Elektrisch stuurslot Laguna 2

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Cor0910
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:45
Actief als: particulier

Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door Cor0910 »

Hallo allemaal, ik heb hier een probleempje met mijn stuurslot. Laguna 1.6 16v expression uit 2003. Bij dealer uitgelezen en de diagnose is defect stuurslot. Auto staat vast op het stuurslot en dat moet er nu uit. Was nogal een kostenplaatje bij de dealer (800) dus dat wil ik graag zelf doen. Maar hoe? Ik heb ter vervanging een "Julie "emulator gekocht (55) die zou het stuurslot moeten simuleren. Heeft iemand ervaring met het geforceerd verwijderen van een stuurslot dat op slot zit? Boren of hakken lees ik op enkele sites maar ik zou graag wat gedetailleerde info krijgen omdat ik dat nog niet eerder heb gedaan en je er moeilijk bij kan komen. Het stuurslot zelf mag gemold worden. Wie weet hoe dat moet? Cor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door Renault47 »

ik weet wel dat de bout waarmee het stuurslot vastzit een linkse draad heeft. Dus rechtsom draaien is lossen. Maar hij moet eerst van het slot af.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cor0910
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:45
Actief als: particulier

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door Cor0910 »

Renault47, dat is nu juist het probleem. Het elektrische slot is waarschijnlijk defect en reageerd niet meer. Hij blijft op geblokkeerd staan en moet er geforceerd af. De vraag voor mij is hoe. Waar moet ik boren / slijpen of hakken zonder de rest te beschadigen? De linkse bout met de trok kop die je bedoeld geeft geen resultaten. Alles blijft vast zitten. Als je niet precies weet waar je moet zijn is het een behoorlijk krampachtig plaatsje om wat ideetjes uit te proberen. Je kan er nauwelijks bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door Renault47 »

even nog enkele vragen: als het systeem niet ontgrendelt bij het invoeren van de kaart (contact aan) brandt het rode startvergrendelingslampje continu, klopt dat? Brandt ook het servicelampje? Dan is de inwendige schakelaar van de stuurkolomgrendel kapot. Staat het stuur onder spanning? Dus niet in de middenstand maar gedraaid? Probeer dan aan het stuur te draaien op het moment dat je de kaart er in doet.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cor0910
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:45
Actief als: particulier

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door Cor0910 »

Bij het invoeren van de kaart brandt alleen het rode vergrendelingslampje continu verder niets. De lampjes op de kaartlezer knipperen snel. Bij de Renault dealer gaf de diagnose apparatuur aan dat het stuurslot defect was. Ik had al een andere kaartlezer op de sloop gehaald en die deed hetzelfde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cor0910
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:45
Actief als: particulier

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door Cor0910 »

De voorwielen staan op hondjes en ik heb ook al met de spanning op het stuur gedraaid, dat helpt niets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door demi »

Cor0910 schreef:Ik heb ter vervanging een "Julie "emulator gekocht (55) die zou het stuurslot moeten simuleren.
Die emulator simuleert de startblokkering zodat er niet meer gekeken word naar de juiste transponder chip en dan geeft de motorcomputer vrij zodat er gestart kan worden.

Ik heb er een hard hoofd in :think: of deze een stuur kolom module gaat simuleren en denk dat je de melding blijft houden van "Elektronisch Defect" .

en voor demontage van de module van de stuurkolom zal je de borgbout moeten overdraaien dus er is wat voorzichtig geweld bij nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cor0910
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:45
Actief als: particulier

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door Cor0910 »

Demi, bedankt voor je reactie. De emulator heb ik al liggen en ik laat weten of het lukt. Nog wel een vraagje over het overdraaien. Ik heb zelf een draaibanken dus de borgbout kan ik wel namaken. Betekend dat dat je de borgbout in z'n geheel uit het slot moet boren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door demi »

Die bout is alleen ter bevestiging van de module, als het plan is om de module weg te laten is het niet noodzakelijk om de bout te copieëren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



shajisha1960
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2021 07:52
Actief als: particulier

Re: Elektrisch stuurslot Laguna 2

Bericht door shajisha1960 »

hoi is t nog gelukt met de emulator?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht