display verlichting blijft branden

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

display verlichting blijft branden

Bericht door leo de groot »

Hallo . heb al jaren accu problemen . hoofdzakelijk in de winter maanden maar ook na lange stilstand in de zomer ivm vakantie . zo juist met een spanning zoeker ( lampje ) gekeken of ik een lekstroom had . gemeten tussen de min pool en de massa met de accu pool los genomen . heb inderdaad ergens een lekstroom . aan gezien het donker begint te worden dacht ik , kijk in het weekeinde wel verder . gebruik de auto iedere dag behalve in het weekeinde . . op deze manier start hij altijd . accu pool weer gemonteerd . maar nu blijft de verlichting van het dashboard display branden als het contact uit staat . radio doet het ook niet . logisch want de accu is los geweest . maar krijg ook geen code meer te zien kan dus ook geen code invoeren en de temperatuur geeft aan min 28 graden. en alle vakjes waarin een cijfer/letter kan staan staat nu een soort van cirkel met een sterretje erin dus het hele display staat vol met tekens en gaan niet meer uit . het betreft een scenic 1.6 benzine uit 2002 . in het display zit ook het bandenspanning waarschuwing systeem dus de auto met de 4 banden krijg je dan te zien . ook dat werkt niet naar behoren geeft 2 halve auto's aan soms als de accu pool los is geweest weer een hele auto maar nu alweer een hele tijd 2 halve auto's . vindt dat niet storend , maar geef het maar aan mogelijk heeft het verband met de nieuwe storing . gaat zo dadelijk toch maar voor de zekerheid de accu pool los maken want moet morgen wel om 06.15 naar mijn werk . maar wat moet ik doen om het in orde te krijgen . kan moeilijk elke dag de accu pool los maken . graag advies . Grtn Leo de groot .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: display verlichting blijft branden

Bericht door leo de groot »

even voor de duidelijkheid het gaat dus om het display boven de ventilatie roosters . die de radiofuncties ,temperatuur en de tijd aangeeft . alle mogelijke aanduidingen lichten nu op . tijd kan niet meer veranderd worden . temperatuur geeft -88 graden aan . radio gaat wel aan en uit . maar speelt niet meer . gaat morgen alle stekkers van de radio losnemen om te kijken of het display dan uit gaat .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leo de groot
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: display verlichting blijft branden

Bericht door leo de groot »

heb alle stekkers van de radio los gemaakt . display blijft gewoon branden . heb nu de zekering verwijderd . display is nu dus uit maar , heb nu ook geen kachel/aanjager meer . dus ook geen oplossing . kan ik beter elke keer de accu pool los maken . zal wel eens lang een dealer gaan . maar die zeggen meestal . breng hem maar eens een keer . heb geen hoge pet op met dealers .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AJH
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2021 19:36
Actief als: particulier

Re: display verlichting blijft branden

Bericht door AJH »

Hallo Leo,
Ik heb op dit moment exact de zelfde storing
Zou je kunnen aangeven hoe dit probleem is opgelost?
Ben zeer benieuwd en hoor graag van je

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht