Batterijwissel

Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Nivve schreef:
Smarti48 schreef:Bovenop de 3500 euro komt natuurlijk nog de afrekening van de huidige gehuurde batterij. Als je huidige huurcontract nog niet is afgelopen, wordt er gekeken hoeveel kilometers je meer/minder gereden hebt als overeengekomen in je contract.
Al heeft dat natuurlijk niets te maken met de batterijwissel, maar of je uberhaupt altijd te veel of te weinig hebt betaald :roll:
Enige kosten, van de wissel zelf dus, die ook op het formulier staan is het checken van de kilometerstand op het moment van de wissel. Staat in kleine lettertjes.
Al snap ik niet waarom zoiets kleins opeens buiten de 3500 gehouden wordt :think:
Btw, is er nog een bron van die 5 per maand of 40 accu's dit jaar? Tot nu toe heb ik het alleen hier nog gehoord en ook de dealer wist er niets over behalve dat ze na opdracht het gingen regelen...

Edit: Sorry, dacht een edit te doen, maar was blijkbaar een nieuwe post :fp:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door hugovdw »

@nivve Ja, Arend Auto in Eindhoven noemt deze getallen en Renault Nederland rept van "We moeten u er wel op wijzen dat het aantal beschikbare batterijen voor deze upgrade beperkt is."
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterijwissel

Bericht door Zohra »

Even ter verduidelijking,
Het "intekenformulier" dient enkel als inventarisatie voor RCI om te bepalen aan wie men een upgrade gaat toestaan.
Het is RCI die bepaalt aan wie ze een upgrade gaan verkopen of niet, of je nu de eerste of honderdste op de lijst staat maakt geen verschil uit.
De gebruikte maatstaf voor RCI is het type van wagen en datum van aankoop, dus niet alle Zoe's zullen in aanmerking komen !
( Eerlijk is iets anders...)
En ja, het zullen er niet veel zijn, het aanbod zal zelfs zéér klein zijn...
Wat de mogelijkheid tot kopen betreft, deze optie waarvan vroeger sprake is geweest, is geschrapt .
Bedenking hierbij :
Sommigen onder ons zullen het geluk hebben een upgrade te mogen betalen en verder een vrij dure batterijhuur mogen betalen, andere blijven in de kou staan !
Voor diegene die het liefst eigenaar zijn van de batterij is er de oneerlijkheid dat de mogelijkheid tot aankoop voordat de R40 op de markt was geen keuze hadden, men kon tot dan geen Zoe kopen met koopbatterij.
Deze mensen blijven nu wel helemaal in de kou staan !
Oneerlijkheid en discriminatie is hier wel troef !
Conclussie: Nog eventjes afwachten, en dan stilletjesaan tijd om de rechtsbijstand te raadplegen...
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door landfort »

Ik snap je frustratie maar volgens mij komt het meerendeel door aannames en niet door niet nagekomen beloften vanuit Renault, ik wist vanaf dag 1 (ergens in dec 2015) waar ik voor gekozen heb met alle beperkingen die daarbij horen. Ja het zou soepeler kunnen maar ik ben van mening dat er wel degelijk rekening gehouden wordt met de "early adopters".

Het staat je bovendien vrij je auto te verkopen en een nieuwe verbintenis aan te gaan.
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ipepb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2016 00:07
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door ipepb »

Volgens Renault zou met de nieuwe batterij het snelladen minder snel kunnen gaan. Wie begrijpt er waarom...
Overigens moet ik wel een verplichte aanbetaling doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

@ipepb: DE ZE40 Q laadt ook langzamer snel ( ;-) ) dan de Q210. Zal wel iets met hogere densiteit / minder luchtkanalen / andere chemie te maken hebben. De batterij vertelt de lader hoe snel het kan en zo kom je met dezelfde oplaad-hardware toch tot andere laadpatronen

@Zohra: sorry, maar ik snap je betoog niet. Klinkt als dat je boos bent omdat je gisteren een PC hebt gekocht en er morgen een voor hetzelfde geld kunt kopen die meer kan (en nu niet mag ruilen tegen bijbetaling). Dat is het leven. Er is totaal niets oneerlijks aan, op zijn hoogst is het teleurstellend.

Voor het overige: als ik mijn speculerende steentje mag bijdragen zal de selectie simpelweg zijn op langst lopende batterij lease het eerst. Die hebben het meeste afbetaald èn zijn objectief de earliest adopters.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

@ipepb; zou oppassen met die aanbetaling. Weet niet hoe hoog die is, maar het zou nog wel eens lang kunnen duren eer je aan de beurt bent en ik begrijp dat niet iedere dealer die aanbetaling hanteert.
ik ga eens uitrekenen hoeveel de eindafrekening van de batterij lease gaat kosten met al die extra km's.....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door 0111 Mtbiker »

Er zijn hele volksstammen die € 1000 hebben aanbetaald op een Tesla die ze niet eens gezien hebben. Alleen het recht om er eentje te mogen kopen. Volgens mij zitten er hier meer "zekerheden" in, al is de tijd van nakoming niet aangegeven. En het blijft vrijheid. Ben je het er niet mee eens dan doe je niet mee toch? Ik vraag me wel af wat er gebeurd als je auto in de tussentijd totall loss gaat oid.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door NielsTn »

Hier sinds een aantal dagen ook op de lijst gezet bij de dealer voor serieuze upgrade naar de 41kW accu.
Ik hoop in elk geval nog een flink aantal jaren elektrisch met de Zoe mij te mogen verplaatsen, en extra range maakt het reizen ook wel aangenamer (met vakanties, of als ik ooit van een standaard woon-werkverkeer naar detachering zou gaan).
Daarnaast een goed signaal dat Renault Nederland zeker ook langdurig (her)gebruik van de gehele auto met een upgrade van accu-pack zeker verder moet blijven ontwikkelen :) in het kader van duurzaamheid
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door hugovdw »

Aanbetaling hoeft niet, op het Renault ZE contract staat dat de gehele betaling gedaan moet worden na het upgraden van de auto.
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Roy-ZOE »

Gisteren de knoop doorgehakt en ook de batterijwissel besteld. Geen aanbetaling nodig en inderdaad volgens het plan-> we sturen het door en dan wordt je op volgorde van aanmelding behandeld. Mijn contract loopt oktober af en mij guess is dat ze zomaar de oudste batterijen eerst kunnen gaan doen. Die hebben dan hun lease termijn erop zitten en er is geen spraken van een vroegtijdige stop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Heeft iemand van jullie al bevestiging van RCI?
De dealer heeft me heel netjes geCC't in de mail naar RCI, maar RCI heeft nog geen reactie gegeven gestuurd. Had op zijn minst een ontvangstbevestiging verwacht.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door PieterZoe »

Vraag aan de Zoe40 testers (Gertjan, Jeroen etc) in het kader van de overweging om de batterij in mijn Q210 te laten vervangen:
Ik begrijp dat de Zoe40-batterij minder makkelijk met 40kw te laden is aan een snellader. Maar hebben jullie deze laadbeperking ook ervaren bij het regeneratief remmen? met andere woorden: als ik met mijn Q210 op een uitvoegstrook hard rem, dan zie ik (in de zomer dus bij een warme batterij in de range van 15%<SOC<90%) op het dashboard regeneratievermogens die makkelijk oplopen tot 40kw. Gaat dit bij de Zoe40-batterij even goed? of heb je daar ook vaker last van beperkte regeneratie omdat de batterij de terugteleveren energiestroom niet wil accepteren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

In mijn ervaring: dat laatste. De batterij beperkt de "opname".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Volgens mij gaat dit regenereren wel goed. Ik heb een CanZE grafiekje waar kort na een laadsessie duidelijk te zien is dat onderweg die hoge regeneratie wordt toegestaan. Ga je vervolgens laden dan wordt dat niet toegestaan. Ga even zoeken naar dat grafiekje.
Overigens laad de 41kWh batterij juist wel op 43kW in tegenstelling tot de 22kWh batterij die dat niet doet (max 40kW). Helaas duurt dat meestal niet lang. De (mijn) verontwaardiging over die beperkte laadsnelheid is nu wat weggeëbt (?!); het totaalplaatje van grote batterij en semi-snelladen is volgens mij OK. In de dagelijkse praktijk kom je met 40kWh batterij waar je zijn wilt zonder te laden, thuis laad je als je slaapt of met andere dingen bezig bent. Haal je thuis of werk (net) niet dan kun je snelladen; na de lange rit met lege batterij. Condities waaronder de hoogste laadsnelheid wordt behaald. Omdat het waarschijnlijk is dat je net niet genoeg hebt is het onwaarschijnlijk dat je de hele batterij vol wilt laden, dat de laadsnelheid dus na enige tijd afneemt is irrelevant; de rest van het laden doe je thuis als je slaapt en maakt de laadsnelheid niet uit.

Het is minder prettig als je besluit 900km op een dag te rijden. Dan wil je die batterij snel helemaal vol en dat gaat minder snel dan bij de 22kWh batterij. Gezien het feit dat dat incidenteel zal zijn is het voor mij geen breekpunt. Ook hier valt mee om te gaan; dezelfde korte afstanden tussen laadpunten aanhouden als bij de 22kWh batterij; er hoeft dan niet zo veel in en je kunt mikken op het meest optimale laadbereik tussen 25 en 75% SoC dan valt het nog te overzien. Van te voren een risico analyse doen voor het te bereiken laadpunt; onzekerheid tav de functionaliteit of wat verder weg, dan wat meer laden voor extra reserve.

update;
Grafiekjes gevonden;
Eind laden.jpg
Laadvermogen.jpg
Hervatten laden.jpg
Op 21:25 is het laden gestopt (75% SoC) en zijn we gaan rijden. De max battery charge gaat dan al snel omhoog (resultaat van flink gas geven overigens, ca. 110km/h). Op 21:53 begint een nieuwe laadsessie (na nog geen half uurtje rijden ca. 57% SoC) en stort de Max battery charge in.

Opmerkingen kWh-politie verwerkt :thumb: ik onthoud het maar niet: kWh, kW :fp:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door barreman »

Worden alle varianten van de huur een tientje meer per maand dan wat je had na een upgrade ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Ja en nee. De huurprijzen zijn door de tijd wat veranderd. Het verschil tussen de huidige 22kW batterij en de 41 is idd €10,00. Max 119 per maand voor unlimited km's, dat was voordien niet mogelijk

Op het www https://prijslijst.renault.nl/zoe/index ... tablet.xml&
IMG_0986.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

@PieterZoe,
Sterker nog: Ook bij de niet-snellaad-variant van de ZOE (R240 / R90) kan je meestal tot 43kW regeneratief remmen :D.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

I stand corrected. Als iemand nog eens in de bergen is, misschien geinig nog eens echt uit te zoeken. Voor de 22 kW modellen heb je een "overshoot", maar die is beperkt in de duur, zie http://canze.fisch.lu/max-battery-charg ... eneration/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Dat grafiekje heb ik ook: Downhill Fuelapas. De R-Link wilde tijdens de afdaling alsmaar een laadpunt aanmaken :lol:
Even zoeken, ben zo terug....

Here you go, met de 22kWh Q210 van Harm tijden de WaveTrophy:
IMG_0907.PNG
IMG_0908.PNG
Fuela ging met bijna lege batterij naar beneden (17km over boven). Vanuit Täsch gingen we met volle batterij naar beneden. Harm aan het stuur en die weet misschien nog hoe het remmen en de regeneratie ging.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

Dat weet ik nog ja :)
Als je met compleet volle batterij een berg af rijdt, en je laat het "gas" los, dan heb je vrijwel geen regeneratie. Dat is even wennen in het begin, maar gelukkig zit er ook nog een rempedaal in :wink:, en dat pedaal heb je dan ook veel meer nodig.
Zelf probeer ik die situaties altijd te vermijden, want je gooit veel energie weg, energie die je anders terug in de batterij had kunnen stoppen. Het is niet voor niets dat ik al sinds 2013 vraag om een optie in de ZOE waar je kan instellen dat het opladen tot bijvoorbeeld maar 80% gaat. Maar helaas is die optie er nog (steeds) niet :cry:. Zou trouwens ook beter zijn voor de batterij om niet steeds tot 100% op te laden.

Even kijken, wat was het onderwerp ook weer? :think: Ohja, Batterijwissel :D.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Iedereen is zich aan het inschrijven, maar de eerste daadwerkelijke wissel laat nog op zich wachten. We moeten ondertussen de tijd maar vol praten.....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door PieterZoe »

Dank Gertjan, Harm, Jeroen, voor jullie toelichting. Ik deel je analyse over de 40kwh-batterij, Gertjan. De beperkte laadsnelheid wordt ruimschoots gecompenseerd door het gebrek aan de behoefte om snel te laden.
Nu maar hopen dat de batterijwissel snel gaat beginnen... en dat dit op volgorde van anciënniteit gebeurt. Dan ben ik zo aan de beurt : )

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door barreman »

Is er bekend hoeveel of hoe weinig langzamer de 40kW batterij snellaadt ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Je zou het draadje laadsnelheid-zoe-q90 kunnen proberen. Ik praat graag de tijd vol, maar hehalen is zonde
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door barreman »

Thx, over het hoofd gezien ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Geen probleem! Gezien de hoeveelheid info die we sinds 2013 hebben gegenereerd, komt een richtingaanwijzer zo hier en daar wel van pas :D
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Om Gertjan even te helpen met de tijd vol te praten.
Over de batterijwissel heb ik vernomen dat de oudste gegadigde het eerst aan de beurt zullen komen.
De volgorde gaat op leeftijd. Wat vinden jullie daarvan ? Goed voorstel ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Tot nu toe geen bezwaar gehoord.
Was maar een grapje maar wel met de onderliggende vraag weet iemand op dit forum welke toewijzingscriteria worden gehanteerd.
Volgorde van binnenkomst aanvraag ? leeftijd auto ? of wat dan ook. Bij dit krapte model zal toch een keuze moeten worden gemaakt.
Door wie en op basis waarvan.
Graag zou ik dat weten. Is er iemand die dat weet en het hier wil delen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 22
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door renault15.17 »

Volgens mijn dealer op volgorde van aanmelding.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door PieterZoe »

Om de tijd verder vol te praten (want het regent nu ook nog eens): Renault heeft de btw volgens mij verkeerd berekend op het aanvraagformulier. Ze hanteren 20% terwijl we in Nederland toch echt 21% hanteren. De dealer gaat hierover z'n licht eens opsteken bij RCI. Het kan er voor de zakelijke gebruikers onder ons alleen nog maar iets goedkoper van worden, want de 3500 inc-prijs staat vast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door barreman »

OK, ik heb het formulier ook gekregen en ingevuld. Wat een drama, allerlei informatie opleveren die ze allang weten.
Maargoed, ik kreeg ook van de dealer de volgende mail erbij :

Goedemorgen,

Ik begreep dat u interesse heeft getoond in het upgraden van de accu.

Bijgesloten het opdrachtformulier om de upgrade van de batterij te bestellen.

Twee zaken die erg belangrijk zijn om te weten voordat u uiteindelijk opdracht geeft.

Betaling:
In totaal dient er door de klant 3500,- euro betaald te worden voor de upgrade. Dit gaat door middel van een 1000 euro aanbetaling die u dient te betalen wanneer de order inderdaad gekoppeld wordt aan een beschikbare batterij.

Levertijd:
Op dit moment zijn er meer aanvragen dan dat er batterijen beschikbaar zijn. In december komen er weer batterij vrij en RCI batterijservices plaatst klanten op de lijst om in aanmerking te komen voor de upgrade. (t.z.t. verricht u dan ook de aanbetaling)
Om op de lijst te komen vullen we bijgevoegd opdrachtformulier volledig in en retourneert u deze aan de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015 12:57
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door merijn.messemaeckers »

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van een tip toch maar eens dit forum bezocht. Ik had blijkbaar al een account :D Mogelijk hebben meerdere van jullie al contact gehad met mij!

Naar verwachting komen er tot en met september 5 batterijen per maand naar Nederland i.v.m. beperkte beschikbaarheid tot oktober. Dit heeft alles te maken (zegt men) met de huidige productie voor de ZOE Z.E. 40. Naar verwachting komt er in oktober meer productie vrij! Iedereen kan zich inschrijven voor de nieuwe batterij maar de levering gaat inderdaad op volgorde van inschrijving!

Ik zal proberen dit forum wat vaker te lezen en voor eventuele vragen ben ik via het onderstaande mail adres ook bijna altijd te bereiken:

Merijn.Messemaeckers@arendauto.nl

Fijne avond nog allen! (Verkoopadviseur Z.E. (en enthousiasteling) in Eindhoven )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015 12:57
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door merijn.messemaeckers »

P.S. de prijs van €3.500.- inclusief BTW is Europees vastgesteld en zou dus in ieder land gelijk moeten zijn! Of al mijn informatie altijd 100% klopt dat weet ik niet, dingen veranderen en ook voor de importeur is dit iets nieuws, ook zij zijn afhankelijk van wat Renault Frankrijk doet. Uiteindelijk zijn wij maar een klein kikkerlandje... Ik zal in ieder geval mijn best doen om vragen zo goed mogelijk te beantwoorden waar nodig! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 22
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door renault15.17 »

Dank je voor je informatie Merijn. Toch weer een aantal zaken duidelijk nu.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Ook prettig om het zo direct te horen en niet viavia. Dank voor de info Merijn!

Edit: Jammer dat er niet meer dealers op het forum zitten trouwens..
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in