Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

MH74
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2017 12:50
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door MH74 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik geen safe distance, en deze optie nu geactiveerd. Zie dit verder niet terug in de menu´s of zo. Denk niet dat het werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Ohh zoo. Nee ben bang dat het niet zo werkt nee. Filmpjes kijken tijdens rijden kan je wel fixen geloof ik.

Als ik op deze manier een open dak kan regelen ga ik het wel weer proberen...;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door TheWizardbc »

renaultmegane1234 schreef:
TheWizardbc schreef:Net getest op mijn 2.2.x, helaas is de optie van Android Auto niet aanwezig, dus niet op deze manier te activeren.

4 GB stick gebruikt, 8 GB is niet noodzakelijk.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Heb je wel de mogelijkheid om Safe Distance Warning te activeren?
Zit er wel in, maar ik heb al ACC, dus ben daar afgebleven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door PaulZ »

In een Duits forum staat hoe je video tijdens het rijden kunt activeren.
Wel de aandacht bij de weg houden hoor..... :naughty:


Wie komme ich in den Developer-Modus?
- Erstellen Sie ein leeres USB-Flash-Laufwerk in Fat32
- Erstellen Sie einen Ordner namens DEBUG, und erstellen Sie in diesem Ordner eine leere Datei namens DbgEnable.lge
- Entfernen Sie alle andere SD-Karte oder USB-Karte im Auto und schalten Sie den Motor ein.
- Wir gehen im Menü> Multimedia> Einstellungen> Fotos
- Legen Sie nun das vorbereitete Flash-Laufwerk ein und warten Sie mindestens 30/45 Sekunden.
- Jetzt müssen Sie den Touch-Pen oder den Finger in dem schwarzen Quadrat, das Sie auf dem Bildschirm sehen, in dieser Reihenfolge drücken:2 Mal in der oberen linken Ecke(mind 1sec.abstand) und mindestens 12 Mal in der unteren rechten Ecke(schnell hintereinander)
- Wenn alles gut geht, erhalten Sie einen Debug-Modus!


Video dazu :

youtube.com/watch?v=paoUqnLhLJ4


wenn du da drin bist kannst du erstmal überall rumschauen.


Zum Freischalten von Video während der Fahrt:


im Developer-Modus :

zuerst unten Links in der Übersicht suchst du :

1. "DiagRW " drauf tippen . es öffnet sich eine neue Ansicht

2. "HMI" drauf tippen . es öffnet sich eine neue Ansicht

3. du suchst "VideoRestriction". diese steht auf RESTRICTED. hier einfach auf PERMITTET umstellen und oben rechts auf SAVE.

Über Zurück (Pfeil) tippen bis man wieder normal im R-Link ist. Danach den PowerTaste 10 sec. gedrückt halten, damit das Radio neu startet . fertig
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

De Safe distance warning heb ik ook even getest. De optie komt na het activeren( SDW by Camera) netjes in het r-link menu onder rij hulp settings. Alleen na 5 seconden gaat hij weer op OFF. Het lijkt erop dat het systeem niet de juiste hardware kan vinden of dat het nog een optie mist die aangezet moet worden. De Scenic gebruikt het Visio Systeem voor deze functie, maar ik vermoed dat het Visio systeem (hardware) in de Megane toch net wat anders is. Het kan zijn dat ACC ook geactiveerd moet worden aangezien dit wel samenhangt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Net even de logfiles bekeken, maar hij mist een essentieel onderdeel. De knop op het stuur die ik niet heb... De knop links tussen de R -0 . Het Acc/Distance knop.... :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Interessant, en ga er binnenkort ook eens mee aan de slag op mijn 3.3.* Rlink2 8,7.

Iemand een idee of je ook de volume-bug kan verhelpen? Het verschil in volume tussen 2 en 3 streepjes is vrij fors.
Bij een non-Bose optie kun je het aanpassen, maar ik heb de Bose-optie in mijn GT205. Zwaar irritant.

En wat ook echt mis: Het op afstand openen van het dak en ramen. Sluiten kan met de afstandsbediening, maar openen zou ook lekker zijn. Al denk ik dat dit niet via Rlink geregeld wordt...
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Je kunt wel de snelheidsafhankelijke volume optie toevoegen aan je r-link en op die manier uitzetten. De volume bug heb ik ook . zal eens kijken of dit ook aan te passen is. of misschien is deze dan ook aan te passen na de wijziging:

Ga naar DiagRW -Car - Speedcurve en wijzig deze functie. Daarna krijg deze opties erbij (Sorry voorbeeldfoto van duitse forum)

Edit : Ik denk dat jij ook deze optie bedoeld waarbij je het kan aanpassen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

densoft schreef:Je kunt wel de snelheidsafhankelijke volume optie toevoegen aan je r-link en op die manier uitzetten. De volume bug heb ik ook . zal eens kijken of dit ook aan te passen is. of misschien is deze dan ook aan te passen na de wijziging:

Ga naar DiagRW -Car - Speedcurve en wijzig deze functie. Daarna krijg deze opties erbij (Sorry in Duits)

Edit : Ik denk dat jij ook deze optie bedoeld waarbij je het kan aanpassen?
Ja klopt, die optie heb je wel met de standaard audio, maar Bose-audio-rijders (zowel Bose-uitvoering, als optionele) hebben die optie niet. Las op een Frans forum (Mégane GT topic op forum-auto.com), dat je iets met die instelling moet doen en dat dan de bug er uit is.

Jij hebt ook Bose in je auto?
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Oh, en nog een vraag. Waar ik me ook wat aan irriteer is Carplay dat je maar een select aantal iconen ziet.
Ik wil Flitsmeister, Ziggo Go, etc. ook beschikbaar hebben het op het scherm zoals je met Android dat wel (kan) hebben.

Tjonge, krijg al zin om die engineering modus in te duiken nu :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

ik ga zooo aan mezelf twijfelen. Krijg het niet voor elkaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Ja ik heb ook Bose in de auto. Je kan dus deze functie weer toevoegen aan het R-link menu. Ik zal het vanavond even testen. Op de Duitse fora's Schijnen een aantal deze functie werkend hebben gekregen. Het zal niet moeilijk zijn. Vaak zijn er maar 2 opties.
Wat betreft Carplay. Apple beperkt de functie hiervan. Ligt dus niet aan het R-link systeem. Apple blokkeert alle apps behalve die van hun zelf...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Knippie schreef:ik ga zooo aan mezelf twijfelen. Krijg het niet voor elkaar
Download even de zip file die ik heb toegevoegd en pak deze uit op een geformatteerde USB stick in fat32. Probeer het dan opnieuw....
Ga dan naar multimedia -> instellingen -> foto instellingen.
verwijder alle usb sticks en sd kaarten en plaats daarna de usbstick met de DEBUG files. Wacht even totdat hij aangeeft geen multimediabestanden gevonden en voer dan de instructies uit. in het vak eronder : 1x links boven en dan snel achterelkaar 12x rechtsonder.... (of anders iets langer 20x)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Thanks, ik zie nu al waar het fout gaat. Mijn bestand was een textbestand.txt. Bij jou is het .lge... Hoe hebbie dat gedaan dan?
Enniewee, ga zo weer proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Knippie schreef:Thanks, ik zie nu al waar het fout gaat. Mijn bestand was een textbestand.txt. Bij jou is het .lge... Hoe hebbie dat gedaan dan?
Enniewee, ga zo weer proberen.
:) Ahhh dat is het probleem. Om een extensie te veranderen moet je bij opties in je verkenner aangeven dat je bestandsextensie wil zien. Dan kun je .txt veranderen naar elke file soort. Nu gaat het je lukken . :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Ik herhaal het nog een keer : Druk niet op de MID HIGH button of de VIRGEN button in het beginscherm!!! :!:
Verder kun je alles doorlopen en indien veranderen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Hehe.. gelukt. Was nu in 1 keer raak. Heb de video restricties eraf gehaald en direct ff getest. Werkt. Ook de achteruitrij camera bleef werken als ik achteruit reed (de video stopte effe en ging weer door toen ik weer vooruit reed). Top! Ik heb er nog veel meer restricties die eraf mogen.. email tijdens rijden, indeling menu aanpassen tijdens rijden.. Ga er eens goed voor zitten binnenkort;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dom
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2018 16:49
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dom »

Interessant.., kan ik hier ook de piepjes van de keyless entry uitzetten? De halve buurt wordt wakker als ik 's avonds laat thuiskom. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

TOP! Mooi dat het nu wel werkt. Ik dacht overigens ergens gelezen te hebben dat de achteruit camera dan niet werkte, maar dus wel... :)
Heb je ook een Bose versie? dan kun je ook de snelheidsvolume aanpassing maken zodat je dit ook kan uitzetten in het r-link menu...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

dom schreef:Interessant.., kan ik hier ook de piepjes van de keyless entry uitzetten? De halve buurt wordt wakker als ik 's avonds laat thuiskom. :)
Dit kon toch al standaard in het r-link menu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

densoft schreef:TOP! Mooi dat het nu wel werkt. Ik dacht overigens ergens gelezen te hebben dat de achteruit camera dan niet werkte, maar dus wel... :)
Heb je ook een Bose versie? dan kun je ook de snelheidsvolume aanpassing maken zodat je dit ook kan uitzetten in het r-link menu...
Als dat werkt, dus het verschil tussen 2 en 3 streepjes volume gewoon logisch is, dan ga ik het vanavond nog aanpassen.
2 streepjes volume is net te weinig op snelwegtempo, 3 net teveel om in gesprek te zijn met een ander in de auto.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

adinsx schreef:
densoft schreef:TOP! Mooi dat het nu wel werkt. Ik dacht overigens ergens gelezen te hebben dat de achteruit camera dan niet werkte, maar dus wel... :)
Heb je ook een Bose versie? dan kun je ook de snelheidsvolume aanpassing maken zodat je dit ook kan uitzetten in het r-link menu...
Als dat werkt, dus het verschil tussen 2 en 3 streepjes volume gewoon logisch is, dan ga ik het vanavond nog aanpassen.
2 streepjes volume is net te weinig op snelwegtempo, 3 net teveel om in gesprek te zijn met een ander in de auto.
Ik ken dat probleem. 3 streepjes is net te hard. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het op te lossen is als je de snelheidsvolume kan uitzetten.
Dit kan via DiagRW -> Car - Speed curve. Zal het later testen.
Zie overigens hier is het Duits : https://www.scenic4-forum.de/index.php? ... 35d717c7e2

Hier hebben ze het erover....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Ik heb een bose unit. Maar ik begrijp de bug of irritatie mbt het volume niet helemaal... Overigens had ik de snelheidsafhankelijke volume wel ooit toen ik hem nieuw had. Nu een paar updates verder is dit idd pleitte..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Ff mbt tot die sdw... ik ben bang dat dit helemaal niet te activeren is omdat jullie die radar niet hebben.. De radar achter het grote logo in de grill. Ik herinner me dat ik in de sneeuw reed en de radar dus bedekt was, dat ook de melding direct op “ off” ging. Ook de ACC werkte niet meer. Tis dus niet zozeer die knop op het stuur, maar wel de radar.

Iemand nog andere nuttige, handige dingen die je kunt aanbevelen? Heb vanmiddag lekker met video naar huis gereden. Is wel ff geinig, maar ik denk dat de lol er snel van af is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dom
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2018 16:49
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dom »

densoft schreef:
dom schreef:Interessant.., kan ik hier ook de piepjes van de keyless entry uitzetten? De halve buurt wordt wakker als ik 's avonds laat thuiskom. :)
Dit kon toch al standaard in het r-link menu?
Daar heb ik niet een optie voor kunnen vinden. Overigens zonet in de engineer modus zitten rond te neuzen, maar daar niet een voor de hand liggend menupunt gezien. Het kan natuurlijk een van de vele onduidelijke afkortingen zijn, maar ik ben niet moedig genoeg ze 1 voor 1 uit te proberen. :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

adinsx schreef:Oh, en nog een vraag. Waar ik me ook wat aan irriteer is Carplay dat je maar een select aantal iconen ziet.
Ik wil Flitsmeister, Ziggo Go, etc. ook beschikbaar hebben het op het scherm zoals je met Android dat wel (kan) hebben.

Tjonge, krijg al zin om die engineering modus in te duiken nu :lol:
@adinsx . Vanaf de gisteren aangekondigde IOS12 gaat Apple alle navigatie apps toestaan voor de Carplay. Dit is heel goed nieuws! Dus ook flitsmeister, tomtom en Waze...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

densoft schreef:
@adinsx . Vanaf de gisteren aangekondigde IOS12 gaat Apple alle navigatie apps toestaan voor de Carplay. Dit is heel goed nieuws! Dus ook flitsmeister, tomtom en Waze...
Ik las het ergens ja. Heel fijn. Nu nog het gehele Rlink-scherm laten gebruiken zoals dat wel bij Android kan :thumb:

Gisteravond overigens ook geprobeerd en ik kwam (2x drukken links, heel veel rechts) er ook goed in. Enkele afbeeldingen hieronder.
Ik heb aangepast: videorestrictie en photorestrictie, maar ben eigenlijk elk menu-item wel doorgegaan. Ook leuk is de welkomsscenario. In mijn GT een prachtige animatie, en dat is standaard E3. Heb hem gewijzigd in E4, en in E1 maar er verandert niets voor zover ik kon zien.

Ook kom ik onderaan de lijst onder Diagrw-HMI mogelijkheden tegen om ambilight_6, _7, _8, _9, _10 aan te zetten. Leuk dacht ik, meer kleurtjes!
Maar helaas, ik zie er maar vijf bij MultiSense. Maar... vannacht bedacht ik me, misschien is er maar plek voor vijf kleuren. Dus: Vanavond ga ik 1 t/m 5 een paar van uit zetten en dan van 6 t/m 10 een paar aan.

Daarnaast denk ik ook dat in het instellingenmenu waarin je met cijfers een bepaalde code invoert, je de kleuren willekeurig aan moet kunnen passen.
Heb jij daarin al iets getest @densoft?


Tot slot, waar het me allemaal om ging is die snelheidsaanpassing van volume. Onder Car vind ik inderdaad het vakje Speed, maar die staat op Speed_0. Moet ik die dan op 1 zetten? (1 t/m 5 is de mogelijkheid). Het leek me dat Speed_0 al staat voor 'geen aanpassing volume'.
Moet dus nog even kijken waar ik exact die menu-optie tevoorschijn tover.

Enkele afbeeldingen. Betreft dus een Estate GT met nagenoeg alle opties (alleen geen radar en geen leer/alcantara) van 02-2018, productiedatum 01-12-2017 met Rlink 3.3.*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens, de instellingen bleven ook staan zónder Rlink te resetten. Is dat wel nodig? Dus het 10 seconden vasthouden?
Ik liet de auto op slot gaan, en toen weer openen (om het welkomsscenario te zien), maar dat werkt wel, of niet... :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Ik heb de ambilight instellingen wel bekeken, maar nog niet uitgebreid getest. Het zou best kunnen dat ze maar geheugen hebben voor 5 kleuren, maar het zou ook best kunnen dat de overige instellingen nog geen waardes hebben voor de RGB adapter. De verlichting zijn allemaal RGB led, dus je zou het in elke kleur moeten kunnen veranderen. Zie hier voor RGB table code: https://www.rapidtables.com/web/color/RGB_Color.html
De boot animatie heb ik ook getest, maar daar zie ik ook geen verschil.
De snelheidsvolume heb ik gisteren ook getest met wisselende resultaten. Bij een buurman met een Scenic werkte dit nadat ik de curve op 1 had gezet en de r-link een reboot had gegeven. Bij mijn Megane werkte het niet. Ook de overige instellingen niet. Ben nog aan het onderzoeken waar dat aan ligt. Het kan niet iets bijzonders zijn denk ik.
Verder in de meeste gevallen is een herstart van het R-link syteem niet nodig. Sommige instellingen werken gelijk en de andere instellingen door de ecu te resetten (door alleen de startknop in te drukken zonder starten). Maar als het om instellingen gaat in het R-link systeem is een herstart noodzakelijk (10 sec powerknop ingedrukt houden). Dit komt omdat de config file opnieuw wordt ingeladen in het geheugen van de R-link.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

:thumb:

Laten we dan lekker hier ervaringen delen inderdaad. Logfiles heb ik geen kaas van gegeten (jij bent meer een IT-kenner volgens mij), autotechniek wel vanuit mijn werk. Maar goed, een beetje spelen met instellingen is altijd leuk. Al is het maar om die bug er uit te halen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Heb net de "rearclimcomponent" op present gezet. In het airco scherm verschijnt dan inderdaad een functie "rear" met 3 opties: off, auto of manual. Moet nog effe testen of het werkt. Weet ook niet of dit onderdeel echt heel anders is in de IP versies..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Knippie schreef:Heb net de "rearclimcomponent" op present gezet. In het airco scherm verschijnt dan inderdaad een functie "rear" met 3 opties: off, auto of manual. Moet nog effe testen of het werkt. Weet ook niet of dit onderdeel echt heel anders is in de IP versies..
Dat klink goed. Laat even weten of het werkt. (eventueel screenshots)
Inmiddels het probleem met de volume afhankelijke snelheid denk ik gevonden (bose). Met software versie 2.2.xx werkt dit prima, maar met softwareversie 3.3.xx krijg ik het nog niet geactiveerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

densoft schreef:
Knippie schreef:Heb net de "rearclimcomponent" op present gezet. In het airco scherm verschijnt dan inderdaad een functie "rear" met 3 opties: off, auto of manual. Moet nog effe testen of het werkt. Weet ook niet of dit onderdeel echt heel anders is in de IP versies..
Dat klink goed. Laat even weten of het werkt. (eventueel screenshots)
Inmiddels het probleem met de volume afhankelijke snelheid denk ik gevonden (bose). Met software versie 2.2.xx werkt dit prima, maar met softwareversie 3.3.xx krijg ik het nog niet geactiveerd.
Ik ook niet. Zo straks geprobeerd door op Speed_1 te zetten. Geen verschil.

Ook de ambianceverlichting 1 uitgezet en 6 aan. Werkt ook niet.
Daarna onder MEX gevonden dat er tot wel 13 kleuren beschikbaar zijn. Die bij Perso verandert in Color10, maar wederom, geen effect. :mrgreen:

Afbeelding

Instellingen blijven wel opgeslagen overigens.

Edit: Voor de volledigheid:
Color3 = blauw = Neutral en Perso bij mij als instelling
Color2 = rood = Sportstand
Color5 = paars = Comfortstand (rij ik nooit op)
Color1 = ? Heb geen Eco-stand
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door TheWizardbc »

Eco is groen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Het lijkt er dus op dat de overige instellingen niet geconfigureerd zijn met RGB waardes. Aan de andere kant is dat dan ook wel echt nodig?
De standaard RGB kleuren zijn gewoon te kiezen in het menu : wit/geel,blauw,rood,groen,paars. Het zou dus alleen om eventueel bruin,grijs of iets van oranje gaan. Anders zou je dus de kleurtinten kunnen moeten aanpassen zoals licht blauw,of licht groen. Dus je moet dan eigenlijk ergens de RGB waardes kunnen instellen. Met RGB is miljoenen kleuren mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

TheWizardbc schreef:Eco is groen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Klinkt logisch. :)
Ik kan wel Groen instellen als kleur bij een van de rijmodi. Eco heb ik niet. Wel Comfort, Neutral, Perso en Sport.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Het volgende wat op mijn lijstje staat om te testen is Driverseatmemoposition. Uiteraard zal hij niet de stoel positie veranderen, want deze is niet elektrisch. Maar misschien wel de spiegels in de juiste stand zetten i.c.m. de gebruikersprofiel van de persoon die rijdt. Dit staat beschreven in de R-link2 handleiding...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Activeren camera en parkeersensoren
    door Edsol » » in Kadjar
    0 Reacties
    653 Weergaves
    Laatste bericht door Edsol
  • Geen navigatie in R-Link2
    door RolfiePolfie » » in R-Link 2
    0 Reacties
    99 Weergaves
    Laatste bericht door RolfiePolfie
  • R-link2, TomTom traffic en Dig Services gekocht, en nu?
    door Ruud2802 » » in R-Link 2
    3 Reacties
    175 Weergaves
    Laatste bericht door exroosje
  • Grand Scenic 2019 met R-Link2 omschakelen van km/h naar mph
    door jacooo » » in R-Link 2
    1 Reacties
    373 Weergaves
    Laatste bericht door jacooo
  • modus inspuiting
    door andyren » » in Modus
    0 Reacties
    74 Weergaves
    Laatste bericht door andyren
  • Modus 2005 motorsteunen
    door mission » » in Modus
    7 Reacties
    424 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic