Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Jaloers op de kleur Florus Jan.Florus Jan schreef:Zoals beloofd een paar foto's van mijn Scenic Bose edition
Thuis kreeg ik 3 stemmen tegen van mijn vrouw en dochters

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Jaloers op de kleur Florus Jan.Florus Jan schreef:Zoals beloofd een paar foto's van mijn Scenic Bose edition
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
JanssenB schreef:Zaterdag belletje van mijn dealer gehad.
De Scenic is gebouwd.
Wordt volgende week verwacht bij mijn dealer en de week er op (richting 30 juni) uitgeleverd aan ons.
Het eind is in zicht
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
JanssenB schreef:Eind december meen ik, in de week na kerst
Hide post links |
Hide post links |
Marcello schreef:JanssenB schreef:Eind december meen ik, in de week na kerst
mooie levertijd 6 maanden,ik heb hem medio januari besteld, als ik mazzel heb rij ik er eind september in, 9 maanden levertijd, Pfff
Hide post links |
Ik heb mijn auto afgelopen vrijdag opgehaald bij de dealer, en inderdaad volgens mij oude kaart erin. Ik heb net even een nieuwe gedownload maar als ik het goed begrijp in het bovenstaande bericht heeft dat weinig zin omdat de kaart 06-2016 pas op 8 juli wordt vrijgegeven. Een beetje jammer natuurlijk.RayCom schreef:De Renault Grand Scenic Bose 7p eind december besteld en 6 juni bij de dealer opgehaald. Ik vind de auto zeer mooi om te zien. Hij rijdt prima en is comfortabel. Ik geniet ervan als ik een rit maak. De R-link 2 is wennen maar reageert vlot en ziet er mooi uit. De navigatie is wennen maar ziet er goed uit. Het is niet aanvaardbaar dat de kaart bij levering van 12-2015 is. Je verwacht bij een auto van 2017 dat je ook de recentste kaart van TomTom krijgt. Ik heb hierover al contact gehad met de klantenservice. Ik zou van hun een antwoord krijgen. Zij gaven aan dat op 8 juli de versie 06-2016 beschikbaar zal zijn. Jammer ook dat er geen CarPlay in zit. Productie week was week 19.
Hide post links |
In mijn Captur moest ik een nieuwe SD kaart kopen met de nieuwe kaarten.Raff445 schreef: Ik heb mijn auto afgelopen vrijdag opgehaald bij de dealer, en inderdaad volgens mij oude kaart erin. Ik heb net even een nieuwe gedownload maar als ik het goed begrijp in het bovenstaande bericht heeft dat weinig zin omdat de kaart 06-2016 pas op 8 juli wordt vrijgegeven. Een beetje jammer natuurlijk.
Weet iemand hoe je kan zien welke kaartversie je hebt geïnstalleerd en welke de nieuwste versie is???
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Mijn vrouw wilde graag de donkerblauwe versie, maar in het echt vonden wij deze toch te donker. Volgende optie was donkerrood, maar toen zagen we deze kleur in de garage staan en mijn vrouw was verkocht. Ik vond de kleur ook mooi, dus dat was meegenomenJanssenB schreef:Jaloers op de kleur Florus Jan.Florus Jan schreef:Zoals beloofd een paar foto's van mijn Scenic Bose edition
Thuis kreeg ik 3 stemmen tegen van mijn vrouw en dochters
Hide post links |
Hide post links |
Het is bij ons de donkerrode geworden.Florus Jan schreef:Mijn vrouw wilde graag de donkerblauwe versie, maar in het echt vonden wij deze toch te donker. Volgende optie was donkerrood, maar toen zagen we deze kleur in de garage staan en mijn vrouw was verkocht. Ik vond de kleur ook mooi, dus dat was meegenomenJanssenB schreef:Jaloers op de kleur Florus Jan.Florus Jan schreef:Zoals beloofd een paar foto's van mijn Scenic Bose edition
Thuis kreeg ik 3 stemmen tegen van mijn vrouw en dochters. We wilden wel eens wat anders dan zwart, grijs of donker en ik moet zeggen... geen spijt.
Hide post links |
ScenErik schreef:Ik kom ondertussen de eerste Scenics tegen op de weg, vier om precies te zijn. Ik heb er ook een in bestelling, een Bose. De verwachting is van half augustus naar half september gegaan. Dan komen ze bij bosjes blijkbaar, maar ik verwacht nog een Franse slag.
Alle auto's die 31-7 niet op transport zijn, blijven gewoon nog een maandje zonnen op de fabrieksparking. In Frankrijk is alles een maand gesloten. Ik hoop dat mijn wagen in de eerste week van september op transport kan, dan verwacht ik hem in de tweede helft van september. Nog later, en ik had echt die winterbanden mee moeten onderhandelen.
Weet iemand of de auto te volgen is met het ordernummer in MyRenault?
Dit wordt mijn 6e Renault trouwens (Clio, 3x Megane II, nu Megene 3 Estate 2012) Na van alles te hebben gereden (AX, focus, astra, cooper, 308), moet het gek gaan wil er nog wat anders komen!
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
e3l schreef:Afhankelijk van wanneer je de auto besteld had krijg je de winterbanden erbij. Google leert dat deze actie tot 8 januari 2017 heeft gelopen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hide post links |
fgrooten schreef:Tja, zal ik dan maar een kleine recencie geven....
In december besteld, op 7 maart geleverd, inmiddels 10.000km gereden met mijn Grand Scenic.
Het betreft een leasewagen, vanwege de 4 kinderen wilde ik uiteraard een 7 persoons en ik wilde absoluut geen 'eigen bijdrage' (dat geld geef ik liever uit aan m'n bmw). Vandaar gekozen voor de Zen-uitvoering, met een 1.2TCE 115pk. Verder de opties er bij genomen met piepers voor/achter en een middenarmsteunconsoleding.
Zoals gezegd, de eerste 10.000km zitten er inmiddels op en ik heb verschrikkelijk veel spijt van de keuze. Had ik toch maar een 'eigen bijdrage' gedaan en voor een andere auto gegaan.... Waarom?
Ik kan geen fatsoenlijke zitpositie vinden. Nou heb ik al een aantal Grand Espace's (privé, 2ehands) gehad en daar zat ik echt als een koning op een troon. In de Scenic krijg ik het niet voor elkaar. De bestuurdersstoel kan niet laag genoeg lijkt het wel. Ik zit contant met m'n rechterknie tegen die harde rand van het middenconsole, om dit te voorkomen staat er constant spanning op m'n been. Als ik in een ontspannen houding zit, elleboog in de deur en een paar vingers aan het stuur, en ik wil de richtingaanwijzer bedienen moet ik gaan 'verzitten' want die hendel zit te ver van m'n vingers. Ook kan ik niet lekker bij de versnellingpook. Misschien ben ik verwent door mijn, notabene 20 jaar oude, BMW omdat die auto om de bestuurder is gebouwd maar toch....
Koersvast, ammehoela! Volgende week gaat 'ie naar de dealer om 'm te laten uitlijnen. Vanaf dag één moet ik dat leipe ding continue bijsturen, alsof je met flinke zijwind aan het rijden bent. Als ik er alleen in zit (standaard woon/werk-verkeer) irriteer ik me kapot aan de slechte wegligging. Misschien komt het door die 20" velgen maar het stuitert en klappert en doet van alles, behalve comfortabel te zijn. En als we er met z'n 6-en in zitten dweilt die auto alle kanten op en blijft maar deinen.
Dan de aandrijflijn. Ik snap inmiddels waarom Max Verstappen met z'n Renault-motor al een paar keer uitgevallen is. Leuk hoor dat 'downsizen'. Tussen de 1800 en 2200 toeren is het één en al horten en stoten, zelfs als de cruisecontrol aan staat. Het blok mist gewoon massa en momentum om fatsoenlijk te kunnen draaien, prutmotor.
Volgens de dealer had ik écht geen ledverlichting nodig, de standaard halogeenverlichting zou meer dan genoeg geven. Schei toch uit. Als je eenmaal aan xenon gewend bent is halogeen alsof je met waxinelichtjes in je bumper rond rijdt. Dus ik had óf moeten kiezen voor dat dure led-pakket, of.... want simpele xenonlampen zijn gewoon niet beschikbaar, anno 2016.
De standaard speakers zijn gemaakt van oude boterbakjes denk ik, komt geen geluid uit. En halverwege het volumebereik begint alles te kraken en te storen. Seriously? Is het dus een verplichting om de Bose-edition te nemen om normaal naar een stukje muziek te kunnen luisteren?
Zal ik nog een opmerking maken over dat ouderwetse Rlink-systeem?
Kortom, ik wens jullie allemaal veel plezier met de nieuwe Scenic. Ik ben er uiterst ontevreden over.
Hide post links |
Jammer, maar heel veel heb je er ook weer niet aan om te zien dat hij op de parking staat. Ik heb hem eind februari besteld. Een donkerblauwe, 7p Bose. Ik kan eigenlijk niet meer wachten en was graag op vakantie gegaan met de nieuwe Scenic.Marcello schreef:De auto is helaas niet meer te volgen op MyRenault, daar zijn ze mee gestopt helaas.
wanneer heb jij hem besteld, die van mij staat hoogstwaarschijnlijk de maand augustus te verstoffen op de parkeerplaats, zal eind september worden, helaas, een voordeel er zal dan wel carplay opzitten. winterbanden had makkelijk gekund ik heb ze er ook uit onderhandeld.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Trekhaak? vloermatten? koffermat? wintervelgen?....Johandecoster schreef:Had net hetzelfde gedacht Erik,mijne staat al drie maanden op parking,kan toch niet goed zijn denk ik,ik krijg 20€ per dag compensatie van renault,zit nu al aan 1200€ ,ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen aangezien ik alle opties al heb.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |