Zijn er mensen die ervaring wil delen?


Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jumpman »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mils schreef:@Mils, mag ik vragen of je een trekhaak hebt?
Aangezien ik een trekhaak heb en de dealer tegen mij heeft gezegd dat ik dan van het systeem niet op aan kan. :shock:

Dus de ene keer reageert hij super, maar de volgende keer kan ik als een zotje staan zwaaien/trappen met mijn been maar doet hij niks.
Denk trouwens dat ik het nu een beetje onder controle heb en het lukt de laatste tijd aardig. (zou er een zelfleer modus opzitten????)
Ik heb geen trekhaak en zou niet weten of het verschil uitmaakt. Lijkt me wel raar, omdat het systeem werkt op de parkeersensoren, daar komt de trekhaak niet voor dacht ik.
Wat mij wel is opgevallen is, dat het je echt één meter achter de auto moet staan (niet te dichtbij), dat is belangrijk en dan je voet in een voorwaartse beweging brengen zonder echt op te heffen.
Even oefenen en dan lukt het wel :wink:
Maar zoals hier al aangehaald, de keer dat het dan niet lukt is op een drukke parking of zo :lol: :lol: :lol:
Succes ermee![/quote]

Zo mijn inziens ook niks mogen uitmaken, maar dat is de verklaring welke ik kreeg van de dealer, dat het systeem met een trekhaak niet goed zou functioneren.
Ach ik blijf gewoon stug proberen, maar al met al vind ik het niet echt een elektrische achterklep, want die zou ook elektrisch moeten sluiten net zoals op de Estate.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Volgend vraagje, is een talisman 160pk edc diesel dfp-problemen gevoelig?

Situatie is als volgt: heb deze maand loonbesprekingen, komt een mooie loonopslag bij, maar zou eigenlijk liever een bedrijfswagen hebben. Komt voor mijn baas eigenlijk qua kosten op hetzelfde neer (loon vs wagen) Maar vrees dat indien hij een wagen toestaat dat het een diesel moet worden (hebben op de firma nl zelf een dieseltank staan) maar met mijn 10.000km per jaar en korte afstanden, denk ik dat een diesel veel problemen met zich zal meebrengen.

Iemand ervaringen mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Niet om te zeuren, maar je bent wel erg off topic. Je had beter een nieuw draadje kunnen maken met je vraag.

Antwoord op je vraag:

Diesels van Renault zijn prima (punt). :D
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Ik rij ook maar 10.000 per jaar. Hij regenereert wel veel. Tot nu toe geen problemen maar heb ook nog maar 15000 km :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Net bericht van Renault België dat mijn wagen "op 2 dagen niet klaar zal zijn" ... ik had al zoiets voelen aankomen en op zich goed nieuws want dan nemen ze het aux serieux.
@Buck_Rogers101: Heb je 'm al terug van Rensult België ? :think:

M'n wagen is uiteindelijk 3 dagen naar Brussel geweest, en na afhaling bij m'n dealer ontving ik een telefoontje van de dossierbeheerder van Renault België-Luxemburg (RBL) dat er na lange en uitgebreide testsessies geen enkele oorzaak gevonden kon worden. Ik kreeg echter wel de bevestiging dat er een maximum van 148pk en een maximum koppel van 199Nm bij 4000rpm werd geregistreerd. Toen ik informeerde naar een definitieve oplossing en het verdere verloop van dit dossier kon ik geen antwoord krijgen, de dossierbeheerder had ook geen verdere info verkregen van de engineers en kon enkel bevestigen dat alle testresultaten werden doorgestuurd naar Renault Frankrijk. Vandaag, 1 week later, kreeg ik echter een mail van de dossierbeheerder dat er vanuit Frankrijk bevestiging kwam dat het een KALIBRATIEPROBLEEM van het motormanagement zou betreffen en dat er een update voor in de maak zou zijn. De valitatie en implementatie zou voorzien zijn voor juli ... dus nog even afwachten. Ik kreeg WEL de bevestiging dat de 200pk geleverd zullen worden.

Na uitoefening van enige druk op Renault België/Luxemburg werd de update van het motormanagement onmiddellijk (voor mijn wagen althans) vrijgegeven en geïmplementeerd i.p.v. in juli/augustus zoals eerder beloofd.... WAT EEN VERSCHIL !!!!
die 50 paarden die voorheen op stal bleven zijn nu volledig losgeslagen ... NU pas voel ik, en hoor ik de turbo opbouwen, zelfs in comfort en schiet ik binnen de 25 à 30 seconden naar 200km/h....
Ik raad iedereen met dit gelijkaardig probleem aan om met een verslag van de vermogensbank naar de dealer te gaan en de update te vragen.
de beste indicatie om vast te stellen dat je ditzelfde kalibratieprobleem hebt : de Pk en NM indicatoren op dashboard scherm "type 2" gaan tot maximum 80%.

Veel succes en groeten van een (eindelijk) tevreden eigenaar.
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Mooky schreef:Niet om te zeuren, maar je bent wel erg off topic. Je had beter een nieuw draadje kunnen maken met je vraag.

Antwoord op je vraag:

Diesels van Renault zijn prima (punt). :D
wilde niet express een apart topic aanmaken aagezien het over ervaringen gaat :wink:
Prima maar niet goed dus :P

Ach ja, stelde gewoon de vraag omdat ik geen zin heb in een wagen die constant regeneert. Heb voor die reden mijn vorige wagen weg gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Ghia schreef:Ik rij ook maar 10.000 per jaar. Hij regenereert wel veel. Tot nu toe geen problemen maar heb ook nog maar 15000 km :P
is het storend, voel je dat de wagen steeds regeneert? Had vroeger een superb waarbij dit steeds heel aanwezig voelde. Motor deed heel "nukkig" en nerveus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Voor mij stoort het niet, aan de motor lijk ik het niet te merken. Wel aan de 'brandgeur' en ventileren bij stilstand :)
De eerste 10.000km deed mijn wagen dat rond de 500km. Misschien omdat ik alleen rond de kerktoren rij (en dan nog alleen in het weekend? :p)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Ghia schreef:Voor mij stoort het niet, aan de motor lijk ik het niet te merken. Wel aan de 'brandgeur' en ventileren bij stilstand :)
De eerste 10.000km deed mijn wagen dat rond de 500km. Misschien omdat ik alleen rond de kerktoren rij (en dan nog alleen in het weekend? :p)
bij mij zijn het ook steeds korte ritten. 4km naar het werk, dan nog beetje int stad rondbollen en 2x 80km in het weekend. Moordend voor een diesel.

Waarom eigenlijk gekozen voor een diesel en niet benzine?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Ik zat met het gedacht om ooit meer km's te doen (ervoor had ik nog 8000km met de Mondeo waarvan 2x1500 reiskm's)
De IP 1.6DCI160 stond op voorraad en wachten op een auto is niet aan mij besteed :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Iemand een kanttekening over de ruitensproeier? Bij mij is deze zo zwak dat deze het vanaf 80km/h tot ~1/2e van de ruit komt. Ik ben wat meer druk gewend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Hier hetzelfde :roll: Ben ook meer druk gewoon, misschien dat de hoogte te regelen is en dat het dan beter is... ik rij altijd wat langzamer om te sproeien en dat werkt prima :wink:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door ppoetsma »

Met hoge druk en lage snelheid gaat de helft over het dak, dat is ook niet effectief. Ik kom het bij meer auto's tegen. Kwestie van langzamer rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Moet toch kunnen? Nooit problemen met de sproeiers gehad bij vorige auto's. Nu is het bij mijn Talisman niet dramatisch, is aanvaardbaar, maar ruit proper krijgen lukt niet echt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Nu is het bij mijn Talisman niet dramatisch, is aanvaardbaar, maar ruit proper krijgen lukt niet echt.
Dat is toch net de bedoeling van die sproeiers? Ik ben op de meeste auto's een soort vernevelaar gewend. werkt perfect op zowel hoge als lage snelheid. De straal die over de auto spuit stamt uit de tijd dat sproeiers nog 1 straaltje uitspuugden. Straal op deze talisman is ronduit slecht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Bij mijn Talisman zijn het toch verschillende stralen hoor en om je ruit zuiver te krijgen is toch wel het product dat je toevoegde aan het sproeiwater het belangrijkste.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Ik stoor me er ook een beetje aan, proper krijgen gaat niet ideaal met 70km/u +
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dullie2016
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2016 22:58
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Dullie2016 »

De meeste ruitensproeierkoppen zijn af te stellen en meerdere merken kennen dit probleem. Zelfs dealers begrijpen het af en toe niet, dan staat er op de factuur "afstellen ruitensproeiers" en dan staan ze bij stilstand halverwege de voorruit en dan denken ze dat ze goed werk geleverd hebben...vervolgens boven de 100 km/u (ongeveer) onderaan je voorruit! Bovenaan de ruit bij stilstand betekent halverwege de vooruit boven 100km/u dus goed (meestal sta je niet stil in een auto).
Renault Talisman Estate Energy TCe 200 EDC Intens - Gris Cassiopée - Pack Rundleder Riviera Noir - Pack Winter Intens - Easy Life Pack - Renault R-Link 2 - Ruimtebesparend reservewiel - Verlichte instaplijsten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jumpman »

Mils schreef:Hier hetzelfde :roll: Ben ook meer druk gewoon, misschien dat de hoogte te regelen is en dat het dan beter is... ik rij altijd wat langzamer om te sproeien en dat werkt prima :wink:
Er is niks met de hoogte te regelen, heb dit reeds nagevraagd bij de dealer.
Hun antwoord was inderdaad, langzamer gaan rijden en dan de ruitensproeien?????
Wat een antwoord niet normaal, want als ik op de snelweg rijd, kan ik moeilijk langzamer gaan rijden als ik toch (bijv. het zout in de winter) van mijn ruiten af wil krijgen.
Echt die antwoorden die ik krijg van mijn dealer/Renault NL dat is echt zo amateuristisch
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Talle
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2017 21:25
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Talle »

Als zeer tevreden Laguna-rijder (waarschijnlijk toekomstig Talisman-rijder) vind ik sommige commentaren nogal lachwekkend. Afstelling ruitensproeiers bv., waar hebben jullie het over? Precies of dat is bij andere merken perfect. De keren dat mijn voorruit nat werd van de ruitensproeier van mijn voorligger zijn niet met een eenvoudige rekenmachine te berekenen. Als je iets wil zeggen, zeg dan iets zinnigs, dan hebben we er ook iets aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buikpijn »

Als je iets wil zeggen, zeg dan iets zinnigs, dan hebben we er ook iets aan.
Precies mijn punt. Als jij je hier ook aan houdt, en niet meteen op de man/persoonlijke titel speelt blijft het hier vast gezellig!

Ondanks je wat nukkige eerste post heet ik je toch welkom.

Ik denk dat de mensen die dit posten ook wel weten dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan een kneuzig sproeiertje op een autootje. Maar daar gaat het hier niet om.

Mocht je in de winter eens met 120 op de snelweg rijden in je wellicht toekomstige talisman, ga dan niet hypocriet lopen zeuren dat je sproeiertje dusdanig ondermaats presteert dat je erdoor in een gevaarlijkere situatie komt.

Wat je ook kan doen is genieten van het feit dat er nog 'rebellen' zijn in deze wereld die wel durven aan te geven dat er iets niet klopt aan een auto van dit caliber, zodat wellicht jouw toekomstige talisman voorzien is van een sproei-installatie die wel van deze tijd is en conform verwachting.
De sproeier is echt dusdanig slecht dat verschillende mensen erover klagen.

Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat jij al tevreden bent als er helemaal geen sproeier, voorruit of ruitenwissers op hadden gezeten, dat laat ik in het midden en is natuurlijk helemaal en volledig je goed recht om zo in elkaar te zitten. Ik zal je er zeker niet op aanvallen.(lijkt mij soms ook wel eens fijn om je lekker nergens wat van aan te trekken).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Talle
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2017 21:25
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Talle »

Als zinnige reactie kan dat tellen ;-) Ik beveel je een Renie of geraspte appel aan, daarna kan je gaan voor naamsverandering ;-)

Hier mag je dus, als ik het goed begrijp, alleen commentaar geven over de betreffende wagen, niet over de kwaliteit of zin van de commentaren.
Ik vind dat je alles moet kunnen zeggen, vrije meningsuiting, weet je wel?

1 ding weet ik alleszins, koop nooit een model wat juist is uitgebracht, kinderziektes zijn er altijd. Maar sommigen kunnen niet wachten en zitten dan met de gebakken peren. Tja, dan moet je niet jammeren. Dat is altijd al zo geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door MarcelP »

Zullen we weer on topic verder gaan?

Ik kon vroeger met een hele dunne naald zelf nog wel eens een sproeiertje bijstellen. Een heel klein stukje in de sproeikop schuiven en dan hoger richten. Wellicht dat dit bij de Talisman sproeiers ook kan lukken.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door berenburg »

Bij 120 je ramen gaan schoonmaken in de winter vind ik zowiezo een uitdaging cq levensgevaarlijk.
Valt onder de mentaliteit je mag hier 120 dus het moet.
Afstandhouden zodat je niet in de pekelspatten van de auto voor je terecht komt vind men in nederland vreemd.
Iedere avondspits is het weer raak 2 meter afstanden dan het liefst nog bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

70 of 170, die ruitensproeiers moeten het altijd goed doen vind ik... T is niet omdat er wat pekel ligt dat het glad is hee. Meeste pekel heb je zelfs na een vriesperiode als het licht geregend heeft. Hoe snel je dan rijdt hangt dus van verschillende omstandigheden af...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MadBull
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:24
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door MadBull »

Een Talisman is een auto uit het "duurdere segment" en daarvan mag je verwachten dat zoiets simpels als een ruitenwisserinstallatie gewoon werkt en toch tot in den treuren getest is... Kinderziektes heb en houd je altijd met een fonkelnieuwe wagen, daarvoor zijn er ook Phases in het leven geblazen, maar ik blijf erbij dat zulke simpele dingen
gewoon zouden moet werken. Net als carrosseriedelen die niet naadloos aansluiten en parkeersensoren die pas werken
als je al een deuk in je buurman hebt gereden, dat kan en mag gewoon niet RN!
Ik vind de Talisman echt een onwijs mooie auto en geniet iedere keer weer als ik er een zie (tot bijna ergernis van mijn meisje). Ik kan alleen maar hopen dat iemand van RN aandachtig meeleest en iedereen serieus gaat nemen...
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Lees nu al een paar weken mee, zit iedere dag wel te zoeken naar ervaringen van mensen met hun Talisman, maar word niet veel wijzer. Is de Talisman nu te mijden maw is het nog steeds een Renaultvan 20 jaar geleden of is het forum een slechte weerspiegeling van de algemene kwaliteit van de Talisman? Wat mij wel opvalt, is dat heel veel problemen, wel terug komen bij veel andere eigenaars.

Rij al heel mijn leven met vag, zonder enige problemen. Heb nu het voorstel gelanceerd naar mijn werkgever voor bedrijfswagen, nl Talisman maar zit niet te wachten op een model waar je iedere week mee in de garage staat. Wagens worden bij ons op de firma ook zelf aangekocht, dus verantwoordelijkheden doorschuiven wordt zeer moeilijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door guy janssens »

Forums worden vooral gebruikt om te klagen of raad te vragen, lees de forums van bmw en audi maar eens, ook veel miserie hoor. Mensen die zeer tevreden zijn zal je niet veel berichten van zien.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

guy janssens schreef:Forums worden vooral gebruikt om te klagen of raad te vragen, lees de forums van bmw en audi maar eens, ook veel miserie hoor. Mensen die zeer tevreden zijn zal je niet veel berichten van zien.
Klopt en ik vermoed dat tevreden rijders niet snel zich aanmelden.
Eerlijk gezegd merk ik 'don't shoot me) dat rijders komende van andere merken precies meer 'last' hebben. Misschien is dat een vertekend beeld :)
Ik ben zelf ook zeer kritisch maar de Talisman heeft me al doen relativeren :D Echter ben ik niet te spreken over de aankaarting van problemen tov Renault (dan spreek ik over problemen/defecten en geen ergernissen)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Ik ben ook kritisch en ook op mijn vorige auto's maar deze is wel met stip de auto met de meeste problemen en ergernissen die ik ooit gehad heb.

Indien ik de keuze opnieuw moest maken koos ik de Passat. Saaier maar wel beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Talle
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2017 21:25
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Talle »

Dan heb jij waarschijnlijk gewoon pech Frankko. En dan is het begrijpelijk dat je voor een andere wagen zou kiezen, maar mijn ervaring is dat Renault in het algemeen goede auto' s bouwt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

Frankko schreef:Ik ben ook kritisch en ook op mijn vorige auto's maar deze is wel met stip de auto met de meeste problemen en ergernissen die ik ooit gehad heb.

Indien ik de keuze opnieuw moest maken koos ik de Passat. Saaier maar wel beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn pa twijfelde ook tussen de Talisman en de Passat, is uiteindelijk ook de Passat geworden. Staat nu 20.000 op de teller zonder problemen of storingen te hebben gehad. Kom zelf nog op het Passat forum, voor de Espace 2 Passats gereden. Het enige probleem wat ik daar is gelezen was het AID, het digitale dashboard. Deze sneuvelde wel eens bij de eerste modellen. Verder een probleemloze auto.

Blijf het jammer vinden dat de looks van de Talisman te niet worden gedaan door de vele mankementjes. Gisteren tijdens de hond uitlaten liep ik langs een geparkeerde Talisman, mooie blauwe met dikke wielen. Zo zonde om te zien dat de deuren en achterklep er dan schots en scheef inhangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Het zijn reacties zoals die van Ghia en Frankko die mij (indien goedkeuring mbt firmawagen) toch doen twijfelen om ooit voor een talisman te doen kiezen. Zit ook al jaren op diverse fora van verschillende merken. Bij ieder merk heb je idd altijd wel een paar eigenaars met een maandagwagen. Maar bij de talisman valt het wel op dat de meeste problemen zeer frequent terugkomen bij de andere eigenaars. Heb eigenlijk de pest aan een wagen met technische mankementen. het verbrodt het rijgenot.

Maar het blijft toch wel een schitterende verschijning. Wanneer ik naar het werk en naar huis ga, passeer ik telkens een zwarte Talisman en telkens loopt de kwijl uit mijn mond. :-) heb nu deze week ook gezien dat iemand uit ons straat een beige Talisman heeft en betrapt mij erop dat ik toch telkens een tikkeltje jaloers wordt :-)

ach ja, tis nog even afwachten tot ik groen licht krijg van mijn baas en dan wordt het een paar nachten niet slapen, zullen dan wel zien of het emotionele het van het rationele wint :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door TBiRD »

Ik kom van een skoda superb en daarmee geen noemenswaardige problemen mee gehad. Heb het bij de talisman al opgegeven om alles in orde te krijgen. Alleen de versnellingsbak is nu een probleem dat na verloop wel eens een immobilisatie zou kunnen betekenen. Dus dit moet ik laten bekijken. Voor de rest nog 3,5 jaar uitzitten en daarna nooit meer een renault.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jan1967
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 feb 2016 10:14
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jan1967 »

Even afkloppen maar ik rij nu bijna een jaar en 43000 km. in mijn Talisman maar heb tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Dus inderdaad de mensen met klachten melden zich hier, mij zal je niet veel horen.

Gr. Jan
Renault Talisman Estate dci110 EDC Zen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Jan1967 schreef:Even afkloppen maar ik rij nu bijna een jaar en 43000 km. in mijn Talisman maar heb tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Dus inderdaad de mensen met klachten melden zich hier, mij zal je niet veel horen.

Gr. Jan
Dus jij hebt wel recente kaarten in R Link, een navi die je niet onnodig omleidt, DAB die nooit naar analoog springt? Ik geloof best dat de ellende die ik heb gehad niet kent maar de R link problemen hebben ze allemaal.

Ik heb er 2 gereden en een nieuwe Megane van mn collega en ze hebben het allemaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht