Storing krukas sensor

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
eduardo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2014 23:20
Actief als: particulier

Storing krukas sensor

Bericht door eduardo »

Hallo,

Ik heb een Renault Twingo Privilège 1.2 16V uit 2001 met 270.000 km op de teller (motorcode volgens mij D4F A7). Motor is plotseling uitgevallen en de ANWB heeft uitgelezen dat er een storing is van de krukas sensor. Garage (geen Renault garage) heeft de sensor vervangen maar dat bleek niet het probleem te zijn dus moeten ze gaan puzzelen.

Dacht, ga ik zelf de bedrading doormeten maar ja, waar gaat wat heen. De oude sensor geeft een puls af dus die is goed maar hoe loopt de bedrading? Het lijkt mij dat zo’n sensor rechtstreeks op het motormanagement zit aangesloten maar waar zit die? Ik zoek zeker op de verkeerde termen in Google maar kon het niet vinden.

Afijn, mijn vragen:
- Klopt het dat de bedrading van de krukassensor rechtstreeks naar het motormanagement loopt en zo ja, is er een schema waar staat aangegeven op welke pin de sensor is aangesloten?
- Waar zit het motormanagement?

Mvgr,
Eduard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

t.a.hanssen
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 15 sep 2011 21:02
Actief als: particulier

Re: Storing krukas sensor

Bericht door t.a.hanssen »

het probleem zit vaak in de stekkerverbinding van de BDP sensor. Deze schoonmaken en in de vaseline zetten of doorsolderen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
eduardo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2014 23:20
Actief als: particulier

Re: Storing krukas sensor

Bericht door eduardo »

Bedankt voor je reactie. Volgens iemand van Renault garage zat het motormanagement rechts bij de accu. Kastje naast accu open gemaakt maar daar zaten alleen wat zware zekeringen in en ik denk een paar relais. Verder loopt er nog een kabelboom over de motor. Daar heb ik nog aangezeten om te zien waar die achter de motor heen ging maar dat was niet duidelijk. .... en daarna startte de Twingo weer.

Dus het is wel ergens een los contact maar of het in die stekker zit? De garage heeft de sensor eruit gehad en weer teruggezet en zelf heb ik hem er ook uit gehaald om hem door te meten. Als dat het slechte contact was geweest dan zou ik verwachten dat 'ie het toen wel was gaan doen want daarna heb ik er niet meer aan gezeten.

Ik ga nog wel een keer bij die garage langs om de computer aan te wijzen. Dan kan ik die draad gewoon van begin tot einde door meten (er vanuit gaande dat die sensor rechtstreeks met de computer is verbonden)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht