@Leon_cupra: bij mij betreft het een privé-wagen.... helaas. Zelfs de garage verklaarde me zot om als 'jong gastje' zo'n wagen te kopen (al helemaal met die lage km-stand die ik privé doe :p)
Ik had bijna dezelfde haat-liefde relatie met m'n vorige Mondeo hoor(en ik was/ben een extreme Fordfanaat

) Maar nadien gezien was die Mondeo een verdraaid goede wagen. Hoewel deze wagen wel extreem is in m'n ogen, met alle defecten en voorvallen die ik persoonlijk heb). De Talisman is bij mij gekocht in een frustratie (en in 5min), enfin

misschien telt dit ook mee in m'n frustratie.
Maar eerlijk is eerlijk. Wat een verdraaid bloedmoeie wagen is de Talisman. Deze geeft me zelfs kippevel als ik de neus in m'n spiegel zie.
Heb ik spijt? ABSOLUUT want mn gemoedsrust met deze auto komt niet meer goed. Had ik maar... kon ik maar... Maar ik ben overtuigd dat ik ècht pech heb (had zelfs de garage voorgesteld een opleg te doen voor een latere variant). Ik merk dat latere, latere Talismans gewoon beter zijn.
Ik ben nu wel geleerd. Het is m'n 4e wagen in 10jr. Financieel heel dom, I know. Zeker omdat ik alleen maar in het weekend rij.
Maar deze zorgt ervoor dat ik dezelfde fout niet meer maak
maar anderzijds wil ik er niet lang mee rijden omdat ik 'm niet vertrouw. Ik heb zelfs m'n vriendin (die autoleek is) gratis (!) m'n Talisman aangeboden, en ze hoeft 'm niet

Dat zegt genoeg