Ik ben nu in het bezit van een fijne, betrouwbare Espace IV maar ik ben toch meer van het oude spul. Nu heb ik een Espace II V6 automaat met relatief weinig kilometers op de teller te koop gezien en vraag me af waar ik op zou moeten letten als ik ga kijken / proefritten.
Alle tips zijn welkom.
Espace II V6 aankooptips
Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.
Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken
Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.
Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken
Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Espace II V6 aankooptips
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: Espace II V6 aankooptips
Problemen met de brandstofpomp en dan met name de aansluitingen (pijpjes) van de aan en afvoer leidingen. Die worden broos en breken dan af. Benzine lekt dan op de uitlaat en de rest laat zich raden....
Wellicht dat de experts kunnen bevestigen of dit nu met de Espace II was of met de Espace III (of allebei).
Wellicht dat de experts kunnen bevestigen of dit nu met de Espace II was of met de Espace III (of allebei).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
- Actief als: particulier
Re: Espace II V6 aankooptips
In elk geval met de 3, heb vier keer een sloop pomp onder mijn vorige Espace gebouwd.RichTrip schreef:Problemen met de brandstofpomp en dan met name de aansluitingen (pijpjes) van de aan en afvoer leidingen. Die worden broos en breken dan af. Benzine lekt dan op de uitlaat en de rest laat zich raden....
Wellicht dat de experts kunnen bevestigen of dit nu met de Espace II was of met de Espace III (of allebei).
Irritant werk, pomp visueel controleren, op het oog niets aan de hand, pomp inbouwen, tank weer op z'n plaats, starten.....en lekken
Pas bij de laatste keer net zolang op de sloop gezocht naar een Citroën Xantia (2.0 16v) pomp (zelfde bouwjaar) is namelijk dezelfde pomp en dat bleek al een eens vervangen (lees, dus jong en fris) exemplaar te zijn. Nog een stuk gemakkelijker demonteren ook de pomp van een Xantia, daar kan je gewoon van binnen af bij.
O ja, de kunststof moer/ring waarmee de pomp vastzit kost bij Citroën (5 jaar geleden € 7,20) maar een schijntje in vergelijking met die van Renault
Edit: weet natuurlijk niet of die brandstofpomp geschikt is voor een v6
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 178 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 33 Weergaves
-
Laatste bericht door EspaceVI_driver
-
- 4 Reacties
- 419 Weergaves
-
Laatste bericht door stadium III
-
- 1 Reacties
- 168 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 9 Reacties
- 618 Weergaves
-
Laatste bericht door tebbie
-
- 8 Reacties
- 572 Weergaves
-
Laatste bericht door Espace 2013