piepen bij contact aan
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 jan 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
piepen bij contact aan
ik heb sinds een week een twingo helios semi automaat . nu heb ik een piep ondekt als ik het contact aan zet ook blijft hij regelmaatig piepen als ik de motor start , ik heb geconstateerd dat het electronisch is nadat ik boven de stuurbekrachtiging de stekker er uit trok ., kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn ,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Van welk bouwjaar is de auto?
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06 jan 2007
- Laatste bezoek: 21 dec 2019 15:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Hallo gary,
Bedoel je de een van de stekkers bij het stuurbekrachtigings relais? Dit, daar het stuurbekr. en de semi-automaat geheel gescheiden systemen van elkaar zijn. Als je effe op dit twingo forum zoekt met zoekwoord piepen zal je nog meer info vinden. Zijn het de piepjes als waarschuwing of een piep uit de buurt van de elektro/hydraulic pomp? De deur-dicht schakelaar is ook een input aan de electronische unit. Misschien is het een idee, de schakelaar tijdelijk af te koppellen en dan kijken of het over is. Je kan altijd nog naar de garage gaan en de testkast laten aansluiten voor eventueele fout uitlezing /reseten en testwerk. Succes henny
Bedoel je de een van de stekkers bij het stuurbekrachtigings relais? Dit, daar het stuurbekr. en de semi-automaat geheel gescheiden systemen van elkaar zijn. Als je effe op dit twingo forum zoekt met zoekwoord piepen zal je nog meer info vinden. Zijn het de piepjes als waarschuwing of een piep uit de buurt van de elektro/hydraulic pomp? De deur-dicht schakelaar is ook een input aan de electronische unit. Misschien is het een idee, de schakelaar tijdelijk af te koppellen en dan kijken of het over is. Je kan altijd nog naar de garage gaan en de testkast laten aansluiten voor eventueele fout uitlezing /reseten en testwerk. Succes henny
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 jan 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
hallo . ik heb dat gedaan de stekker bij de stuurbekrachtiging relais eraf gehaald en dan is het piepen indedaard weg , en dan geeft hij gelijk op het dashboard een singnaal aan . het is de bovenste pomp boven de koppeling dus volgens mij het stuurbekrachtiging ., ik denk dat het renault gerage wordt voor te uit lezen dan zien we wel verder . het is niks kwalijks dat weet ik wel zeker maar gewoon iritant , thx voor je bericht .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06 jan 2007
- Laatste bezoek: 21 dec 2019 15:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
De Twingo heeft een elektrische stuurbekrachtiging, dus geen hydraulische pomp en servo. Het geen wat jij boven het koppelinghuis ziet zitten is de semi-kopeling elektromotor/pomp/ accumulator combinatie. Ik heb nog wat werkplaatsgegevens nagekeken en daaruit blijkt dat er verschillende piepjes zijn! De eerste is een biep van 0.4 sec en klinkt als er een gevaarlijke situatie is. Zo als; motor aan, versnelling ingeschakeld en de bestuurders doet de deur open. Of als er oververhitting drijgt door slip. Ook motor af, handrem aan probeer motor te starten; (dit lukt niet) en biep gaat. Er zijn ook fout-meldings biepen (biepjes van 0,8 seconde) en kunnen gelijk klinken als de motor gestart is, het geeft eigenlijk een soft fout aan die opgetreden tijdens de vorige rit. De fout van toen is nu na de start ge-reset. Als de storing weer tijdens het rijden terug komt klinken er een serie van 9 bieps 3 minuten lang. dit geld alleen als het een "hoofd" of majoor fout is. Als het een kleine of minor fout is hoor je alleen 3 bieps. Als er dit soort biepjes te horen zijn, is er (waarschijnlijk) ook een fout in het geheugen opgeslagen. Dit kan dan uigelezen worden enz enz. Dus in jou geval (biepjes na motor start) is het een minor fout of een niet constant aanwezige (intermitting) majoor fout gedetecteerd tijdens de vorige rit en is ge-reset. Al hoor je daarna dan 9 bieps; dan is de een majoor fout (weer) actief en al hoor je 3 bieps dan is de minor fout (weer) actief.
Hopelijk heb je er iets aan.... groet Henny
Hopelijk heb je er iets aan.... groet Henny
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 279 Weergaves
-
Laatste bericht door Biko