Daarmee bedoel ik dit geluid:
Zo klinkt het vanuit het interieur:
Is dit een potentieel risico dat de riem kan breken of kan het bijgeluid niet direct kwaad?
Het vervelende is namelijk dat het geluid soms weken blijft en dan ook weer verdwijnt. Of zoals de afgelopen tijd... de ene dag wel en de andere dag niet of het verdwijnt halverwege een rit vanzelf weer. Zo wordt het bij de garage laten nakijken best moeilijk... heb al gehad dat toen ik een afspraak had, het geluid was verdwenen

De distributie (riem, waterpomp, loop- en spanrollen) is eind augustus vorig jaar vervangen en heeft er nu net 23.000km op zitten. Er zit ook nog garantie op, alleen zegt de garage dus dat er niks gedaan kan worden/het geluid niet gelokaliseerd kan worden als het er niet is op het moment dat de auto daar staat

Die riem was destijds bij de garage ver van huis vervangen omdat het in eerste instantie een pechgeval was: in juni vorig jaar was een randje v/d nokkenaspoelie tijdens het rijden afgebroken en tussen de riem gekomen waardoor de motor stuk liep. Daar is toen de cilinderkop gereviseerd en de distributie vervangen. Twee maanden later gebeurde hetzelfde bij de andere nokkenaspoelie maar had ik geluk dat de riem slechts marginaal versprongen was wat zich uitte in flink vermogensverlies. Daarop werd dus de distributie opnieuw vervangen, deze keer met 2 nieuwe nokkenaspoelies.