Beste,
Ik heb een Renault Trafic II bwj 2004 2.5 DCI. Mijn vraag is of de wagen een riem of een ketting heeft. Chasis nr. begint met VF1FLADA...
Alvast bedankt
Distributieriem of ketting
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 jul 2017
- Laatste bezoek: 26 jul 2017 06:27
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16749
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Distributieriem of ketting
De g9-x motoren hebben een distributieriem.
Weliswaar een kleine,is ook een stuk tandwielaandrijving.
Weliswaar een kleine,is ook een stuk tandwielaandrijving.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16749
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Distributieriem of ketting
Waterpomp is tandwiel aangedreven,achter een aluminium deksel links naast de krukaspoulie. Als hier geen lekkage te zien is is vervangen niet nodig,en nadien met relatief kleine moeite alsnog te vervangen. Let op,bij loshalen waterpomp loopt de koelvloeistof in het olie circuit dus ook olie+filter dan vervangen.
Voor de distributie is wel motor specifiek gereedschap nodig. Krukas is af te tekenen,nokkenasgereedschap is tevens riemspanningsgereedschap. Makkelijkst is het gehele voorfront te verwijderen voor betere toegang,het spietje van de spanrol laten zitten,die is moeilijk te vervangen.
Vervang tevens de multieriemset,bij sommige indice nummers hoort ook de krukaspoulie en dynamopoulie vervangen te worden.
Elke 5jaar of 120.000 is de interval dacht ik,is ooit gewijzigd naar 6jaa/120.000km bij latere exemplaren.
Voor de distributie is wel motor specifiek gereedschap nodig. Krukas is af te tekenen,nokkenasgereedschap is tevens riemspanningsgereedschap. Makkelijkst is het gehele voorfront te verwijderen voor betere toegang,het spietje van de spanrol laten zitten,die is moeilijk te vervangen.
Vervang tevens de multieriemset,bij sommige indice nummers hoort ook de krukaspoulie en dynamopoulie vervangen te worden.
Elke 5jaar of 120.000 is de interval dacht ik,is ooit gewijzigd naar 6jaa/120.000km bij latere exemplaren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht