat het wat daalt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johandecoster
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2017 13:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johandecoster »

Had net hetzelfde gedacht Erik,mijne staat al drie maanden op parking,kan toch niet goed zijn denk ik,ik krijg 20€ per dag compensatie van renault,zit nu al aan 1200€ ,ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen aangezien ik alle opties al heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Johandecoster schreef:Had net hetzelfde gedacht Erik,mijne staat al drie maanden op parking,kan toch niet goed zijn denk ik,ik krijg 20€ per dag compensatie van renault,zit nu al aan 1200€ ,ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen aangezien ik alle opties al heb.
Trekhaak? vloermatten? koffermat? wintervelgen?.... :D
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johandecoster
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2017 13:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johandecoster »

Vloermatten heb ik al,trekhaak niet nodig,dan moet ik elk jaar keuring ook. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Ben je Belg ? Indien trekhaak geen jaarlijkse keuring voor lichte aanhangwagen hoor.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johandecoster
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2017 13:38
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johandecoster »

Dank u dhl,wist ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Dus nog een trekhaak erop lol..
Moet je die 1200 Euro opdoen in accessoires of kon het van de faktuur?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Als je de derde zetelrij platlegt, kan je dan de stoelen van de tweede rij eigenlijk helemaal naar achter zetten zodat er daar meer beenruimte is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Ja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jayvee73
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2017 13:24
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Jayvee73 »

Hij is er! Ligt goed op de baan, goede wegligging, maar zeker geen racer. Bochten zijn door de smalle banden niet echt snel te nemen, Skoda Superb met sport onderstel was iets anders, ook op vluchtheuvels, eens gedacht dat hij helemaal stuk was. Niets aan, gewoon hard afgeveerd. Wel een trilling in een kopsteun, eens terug gaan. Voor de rest : 1.5 dci 110 Grand Scenic manueel, Bruin met zwart dak, Bose, Panoramadak. De Bose installatie laat niet veel regelingen toe, helaas. Klinkt afhankelijk van de muziek geweldig tot ronduit slecht. Boterzacht opgehangen, heel fijn. Panorama dak is heel erg leuk. Led lichten zijn echt goed en sterk. De Superb had Xenon's, die waren nog krachtiger, soms te veel. Bij grote lichten weerkaatstsen de verkeersborden zo fel dat het hinderlijk was. De led van de Scenic is dan beter geregeld. De Superb was Dan wel beter in het pikkedonker. Maar dat heb ik 1 keer kunnen gebruiken, in Spanje. De Scenic heeft automatische Grootlichten, die enkel aangaan als er geen tegenligger en niet teveel licht is. Eerste keer dacht ik dat de phares niet werkten, maar dus automatische werking. Knappe wagen, heel toffe werking. Ik ben tevreden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door e3l »

Ik heb er nu zo'n 1300 km op zitten en moet toegeven dat ik nog geen negatieve rij ervaringen heb. De automaat reed heerlijk. Vandaag een flink stuk in Duitsland gereden en qua topsnelheid viel het me allemaal erg mee (188, maar er zat nog iets ruimte in). Sneller als mijn vorige Scenic die zelfde motor had, maar handgeschakeld was en een stuk kleiner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht