Hoi allemaal.
Gisteren kwam ik er achter dat mijn band leeg was. Hij liep al langzaam leeg sinds het op spanning zetten dus had ik al een vermoeden. Dst werd gisteravond bevestigd toen de megane rechts achter een lege band had. Ik probeerde de band met een kleine compressor op te pompen maar het ventiel was kapot. Afgebroken net na het ventiel dopje. Rechtsachter was dus leeg, volgens de display in de auto links achter.
Ik heb toen het reservewiel gemonteerd wat leidde tot een melding op de display, defect ventiel links achter.
Dus op naar de Renault, want Profile stelt deze ventielen niet te kunnen programmeren. En nu komt het.
Op mijn display werd vermeld dat links achter lek was en het ventiel stuk was. Alle meldingen gaven dus aan links achter. En dat terwijl links achter prima in orde was. Rechts achter was stuk en leeg.
Ik liet bij Renault voor 140 euro een nieuw ventiel monteren en inleren. Maar, stelde de monteur, ik krijg linksachter niet ingeleerd. Ik denk dat dit geen Renault ventiel is. Linksachter zegt u? Dat is het ventiel die u net monteerde, zei ik. De achterwielen zitten verkeerd om. Maar de monteur hield vol dat hij het ventiel niet kon bereiken.
Zou het niet kunnen zijn dat het nieuwe ventiel stuk is? En hoe toon ik dit aan? Persoonlijk denk ik er over na om nu rechtsachter de bandenspanning te verlagen. Als het goed is gaat dan op de display het symbool rechtsachter branden en vragen om controle. Dan maar een foto maken en terug naar de dealer.
Wat denken jullie en hebben jullie een idee?
Mvg
René.
Sensor ventiel probleem.
-
cordesweg
Topic author - lid

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Sensor ventiel probleem.
Het kan zomaar dat het niet lukt een ventiel in te leren.
Je rechts achter band was lek,dat ventiel was ingeleerd als links achter. Na vervangen van het ventiel is deze wederom RA gemonteerd en heeft de monteur àlle ventielen proberen in te leren.
Dat gaat als volgt: bandenspanning op 3,8bar zetten,vervolgens met een remote de ventielen activeren,en de bandenspanning weer corrigeren.
Als het ventiel inleren van het LA wiel dus niet lukt,heeft dat niets met het vervangen ventiel van doen.
Zo uit mn hoofd kan de monteur de ventielcodes ook uitlezen met de clip en handmatig invoeren. Gezien de wielen verwisseld zijn,had hij dus de code van RA uit moeten lezen en deze nu op LA in moeten leren.
Heeft de monteur dat geprobeerd,zal het ventiel toch vervangen moeten worden.
Je rechts achter band was lek,dat ventiel was ingeleerd als links achter. Na vervangen van het ventiel is deze wederom RA gemonteerd en heeft de monteur àlle ventielen proberen in te leren.
Dat gaat als volgt: bandenspanning op 3,8bar zetten,vervolgens met een remote de ventielen activeren,en de bandenspanning weer corrigeren.
Als het ventiel inleren van het LA wiel dus niet lukt,heeft dat niets met het vervangen ventiel van doen.
Zo uit mn hoofd kan de monteur de ventielcodes ook uitlezen met de clip en handmatig invoeren. Gezien de wielen verwisseld zijn,had hij dus de code van RA uit moeten lezen en deze nu op LA in moeten leren.
Heeft de monteur dat geprobeerd,zal het ventiel toch vervangen moeten worden.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
cordesweg
Topic author - lid

Re: Sensor ventiel probleem.
Ik heb daarnet een test gedaan door 1 voor 1 de banden terug te brengen tot 1.2 bar.
Links voor werkt en zit op de juiste plek getuige de display
Rec…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Links voor werkt en zit op de juiste plek getuige de display
Rec…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 17 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 569 -
Laatste bericht door mechanic
20 jun 2025 13:50
-
-
Espace IV 3.5 V6 achteruitrij sensor blijft piepen bij achteruitrijden.
door ingrid-2000TSE » 02 mei 2025 14:48 » in Elektronica Espace IV -
Weergaves: 544 -
02 mei 2025 18:59
-
-
-
Weergaves: 606 -
Laatste bericht door TTS
13 aug 2025 09:25
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 562 -
Laatste bericht door gjkreeft
11 sep 2025 09:53
-
-
nokkenas sensor 2 ltr motor
door piajansen » 13 sep 2025 14:19 » in Onderdelen en accessoires aangeboden -
Weergaves: 545 -
Laatste bericht door Pepone
13 sep 2025 16:02
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 380 -
22 dec 2025 17:51
-
-
DTC 560496 Torque sensor stuurbekrachtiging
door Jebli » 31 dec 2025 14:04 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Weergaves: 271 -
Laatste bericht door Mathijs
31 dec 2025 17:50
-