Mijn eerste jaar met de Espace V

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Mijn eerste jaar met de Espace V

Bericht door Adventure »

Rond februari vorig jaar hebben de keuze gemaakt voor de Espace V.. na een paar fijne proefritten.
Op het forum hier werd er niet heel positief op de V gereageerd, de betrouwbaarheid, elektronische storingen, het R Link 2 valt tijdens rijden uit... Iemand vond de kwaliteit zelfs bedroevend, dat beloofde niet veel goeds..

Gelukkig waren er ook een paar positieve rijders waaronder MaHeDu en Tomski..
We hadden de Espace V TCE200 Intiale Paris besteld met het Airplay R link 2.. het wachten was tot eind Mei 2017.
Poeh hee, zullen we deze auto snel zat zijn??

Hoe is het nu vergaan na één jaar Espace V?
2gybuih.jpg
Eind Mei konden we de wagen ophalen:


De eerste paar ritten waren direct fijn, de auto stuurt en rijdt echt heel prettig. Wel waren er wat problemen die eigenlijk niet moeten kunnen voor een auto van meer dan 50K. Tijdens een eerste wasbeurt in een wasbox lekte er een raam en was het in de wagen kletsnat. Tijdens een eerste trip naar de Ardennen ratelden de achterstoelen en hoofdsteunen. Onze dealer heeft deze zaken snel opgelost, daarna hebben we eigenlijk geen gedoe meer gehad.
De problemen waren in de eerste weken naar boven gekomen en ook snel getackeld, hulde aan Renault Velserbeek in Velserbroek!!

34871464226_7966af22de_b.jpg
Het rijden met de Espace is nog steeds heel prettig, de eerste kleine beurt is achter de rug. De vooras is vervangen middels een terugroepactie, deze heb ik laten uitvoeren bij de beurt. Het R Link systeem heeft een update gehad en werkt gewoon goed, het updaten van de kaarten heb ik zelf gedaan.

Ik heb bewust een jaar gereden en gewacht met deze post, eerst maar voldoende ervaring hebben met deze Espace V, om heel eerlijk te gaan zijn we super tevreden met de V. Volgende week hebben we een rit met de schoonouders naar Cochem en omgeving Trier voor een paar dagen.


Het rijden van dit soort trips is helemaal op het lijf van deze wagen. Het verbruik hou ik eigenlijk niet bij, maar tank toch nooit meer dan 25 euro :mrgreen:
34748602362_db322cca43_b.jpg
Dus een tevreden Espace V rijder, ook zeer tevreden met de dealer, we hebben er nu ook een Clio voor onze zoon gekocht dat zegt alles!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mijn eerste jaar met de Espace V

Bericht door rvdgaag »

Fijn dat de auto je bevalt, hoeveel km heb je er nu op?

De mijne nadert de 100K en in de 2,5 jaar dat ik hem nu heb is er mega veel aan defect gegaan, mijn relaas kan je hier lezen:

https://www.autoweek.nl/autoreview/4170 ... ique-2016/

De conclusie die ik zelf getrokken heb is dat de auto fijn rijdt, zeer praktisch is en mooi maar de kwaliteit is van bedroevend niveau.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Adventure
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Mijn eerste jaar met de Espace V

Bericht door Adventure »

De eerste 20K zitten erop, dat van het bedroevend niveau onderschrijf ik zeker niet. De wagen rijdt goed, heeft me nog niet laten staan en de punten die ik had zijn in de eerste maanden verholpen. Als het zo blijft hou ik hem zeker tot zijn 5e levensjaar !!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Udo22
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2016 20:33
Actief als: particulier

Re: Mijn eerste jaar met de Espace V

Bericht door Udo22 »

Hier mijn ervaringen met diesel, inmiddels 120000 km gereden, nieuwe auto. Enige puntjes zijn lichte lekkage bij distributie ketting ( door dealer onder garantie opgelost), spelling bij stabilisator stangen (wordt door dealer onder garantie vervangen), beide "problemen" zijn recent.
Eerder alleen lekkage bij airco leiding (ook opgelost onder garantie) dus eigenlijk bijzonder weinig problemen.
Alleen het uitvallen van Rlink blijft vervelend en ik zie daar niet gauw iets aan veranderen.
Verder ook geen last van rammeltjes o.i.d.
Verbruik valt ook bijzonder mee, gemiddeld zo 7 à 8 l/100 km
Enige waar de kinderen die achterin zitten wel een over klagen is dat bank erg rechtop staat in vergelijking met vorige auto (v70 d5 uit )2010
Wel heel tevreden met dealer, Autozenter in Schagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mijn eerste jaar met de Espace V

Bericht door rvdgaag »

Vandaag lang de snelweg komen te staan met een oververhitte motor, Renault alarm service was er met 45 minuten en heeft de koelvloeistof 2L bijgevuld en het systeem ontlucht. Melding verdween en auto liep normaal. Kon volgens monteur met gerust hart verder rijden.

Rit afgemaakt en 100km verder thuisgekomen en onder de motorkap gekeken, vloeistof weer zwaar gezakt in het reservoir en van geel naar bruin verandert dus er is iets serieus mis met de auto. Morgen wordt hij opgehaald voor diagnose/herstel. Zucht.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht