Heb er recent weer een paar mailtjes aan gewaagd maar het antwoord blijft nog steeds hetzelfde "Het is nog niet bekend of (dus niet wanneer) de app in Nederland uitgerold gaat worden.
Dit is de na drie keer mailen de enige informatie die verstrekt wordt, waarom het nog niet bekend is wordt niet vermeld.
In mijn tweede mail gaf ik aan dat het dan toch vreemd was dat er zowel in de papieren als de PDF handleiding en via deze link
http://nl.e-guide.renault.com/nld/R-LINK/MY-RENAULT in duidelijk Nederlands (geen Belgisch dus) instructie wordt gegeven hoe de app te downloaden en te koppelen en synchroniseren met de My Renault account.
De betreffende Renault Customer Care medewerker vroeg mij daarop of ik wat specifieker kon zijn m.b.t. de gebruiksaanwijzingen dus heb ik hem de PDF en bovenstaande link gestuurd.
Na die mail werd ik gebeld en is mijn voicemail ingesproken met, jullie raden het al, de volgende mededeling: Beste heer Fopma, Het is nog niet bekend of de My Renault app in Nederland uitgerold gaat worden. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
De mailtjes en het telefoontje kwamen overigens van dezelfde medewerker dus het is niet zo dat er lang elkaar heen gewerkt wordt. Opvallend is natuurlijk wel dat er in de voicemail met geen woord gerept wordt over de instructie in het boekje en op de website terwijl de bewuste medewerker mij daar zelf om heeft gevraagd.
Ik ga er naar aanleiding van die voicemail toch nog een keer een mail aan wagen want ik ben benieuwd waarom er niet over het boekje en de link werd gesproken terwijl ik die zelf op verzoek heb aangeleverd. Ook zal ik vragen waarom de rest van Europa en o.a. het Midden Oosten wel van deze service gebruik kan maken en Nederland niet want ook dat vind ik nog steeds vreemd.
Er zal wel weer niets anders uit komen dan het bekende "Het is nog niet bekend of.........." maar dan heb ik in ieder geval geprobeerd.
Ik hou jullie op de hoogte en zal volgende keer ook het complete mailverkeer posten.