Mistlichten en claxon werken niet meer

Plaats reactie

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07

Mistlichten en claxon werken niet meer

Bericht door Chicco »

Vorige week merkte ik dat de knop van de claxon (handel links naast stuur) niet meer werkte, echter aangezien de 2 claxon-punten op het stuur wel werken heb ik er verder niks aan gedaan.
Vandaag kwam ik er echter achter dat de mistlichten aan de voorzijde ook niet meer werken (deze werkten op het moment van constateren van eerdergenoemd probleem wel nog).
Ik heb reeds de zekeringen bij de bijrijder gecontroleerd echter de zekeringen zijn allemaal in orde.
De mistlichten aan de achterzijde werken wel gewoon.
Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en mogelijk een oplossing voor mij weet?
Door dit probleem kan ik de auto nu namelijk niet APK laten keuren terwijl dat wel zou moeten.....

B.v.d.
Chicco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Ik heb gelukkig het probleem al gevonden bij http://www.problemcar.nl/viewtopic.php? ... 37#p574037. Na de stuurkolom gedeeltelijk los gekregen te hebben bleek dat er een wit draadje los zat. Zag er uit alsof het doorgeknipt was, echter mogelijk tgv schuren helemaal door.....
Nu krijg ik echter de kap van de suurkolom niet helemaal los omdat hij vast blijkt te zitten bij de radiobediening aan het stuur. Iemand een idee hoe ik de kap los kan krijgen? Ik heb namelijk al 2 hele kleine kruisschroefjes losgedraaid welke op de radiobediening zat echter de kolom krijg ik nog niet los.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Grand Pierre
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Actief als: particulier

Bericht door Grand Pierre »

Hoi Chicco,

Mijn mistlampen reageren ook niet meer op het knopje (het achtermistlicht weer wel).
Ik vermoed een afgebroken pinnetje in de schakelaar, waarvoor ik nog niet de hele stengel wil vervangen. Ik heb een losse schakelaar paralel gekoppeld, met als nadeel dat het controlelampje uit blijft.
Voor de APK is dit geen probleem mits je auto van vòòr 2003 is (maar pin me niet helemaal vast op dat jaartal).
Peter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Het probleem is ondertussen gelukkig opgelost. Blijkt dus dat een 3-tal kabeltjes, welke vanaf de linker hendel lopen, geklemd zitten. Echter mogelijk door het continue bewegen van de richtingaanwijzer was bij mij het witte kabeltje door..... met als gevolg dus inderdaad geen mistverlichting aan de voorzijde.
En, aan t groene en paarse kabeltje te zien kom ik die over een paar maanden ook nog aan het vervangen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut