de Nieuwe Scenic

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen

Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 15 nov 2017 18:53
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Zjanke »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Marcello schreef: welke leverdatum heb je opgekregen van je Dealer, ik denk dat deze Giftkaart naar die gene gaat welke de auto aanschaft, ben je een leaserijder zou het zo maar kunnen dat je niets krijgt.
5 jaar geleden een Megane als leasewagen gekregen en daar kreeg ik van Renault NL een Ipad bij.
Ik had mijn auto besteld en kreeg aanvankelijk een leverdatum van begin Augustus. Door leveringsproblemen (de Megane was destijds de meest populaire 14% leasewagen) zou dit net over 1 oktober heengetild worden. Eind augustus een reclamemail van de dealer met allerlei aanbiedingen dat bij aankoop voor 1 oktober wat kortingen en acties van toepassing zouden zijn. Ik heb toen een "plaagmail" gestuurd naar dealer en Renault NL dat ik door de BTW verhoging per 1 oktober (van 19 naar 21%) een iets hogere bijtelling zou gaan betalen. Mijn boodschap was: Laat maar zien wat service voor jullie betekent. De dealer had dit prima begrepen, want die kwam met de oplossing om hem op 28 september op kenteken te zetten en de week daarna uit te leveren. Renault NL kwam daarna met een Ipad die blijkbaar bij een aankoop/bestelling in dat jaar hoorde.
2012 Megane GT line
2017 Scenic Bose Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid
Posts in topic: 90
Laatste bezoek: 17 dec 2024 22:21

Bericht door Marcello »

Zjanke schreef:
Marcello schreef: welke leverdatum heb je opgekregen van je Dealer, ik denk dat deze Giftkaart naar die gene gaat welke de auto aanschaft, ben je een leaserijder zou het zo maar kunnen dat je niets krijgt.
5 jaar geleden een Megane als leasewagen gekregen en daar kreeg ik van Renault NL een Ipad bij.
Ik had mijn auto besteld en kreeg aanvankelijk een leverdatum van begin Augustus. Door leveringsproblemen (de Megane was destijds de meest populaire 14% leasewagen) zou dit net over 1 oktober heengetild worden. Eind augustus een reclamemail van de dealer met allerlei aanbiedingen dat bij aankoop voor 1 oktober wat kortingen en acties van toepassing zouden zijn. Ik heb toen een "plaagmail" gestuurd naar dealer en Renault NL dat ik door de BTW verhoging per 1 oktober (van 19 naar 21%) een iets hogere bijtelling zou gaan betalen. Mijn boodschap was: Laat maar zien wat service voor jullie betekent. De dealer had dit prima begrepen, want die kwam met de oplossing om hem op 28 september op kenteken te zetten en de week daarna uit te leveren. Renault NL kwam daarna met een Ipad die blijkbaar bij een aankoop/bestelling in dat jaar hoorde.

dan heb je een prima dealer die het begrijpt hoe om te gaan met klanten, wie is die top dealer,
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Laatste bezoek: 20 mar 2018 22:42

Bericht door e3l »

Marcello schreef:
ik denk dat deze Giftkaart naar die gene gaat welke de auto aanschaft, ben je een leaserijder zou het zo maar kunnen dat je niets krijgt.
Ik zelf ben een lease rijder en was in de gelukkige gelegenheid om deze te krijgen.

Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

luteijn
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 jul 2017 15:42

Bericht door luteijn »

Hier nog een lease-rijder, en ik heb ook een brief met Giftcard gekregen, maar bij mij staat er achterop de kaart geen unieke code, de ruimte daarvor is gewoon blanco... is dat bij meerderen zo (en kunnen we dus binnenkort een 'sorry, er is wat fout gegaan'-brief verwachten), of heb ik toevallig een maandagmorgen-card gekregen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 73
Laatste bezoek: 20 mar 2018 22:42

Bericht door e3l »

Dat is wel apart. Zonder code kan je de kaart ook niet activeren volgens mij. Wellicht iets verkeerd gegaan met bedrukken van de kaart.

Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Zjanke »

Marcello schreef:
Zjanke schreef: dan heb je een prima dealer die het begrijpt hoe om te gaan met klanten, wie is die top dealer,
Dat is Arend in Eindhoven. Auto is daar altijd naar volle tevredenheid in onderhoud geweest en dat is een van de redenen dat ik nu weer voor Renault heb gekozen (Ben normaal niet zo merkvast :doh:, maar ik vind de nieuwe Scenic ook wel heel mooi). Van mij mogen ze deze ook wel weer leveren, maar dat is aan de leasemaatschappij.
2012 Megane GT line

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Laatste bezoek: 28 sep 2019 18:00

Bericht door apzoeir »

Intussen is het al leverdatum eind juli geworden. Als het nog 1 keer opschuift word ik gek. Had beter ander merk gekozen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

apzoeir schreef:Intussen is het al leverdatum eind juli geworden. Als het nog 1 keer opschuift word ik gek. Had beter ander merk gekozen.
Wanneer heb jij hem besteld dan, eerste opleverdatum bij mij was juni wordt nu september, besteld in januari.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Marcello schreef:
apzoeir schreef:Intussen is het al leverdatum eind juli geworden. Als het nog 1 keer opschuift word ik gek. Had beter ander merk gekozen.
Wanneer heb jij hem besteld dan, eerste opleverdatum bij mij was juni wordt nu september, besteld in januari.
8 februari besteld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

apzoeir schreef:
Marcello schreef:
8 februari besteld.

Ik 13 januari, weet niet welk type en opties je besteld hebt maar ik mag wachten tot medio september.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Laatste bezoek: 16 jul 2018 12:59

Bericht door Schat »

Mijne besteld begin februari. Levertijd stond op eind juli. Maar afgelopen week stond ie spontaan bij de dealer op het terrein. Dus dat is mooi. Alleen de compensatie nog even bespreken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

Schat schreef:Mijne besteld begin februari. Levertijd stond op eind juli. Maar afgelopen week stond ie spontaan bij de dealer op het terrein. Dus dat is mooi. Alleen de compensatie nog even bespreken.
Ja het lijkt op een stuk willekeur kwa aflevering en welk type je besteld. Ik heb mijn dealer om een verklaringgevraagd. Het zal mij benieuwen met wat voor verhaal hij zal aankomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Schat
Lid
Lid

Bericht door Schat »

Mijn dealer had al enkele modellen in bestelling staan die nog op bepaalde punten aangepast kunnen worden naar de wensen van de klant. Maar bestelproces loopt dan al. Dat is het verschil denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Marcello schreef:
apzoeir schreef:
Marcello schreef:
8 februari besteld.
U

Ik 13 januari, weet niet welk type en opties je besteld hebt maar ik mag wachten tot medio september.
Ik heb de Grand Scenic Bose 130 besteld met easy parking pack en panoramisch dak.
Amai tot september wachten, dat is echt wel lang,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans65
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 03 jul 2017 21:09

Bericht door Hans65 »

Ik die van mij op 11 feb. Levering rond 22 sept. Raar al die verschillen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

R_kwerreveld
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 25 sep 2017 14:33

Bericht door R_kwerreveld »

helaas, kreeg net onderstaand bericht over de giftcard van de dealer :-(

Deze regeling is bij mij niet bekend . Er zijn berijders die in december hebben besteld ,en door de brand bij een toeleverancier ,een lange levertijd hebben . Kan zijn dat zij een geste hebben gekregen . U kunt deze vraag beter bij Renault Nederland neer leggen

erg kort door de bocht n getuigt niet van hele grote service bereidheid..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

De brief van Renault voor de mensen die een Grand Scenic besteld hebben en waarvan hun leverdatum maar steeds weer naar achter geschoven wordt.
een pleister op de zere vinger. Niet ontvangen zou zeker eens gaan informeren bij je dealer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Zo komen ze er eigenlijk wel goedkoop vanaf hee. Ik zou een korting bepleiten :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

DHL schreef:Zo komen ze er eigenlijk wel goedkoop vanaf hee. Ik zou een korting bepleiten :)
je hebt gelijk, ik ben ook nog niet uitgepraat met mijn dealer,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Laatste bezoek: 19 mar 2018 14:35

Bericht door hendrik s »

Schat schreef:Mijn dealer had al enkele modellen in bestelling staan die nog op bepaalde punten aangepast kunnen worden naar de wensen van de klant. Maar bestelproces loopt dan al. Dat is het verschil denk ik.
Bij mij is dit ook zo (denk ik) 22/06 besteld 13/10 geleverd
Bij bestelling konden ze al de productie datum zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Zjanke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Zjanke »

13 juni bestelproces in gang gezet (werkgever, leasemaatschappij, effe checken, goedkeuring (shit, net voor het weekend :) ) en dan echt bestellen ) en vandaag de leverdatum gekregen: 15 november. Laat dat nou net de datum zijn die als laatste dag geldt voor levering dit jaar... Hopelijk geen gekke fratsen ergens in de keten, anders wordt het 2 januari :(
2012 Megane GT line

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wminekus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 30 aug 2017 09:49

Bericht door Wminekus »

Toch is het apart om te lezen dat er bij iedereen zoveel verschil zit in levering periodes. Ik heb mijn Renault scenic intens 130 tce op 20maar besteld en zou op 31 mei geleerd worden in eerste instantie. Toen kreeg ik een mail van Renault Nederland dat het half september zal gaan worden. Dus ik boos gebeld naar de dealer en die geeft weer aan eind juli levering bij de dealer. Het is echt een zooitje bij Renault. Maar ga er vanuit dat ik hem week 1 van augustus op de stoep heb staan. De dealer wist mij ook te melden dat mijn auto buiten de coulance regeling viel bij Renault Nederland. Maar daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Laatste bezoek: 23 aug 2022 14:44

Bericht door Ferre »

Na 3600 km even de + en de - punten :)

BOSE GS 110 EDC7, bleu cosmos met zwart dak, besteld op 23/01 geleverd op 1/06, dus een goed maand bollen...
+
Combi 110 en EDC7 is zalig, eerste 3000 km in de ECO gereden, nu staat ie es op Sport. Voorheen een Megane GTline met dezelfde motor en moet zeggen dat de Scenic vlotter rijdt in de Sport stand. Nu op 5.1L/100km.
Comfort met de 20" is ok, enkel opletten bij drempels, die worden wat 'bonkerig' genomen.
Massagefunctie in de stoel heel leuk, na een lange werkdag huiswaarts zet ik die af en toe es aan.
R link eigenlijk een logisch systeem en snelheid ok, wel enkele kleine puntjes voor verbetering vatbaar.
BOSE radio klinkt goed, boxen zijn al wat 'ingespeeld', had ook BOSE op de Megane en wou niet minder :)
-
Deuren klinken wat 'belabberd' als je ze dichtslaat, chromen strip zit er niet solide opgezet vanboven en gaat trillen bij dichtslaan.
Voordeur wat uit lijn, zal aangepast worden bij dealer.
Als je in Sport stand thuiskomt, en de volgende dag vertrekt staat ie op Neutraal, moet je dus iedere keer verzetten.
Bij gebruik Coyote (app) zie je de bovenste gegevens niet meer, ik mis bv een uurwerk bij gebruik coyote.
De toetsen slow en fast op de airco werken niet.
Bij Digitale Radio heb ik geen radiotekst? Bij FM wel...
En heb geen Android Auto, mss wel de grootste misser...

Al bij al positief over deze Scenic, vindt ik echt een van de mooiste auto's op dit moment op onze wegen!
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Laatste bezoek: 27 feb 2018 09:17

Bericht door JanssenB »

Wie van de nieuwe Scenic IV rijders kan me helpen.
Ik begrijp niet altijd de logica van de automatische parkeer (hand) rem.
Volgens het boekje gaat deze er automatisch af wanneer je gas geeft en wegrijdt.
Dat is niet altijd het geval bij mij en dan blijft de handrem er op staan.
Ik krijg hem er dan wel af door de rem in te drukken en de parkeerrem in te drukken, dan gaat hij er handmatig af.
Wat ook wel eens lukt is om de auto weer in de vrij te zetten en nogmaals te proberen met gas geven en wegrijden.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Laatste bezoek: 26 aug 2018 10:11

Bericht door Carlovdw »

Al ge op een bergop staat gaat ie nt automatisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Normaal zou dit mettertijd beter moeten gaan. De 'computer' leert de aanzet van de koppeling aan. In het begin moet je hem er inderdaad nogal abrupt afrijden. Beetje bruusker vertrekken dus.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Van die automatische parkeerrem ben ik nu toch ook wel wat bang. Moet wekelijks bergop parkeren bij iemand en ik ben iemand die de handrem nogal goed aantrekt. Nu ga ik dat moeten overlaten aan de electronica.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

Ik mag er precies zo hard niet over nadenken (dat doe ik nu immers ook niet met gewone handrem, anderzijds heb je tijdens 6 maand wachten genoeg tijd om te piekeren). Maar toch even voor de zekerheid, is onderstaande correct?

1) Ik wil parkeren op een vlakke baan. Ik zet mezelf in eerste versnelling (doe ik standaard gewoon altijd), zet de motor uit en dan springt de handrem vanzelf op. Als ik weer wil vertrekken, motor starten en gewoon in eerste vertrekken en dan springt de handrem vanzelf af?

2) Ik ben in een parkeergarage en moet een zeer steile helling op. Dan heb ik twee keuzes vermoed ik?

- Handrem springt niet op, want motor staat niet uit. Ik vertrek gewoon zoals ik normaal zou doen en de hill assist houdt de wagen dan even tegen zodat ik tijd heb om met mijn voet van de rem naar de gas te gaan.

- Ik zet de handrem manueel op en vertrek vervolgens ook op de gewone manier en handrem springt dan automatisch af?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Schat
Lid
Lid

Bericht door Schat »

Alle punten kloppen. In de versnelling zetten is een eigen keuze, maar natuurlijk niet noodzakelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Carlovdw
lid
lid

Bericht door Carlovdw »

Hill assist werkt heel goed hoor. Geen nood aan de handrem opzetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Carlovdw
lid
lid

Bericht door Carlovdw »

Hill assist werkt heel goed hoor. Geen nood aan de handrem opzetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 28 apr 2023 19:21

Bericht door Hans C »

:D :D :D Hij werkt dus goed :wink:
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ScenErik
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 26 jul 2017 14:30

Bericht door ScenErik »

Eind februari besteld, verwachtte leverdatum was half augustus, daarna uitstel tot half september, maar nu levering volgende week dinsdag! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid

Bericht door Marcello »

ScenErik schreef:Eind februari besteld, verwachtte leverdatum was half augustus, daarna uitstel tot half september, maar nu levering volgende week dinsdag! :)
wat een ongelofelijk zooi is het bij de Renault, ik heb mijn wagen op 13 januari besteld, zou geleverd moeten zijn vorige maand, nu als ik mazzel heb half september, ongelofelijke puntje, puntje, puntje zooi bij de Renault,

gefeliciteerd met de aankomende levering, :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door apzoeir »

ScenErik schreef:Eind februari besteld, verwachtte leverdatum was half augustus, daarna uitstel tot half september, maar nu levering volgende week dinsdag! :)
Proficiat! Oprecht blij voor jou!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Laatste bezoek: 19 mar 2018 14:35

Bericht door hendrik s »

Hier zie je de verkoopcijfers voor Nederland gebaseerd op effectieve inschrijvingen, het is in stijgende lijn. Ik zie ze ook veel per vrachtwagen passeren richting Zeebrugge ( zeehaven )

Scenic --> https://www.autozine.nl/renault/scenic/verkoopcijfers
Grand Scenic --> https://www.autozine.nl/renault/grand-s ... oopcijfers

Zou zo één site ook voor België bestaan? Zou handig zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan