de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja klopt , nu de lade en zonneluifeltje en de vliegtuigtafeltjes gaan er nog uit, de extra spiegel om op de achterbank te kijken gaat eruit, de luxe kopsteunen, die wij nu nog wel hebben gelukkig, en een i.p.v. twee achteruitrij lampen.
Dit is mij verteld door de dealer. Ja ja auto wordt duurder en je krijgt minder hahhaha
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Vergeet ook niet de rolgordijnen achteraan die nu standaard zijn op bepaalde versies. Dit wordt een optie van 150 euro dacht ik.
In vergelijking met de eerste reeks zit er geen automatisch level systeem meer op om de koplampen te regelen, de uitschuifbare zonnekleppen en de lades (die ik het meeste mis aangezien dit toch handige opbergvakken waren). Maar nu gaan ze wel drastisch te werk om kort daarna terug nog eens zoveel onderdelen te schrappen en de wagen wordt er inderdaad niet goedkoper op. Nog een beetje en we mogen terug het raampje open zetten want misschien nemen ze er wel de airco uit om de co lager te krijgen met de nieuwe testen lol.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Achterportier-rollo zit er bij mij dan weer wel op... Ik kon me ook niet herinneren dat ten tijde van mijn bestelling dit een optie was, als je nu de configurator opent kan je dat wel kiezen.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Is ook nog maar pas beslist volgens dat ik lees op het Franse forum. Dit is dus van toepassing bij de wagens die nu besteld worden veronderstel ik. Er zit trouwens ook nog eens verschil in uitrusting tussen Belgische, Duitse en Franse scenics om het helemaal onoverzichtelijk te maken voor de consument lol
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Klopt, in B is de GS bijvoorbeeld standaard 7-zitter. Een optie die hier (in NL) ongeveer een panoramadak kost.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

ja klopt is was het vergeten van die ro;gordijntjes, wij hebben ze nog wel.
Het gaat in fase's vertelde de dealer toe wij het bestelde in januari maar toen was de lade en extra zonneklepje al eruit.
Misscien dat we straks gewoon 12 " wielen standaard hebben en dan 20" wordt een optie van 1500,= extra
Renault Creatuur du Financieel.
Ik zal dit even doorsturen naar Renault wie weet krijg ik een bonus :dance:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

hier de wijzigingen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

De mijne is dus van tussen week 3 en week 9; de opberglade is er niet, de SD-cardlezer nog wel.

Wat mij opvalt is dat ik elke keer na het starten handmatig de lane-keep assist moet selecteren. Standaard gaat ie elke keer weer terug naar lane departure warning. Dit is kennelijk niet vast te leggen in het profiel? Weet iemand hier een oplossing voor?
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@ Bert van der Vries: je hebt de koeler van de rekeneenheid van de camera stuk, wij hadden hetzelfde en na lang zoeken is er iemand geweest van renault en alles doorgemeten.
Als je dealer meer wil weten: Reanault Munsterhuis Enschede heeft dit gerepareerd. ( of mij een PB sturen)
NIET af laten schepen want er is wel degelijk iets stuk.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@bert van der Vries: je hebt een PB
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Ik lees zojuist op http://nl.e-guide.renault.com/nld/Nieuw ... KASSISTENT
dat het 'works as designed' is.
De functie wordt standaard uitgeschakeld telkens wanneer de motor wordt gestart.
Beetje jammer van een rijassistent die in mijn ogen altijd toegevoegd waarde heeft.

@Brakb: bedankt voor het meedenken
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@Bert van der Vries: krijg je ook geen melding in de trend van: u heeft 15 seconden om de huidige stand te behouden anders gaat het systeem terug naar standaard instelling?
Wij krijgen een soorgelijke melden als we van persoonlijke sense instelling even overschakelen naar bv sport, als je dan de auto opnieuw start krijg je een vraag of je deze instelling wilt behouden?
En misschien een persoonlijke instelling maken waarbij het aangevinkt is, weet niet of dat werkt.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Ik heb de Lane assist bij mij ook eens aangezet maar zoals men zegt komt deze automatisch na het opnieuw starten van de motor terug op Lane warning en moet je hem manueel terug aanzetten. Het is zoals de sportstand waar je ook steeds een melding krijgt. Ik heb gelezen dat er al personen zijn die zelf instellingen aanpassen in de software aan de hand van parameters. Ze doen dit met een kabel en een speciaal programma daarvoor. Zo was er iemand die de optie Lane assist heeft kunnen activeren zonder deze aan te kopen. Voorwaarde is wel dat je de easy park pakket moet hebben omdat enkel in die wagens micromotors in het stuur aanwezig zijn voor het automatisch parkeren en die je dus nodig hebt voor de Lane assist. Ik veronderstel dat je zelfs die opstart melding van de Rlink en de melding van de sportstand ook wel kan uitschakelen maar persoonlijk ga ik niet knoeien met parameters voor dingen die zorgen voor de veiligheid. En hoe zit het met de garantie als je zelf dingen gaat aanpassen? Misschien krijgen we later wel de mogelijkheid wanneer de software van de Rlink nog eens geüpdatet wordt. Wie weet.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr_Moon
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:37
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Mr_Moon »

Mr_Moon schreef:De mijne (Grand Scenic dCi 110 Hybrid Assist, Intens uitvoering, was 17 maart besteld en zou volgende week (week 24) binnenkomen...
Je voelt het al aankomen, leverdatum verplaatst naar week 40... :(
Uiteindelijk toch geleverd! Zeer tevreden tot nu toe. Geen rolgordijntjes en tafeltjes meer in deze Intens, maar dat is niet iets dat we missen (meer beenruimte achterin voor onze kleine man)...
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Mr_Moon schreef:Geen rolgordijntjes en tafeltjes meer in deze Intens, maar dat is niet iets dat we missen (meer beenruimte achterin voor onze kleine man)...
Wat je niet hebt kan je ook niet missen, maar achteraan zijn de rolgordijnen toch een pluspunt als de zon te fel schijnt, en die tafeltjes worden toch INTENS gebruikt door de kinderen...
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

De rolgordijnen hebben inderdaad bij mij ook al hun dienst bewezen. De tafeltjes enkel maar toen we een hele lange rit deden op vakantie. Dus die zou ik ook eventueel wel kunnen missen. De gordijntjes kan je natuurlijk goedkoop oplossen met losse modellen al is die oplossing misschien iets minder mooi op deze mooie wagen. Maar zoals men zegt wat je niet hebt kan je ook niet missen. Mooie kleur trouwens. Ik heb dezelfde maar dan met zwart dak en de ip versie. Zalige wagen om mee te rijden! Veel succes ermee en veel veilige km's gewenst.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

VdmPeter schreef:De tafeltjes enkel maar toen we een hele lange rit deden op vakantie. Dus die zou ik ook eventueel wel kunnen missen.
Mijn dochter haalt de iPad al boven als we ff naar de winkel moeten in onze gemeente, dus dat tafeltje staat constant beneden.
VdmPeter schreef:De gordijntjes kan je natuurlijk goedkoop oplossen met losse modellen al is die oplossing misschien iets minder mooi op deze mooie wagen.
Voldoende recente wagens gezien op reis met dergelijke oplossing, en ik was toch blij dat ze er waren, want je wilt niet weten hoeveel keer die omhoog/-laag zijn gegaan op een rit van 3 500km :thumb:
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Bij mij zijn ze alvast niet veel omhoog en omlaag gegaan. Ergens in mei zijn ze naar boven gegaan en die hangen nu nog naar boven door het mooie weer :D
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

VdmPeter schreef:Bij mij zijn ze alvast niet veel omhoog en omlaag gegaan. Ergens in mei zijn ze naar boven gegaan en die hangen nu nog naar boven door het mooie weer :D
Als ze naar het schermpie zat te kijken, moesten ze naar beneden, als ze naar buiten wou kijken moesten ze terug omhoog, behalve als de zon te fel in haar oogjes scheen.
Daarbij vind ik het ook een pak veiliger met die rolgordijnen omhoog, je ziet bijna niks in de wagen liggen. Niet dat we dit veel deden, maar bij tussenstops op de snelweg lieten we toch het één en ander liggen en vond ik het 'OK' dat je zo weinig daar het raam zag.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Even iets anders nu. Weet er soms iemand of het mogelijk is dat de instellingen van het geluid van bvb de navigatie en meldingen van de sensoren /coyote en dergelijke mee kunnen gaan volgens het hoofdvolume. Nu stel ik alles apart in het menu in wat perfect werkt wanneer mijn muziek op normaal niveau speelt, maar als ik de muziek dan eens luider zet dan normaal dan is plots de navigatie veel stiller in verhouding met de muziek. Ik had graag gehad dat die met eenzelfde verhouding luider ging wat toch logischer zou zijn. Mis ik ergens een instelling of lukt dit echt niet?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wvdm1
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2018 22:47
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door wvdm1 »

Hallo allemaal. Ben nieuw hier. Wil volgend jaar een MPV of SUV aanschaffen. Heb in het verleden Renault gereden, een Megane estate en een Laguna Initiale estate. Momenteel rijd ik een Peugeot 308 SW. Heb met veel interesse dit topic en het het topic over de nieuwe Scenic of men hier tevreden over is gelezen. Ook de Skoda Karoq heeft mijn belangstelling en was van plan een keuze uit deze twee auto’s te maken. Recentelijk heeft Renault de prijs van de Scenic met maar liefst € 2.000 verhoogd. Ik weet niet of op basis van de WLTP-test de hogere BPM hierin begrepen is. Zoals het er nu naar uitziet gaat de Scenic voorlopig in de ijskast. Skoda heeft de prijs van de Karoq met € 700 verhoogd waarin enkele opties als standaard zijn meegenomen. In september zal er meer duidelijkheid komen welke invloed de WLTP-test heeft op de BPM. Een interessant artikel wil ik degene die het nog niet gelezen hebben niet onthouden.

https://www.amt.nl/ondernemen/nieuws/20 ... 1534663702

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@VdmPeter: geluid van de navigatie kun je luider of zachter zetten zo gauw er iets gezegd wordt in de navigatie en dan direct harder of zachter zetten
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Hey brakb, Bedankt voor de info. Het probleem is echter niet om het geluid van de navigatie aan te passen. Dat kan je perfect in het menu instellingen doen maar wanneer ik mijn muziek luider zet zou ik graag hebben dat automatisch de navigatie in dezelfde verhouding luider gaat spelen zonder dat ik die zelf steeds opnieuw moet aanpassen telkens het muziekvolume wordt aangepast. Echter vrees ik dat het een bug is aangezien nog mensen hetzelfde probleem hebben op het franstalige forum. Ik had gehoopt dat het ging opgelost zijn met de nieuwe update deze week maar helaas. Wel heb ik ondervonden dat de sensoren blijkbaar sneller werken dan voorheen. De precrash maakt ook sneller alarm dan voorheen. Deze week al een 5 tal keer het waarschuwingssignaal gehoord terwijl ik echt niet gevaarlijker rij dan voorheen :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Deze week de wagen klaargemaakt voor de komende winter. Eerst het koetswerk volledig met klei behandeld en daarna volledig in de wax gezet voor extra bescherming samen met de velgen. De wagen is nu superglad. Stond zelfs zo glad niet toen ik hem heb afgehaald. Hierbij een paar foto's van het resultaat. Vooral de spiegeling in het logo van de grill vind ik prachtig. :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

Top! zit er schitterend uit, zelf hebben we een lakverzegeling erop laten zetten en dat is ook super super glad als er vliegen op zitten spoelen ze er al af in de regen .
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Nieuwe kaart van Europa is nu ook beschikbaar voor het grote Rlink2 scherm maar de servers zijn voorlopig wel overbelast vrees ik want het downloaden gaat ontzettend traag.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ktmboy450
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2017 20:03
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door ktmboy450 »

Hallo,heeft er iemand al ervaring met de nieuwe TCe 160 EDC GPF motor?verbruik?,koppel? enz......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Ik heb zelf de gewone 160 edc en die rijdt super en zeker in de sportstand. Deze van mij verbruikt gemiddeld rond de 8 liter maar ik doe wel voornamelijk korte afstanden. Op lange afstanden aan 70 a 90 km/u haal ik zelfs 4,9l/100km. :)
Ik zie dat de gpf 4 pk minder heeft en dat de optreksnelheid van 9,2 naar 100km/u naar 9,9seconden gaat. Nog steeds degelijk vind ik. De co uitstoot gaat wel ook een beetje naar omhoog dus het verbuik zal ook ietsje stijgen. Uiteraard jammer dat de prestaties iets minder zijn door die extra filter die later nog eens geld zal kosten als je die ooit moet vervangen.
Probeer anders eens een testritje te doen. Tis wel een zalige wagen om mee te rijden. Was in het begin wat aanpassen als je van een berline komt die aan de grond kleeft maar nu zou ik al meteen gaan voor de hoge wagen voor het overzicht op de baan alleen al. Iedereen rijdt hier bijna met een suv en dan zie je niet veel meer voor u.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Bericht mbt windgeruis:
Ik heb als accessoire de windschermen voor de voorportieren aangeschaft. Ik had eigenlijk nooit last van het beruchte windgeruis, een beetje wel maar niet storend.
Totdat ik deze week de windschermen had verwijderd ivm de wasstraat en daarna geen zin had om ze direct terug te monteren.

Wat. Een. Kabaal. !!!.

Na een half ritje op de snelweg werd het me teveel en heb ik een parkeerplaats opgezocht om de windschermen weer te monteren. Ik weet nu wat bedoeld wordt met deze klacht en heb meelij met hen dit dit moeten doormaken...

Kortom, heb je last van windgeruis, schaf dan de windschermpjes aan en het wordt echt een stuk minder!
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

@bert : bedankt voor de nuttige info! Waar heb je deze besteld en wat kosten deze? Origineel van renault? Heb je toevallig een foto gemonteerd?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Ik heb de accessoire besteld binnen de mogelijkheden van de accessoirecheque van EUR 750 :-)
Ze kosten bij de dealer 209,95.

Zie pagina 14 van de brochure

Zodra de auto terug is van de bandenwissel zal ik een foto uploaden

Edit: ik zie in de brochure dat de windgeleiders wasstraat-proof zijn :fp:
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Bedankt voor de info. Best wel nog prijzig als je de prijzen vergelijkt met degene die ze verkopen zoals bij winparts en dergelijke. Ik ga het toch eens bekijken want als het echt zoveel verschil uitmaakt vind ik het zeker de moeite waard.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

Bert van der Vries schreef:Bericht mbt windgeruis:
Ik heb als accessoire de windschermen voor de voorportieren aangeschaft. Ik had eigenlijk nooit last van het beruchte windgeruis, een beetje wel maar niet storend.
Totdat ik deze week de windschermen had verwijderd ivm de wasstraat en daarna geen zin had om ze direct terug te monteren.

Wat. Een. Kabaal. !!!.

Na een half ritje op de snelweg werd het me teveel en heb ik een parkeerplaats opgezocht om de windschermen weer te monteren. Ik weet nu wat bedoeld wordt met deze klacht en heb meelij met hen dit dit moeten doormaken...

Kortom, heb je last van windgeruis, schaf dan de windschermpjes aan en het wordt echt een stuk minder!

Hallo helpen die windschermen ook tegen zeg maar die waterkronkel tijdens regen die ik de hoek van je raam maar blijft ronddraaien en het zicht in je spiegels belemmerd??
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Marcello »

VdmPeter schreef:Bedankt voor de info. Best wel nog prijzig als je de prijzen vergelijkt met degene die ze verkopen zoals bij winparts en dergelijke. Ik ga het toch eens bekijken want als het echt zoveel verschil uitmaakt vind ik het zeker de moeite waard.
Heb jij nog goed alternatieve gevonden voor de scenic?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 90
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

De Nieuwe Scenic en LPG

Bericht door Marcello »

Wie rijdt er met de grand scenic Initiale Paris op autogas? hoe bevalt dit? wie kan daar iets meer over vertellen.
Ligging van de tank,
verbruikt,
kosten van de installatie,
via de dealer of LPG specialist,
direct bij aflevering of na een paar duizend km.

wie kan mij verder helpen met al deze vragen, alvast bedankt, :D :D
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dutch0302
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2019 19:50
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Dutch0302 »

Hallo allemaal, nieuw hier op het forum en sinds een paar weken in het bezit van een Scenic Intens tce 1.3 van mei 2018, import uit Spanje. Op zich vrijwel geen problemen, wel een dealer die wat steekjes had laten vallen, maar uiteindelijk goed opgelost.

Maar goed, een vraagje. Is het normaal dat je bij het schakelen een soort van ratel hoort als je de koppeling niet helemaal laat opkomen maar wel gas geeft, vooral in de tweede versnelling. Ik ga dinsdag bij de dealer nog es een proefrit maken om te kijken of ik het geluid kan reproduceren.

Verder had ik voor zover ik me kan herinneren van een eerdere proefrit in de navigatie rechtsonder een klein venster waarin tomtomtraffic stond , dat heb ik nu niet, is dat een speciale versie. Voor zover ik kan nagaan kring ik wel de tomtomtraffic updates.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet,
Dutch0302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht