OK, even een update.
Om met de deur in huis te vallen, wat een heerlijke auto!
Het duurt even maar dan heb je ook wat.
De plus en min punten so far:
Pluspunten:
- Ik kom van de Captur TCe90, en heb nu de TCe115 uitvoering. Ik vind hem lekker optrekken en vlot genoeg, zeker vergeleken bij de Capur. Ben daar zeer tevreden over. Bij lage snelheid uitrollen voor een rood stoplicht, daarna optrekken in de twee omdat het groen werd (en je nog wat snelheid had) leverde af en toe een moeizaam optrekken op. Misschien moet ik dan toch eerder de eerste versnelling pakken.
- Het instellen van profielen is ook fijn. Mijn vrouw vond het trillen wanneer je over de lijn gaat irritant, bij haar profiel ingesteld dat het trillen laag staat (kon ook helemaal uit overigens). Ze heeft een andere kleur led verlichting in het interieur, een andere startpagina én het head up display is op haar hoogte ingesteld. Fijn dat je met profielen kunt werken, want ik heb een andere smaak en voorkeuren.
- Ik ondervind geen last van de 20"" wielen zoals je hierboven wel eens leest. Je moet de drempels niet te snel nemen, maar daar zijn de drempels ook niet voor. Verder zien de 20" velgen er super uit, veel complimenten over gehad.
- Auto inparkeren, heel fijn bij kleine parkeer plaatsen, het is toch een grote auto. Heb deze optie enkele keren gebruikt, maar niet bij de makkelijke parkeer plaatsen. een enkele keer zag hij de vrije plek niet.
- Led verlichting en auto groot licht, zeer praktisch en zeer goed zicht. Klein nadeel, zie minpunten.
- Head Up display, zeer praktisch. Alle belangrijke info staat hier op vermeld zodat je niet telkens je focus van de weg verliest.
- De beenruimte achterin is voor ons meer dan prima, maar ik ben zelf slechts 1.81 en heb twee tienerdochters die de lengte van hun moeder hebben

. Meer dan genoeg ruimte, maar wanneer je groot bent en ook nog een tiener zoon hebt die de lucht in schiet kan ik me voorstellen dat je, door de vliegtuig tafeltjes, in de problemen komt.
- Navigatie TomTom, altijd al geweldig gevonden. Andere navigatie boeren (wat in BMW, Audi e.d. zit), ik kan daar niet aan wennen. Maar dat zal een persoonlijke smaak zijn. Overigens, zie ook klein minpuntje.
Min puntjes:
- Led verlichting weerkaatst zeer fel op sommige verkeersborden, zeker bij groot licht.
- Ik heb iemand hierboven er ook over gehoord, mijn knie rust tegen een dunne rand (voelt scherp aan) van het midden console. Gelukkig rij ik veel op cruise control en zet ik dan ben been rechter.
- Ik vind de navigatie kaarten saaie kleuren hebben. Van de Captur was ik gewend, bos gebieden worden goed groen aangegeven, heide e.d. paars. Maar de kleuren van deze kaarten zijn saai en flets. Persoonlijke smaak natuurlijk.
- DAB+ radio, ontvangst is niet altijd lekker. Bij ons zit een grote zendmast die blijkbaar, volgens de dealer, stoort, en inderdaad in de buurt van deze mast vallen de DAB+ zenders vaak weg. Gelukkig schakel je dan (zelf) over op FM.
- Het verbruik valt me nog wat tegen, nu, bijna alleen in de bebouwde kom gereden, was het verbruik 9.0/100. Dat zal zeker beter worden, dat weet ik, maar het mooie verbruik van de Captur zal ik niet halen denk ik.
Overall, heerlijke auto.
Ben zeer tevreden!