de Nieuwe Scenic

wvdm1
Nieuw lid
Nieuw lid
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Berichtdoor wvdm1 » 19 aug 2018 09:44

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hallo allemaal. Ben nieuw hier. Wil volgend jaar een MPV of SUV aanschaffen. Heb in het verleden Renault gereden, een Megane estate en een Laguna Initiale estate. Momenteel rijd ik een Peugeot 308 SW. Heb met veel interesse dit topic en het het topic over de nieuwe Scenic of men hier tevreden over is gelezen. Ook de Skoda Karoq heeft mijn belangstelling en was van plan een keuze uit deze twee auto’s te maken. Recentelijk heeft Renault de prijs van de Scenic met maar liefst € 2.000 verhoogd. Ik weet niet of op basis van de WLTP-test de hogere BPM hierin begrepen is. Zoals het er nu naar uitziet gaat de Scenic voorlopig in de ijskast. Skoda heeft de prijs van de Karoq met € 700 verhoogd waarin enkele opties als standaard zijn meegenomen. In september zal er meer duidelijkheid komen welke invloed de WLTP-test heeft op de BPM. Een interessant artikel wil ik degene die het nog niet gelezen hebben niet onthouden.

https://www.amt.nl/ondernemen/nieuws/20 ... 1534663702

Brakb
lid
lid

Berichtdoor Brakb » 26 sep 2018 15:33

@VdmPeter: geluid van de navigatie kun je luider of zachter zetten zo gauw er iets gezegd wordt in de navigatie en dan direct harder of zachter zetten
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

VdmPeter
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Berichtdoor VdmPeter » 28 sep 2018 11:49

Hey brakb, Bedankt voor de info. Het probleem is echter niet om het geluid van de navigatie aan te passen. Dat kan je perfect in het menu instellingen doen maar wanneer ik mijn muziek luider zet zou ik graag hebben dat automatisch de navigatie in dezelfde verhouding luider gaat spelen zonder dat ik die zelf steeds opnieuw moet aanpassen telkens het muziekvolume wordt aangepast. Echter vrees ik dat het een bug is aangezien nog mensen hetzelfde probleem hebben op het franstalige forum. Ik had gehoopt dat het ging opgelost zijn met de nieuwe update deze week maar helaas. Wel heb ik ondervonden dat de sensoren blijkbaar sneller werken dan voorheen. De precrash maakt ook sneller alarm dan voorheen. Deze week al een 5 tal keer het waarschuwingssignaal gehoord terwijl ik echt niet gevaarlijker rij dan voorheen :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

VdmPeter
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Berichtdoor VdmPeter » 28 sep 2018 14:18

Deze week de wagen klaargemaakt voor de komende winter. Eerst het koetswerk volledig met klei behandeld en daarna volledig in de wax gezet voor extra bescherming samen met de velgen. De wagen is nu superglad. Stond zelfs zo glad niet toen ik hem heb afgehaald. Hierbij een paar foto's van het resultaat. Vooral de spiegeling in het logo van de grill vind ik prachtig. :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Brakb
lid
lid

Berichtdoor Brakb » 28 sep 2018 16:28

Top! zit er schitterend uit, zelf hebben we een lakverzegeling erop laten zetten en dat is ook super super glad als er vliegen op zitten spoelen ze er al af in de regen .
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Algemeen Scenic”