Beste Renault lezers met een K4M 1.6 16v motor op benzine en of lpg
Ik heb sinds een paar maanden een megane 2 coupe cabriolet 1.6 16v uit 2004 met wat gebreken die ik op moest lossen. om mensen die soortgelijke problemen ook te willen helpen hier wat tips misschien.
Als je motor rauw loopt of schudt en niet lekker op 4 cilinders loopt kan volgende zijn. Trek een voor een bougie stekker eraf met draaiende motor..check of toerental gelijk lager wordt op alle 4 pitten, zo niet check bougies. Moet beetje muis bruin zijn. spierwit is te weinig brandstof
Zwart is olie verbruik of te rijk mengsel. kan injector zijn of defecte bougie of slecht bobine
Kom erachter Door bougies of bobine te switchen met andere cilinder. Blijft de kwaal op zelfde cilinder dan kan het injector zijn of klep die slecht sluit olie kan ook langs klep rubbers lopen be
Tips storingen Mégane 2 1.6 16v mk4
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16685
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 15:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Tips storingen Mégane 2 1.6 16v mk4
De bobine stekker lostrekken geeft een vertekend beeld,beter de bobine iets omhoog trekken bij draaiende motor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3497
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 18:56
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Tips storingen Mégane 2 1.6 16v mk4
Ik heb begrepen dat je met de huidige motoren deze truuk niet meer mocht uithalen.
Beter zou het zijn de stekker van de injector even los te trekken, zelfde effect.
Om vervolgens te ontdekken of het de injector was of de (pen?)bobine, deze omwisselen met een cylinder die geen verandering gaf in motorloop tijdens losnemen en de test herhalen.
Afhankelijk van wat je verplaatst hebt (de (pen)bobine of injector), wanneer het probleem mee verhuisd is, was dat de oorzaak.
Beter zou het zijn de stekker van de injector even los te trekken, zelfde effect.
Om vervolgens te ontdekken of het de injector was of de (pen?)bobine, deze omwisselen met een cylinder die geen verandering gaf in motorloop tijdens losnemen en de test herhalen.
Afhankelijk van wat je verplaatst hebt (de (pen)bobine of injector), wanneer het probleem mee verhuisd is, was dat de oorzaak.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 256 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen33
-
- 6 Reacties
- 931 Weergaves
-
Laatste bericht door Mastah
-
- 0 Reacties
- 250 Weergaves
-
Laatste bericht door Gurbe
-
- 0 Reacties
- 220 Weergaves
-
Laatste bericht door Rocky1929
-
- 5 Reacties
- 818 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 464 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 4 Reacties
- 702 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic