Mankementen Espace V


EspaceV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 11:16
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door EspaceV »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hierbij een update:

Grootste probleem vond ik het geluid en schokken van de automaat. Ze hebben de automaat, koppeling en de rekeneenheid vervangen. Ik rij hier nu een paar duizend kilometer mee en functioneert perfect zoals het hoort! Geen schokjes of gekke geluiden meer en perfect doseerbaar bij wegrijden. Voorheen was het de vraag of de auto wel of niet werd gelanceerd bij het wegrijden maar dat is nu helemaal opgelost.

Voor het bonkende/krakende geluid over drempels/klinkertjes, hebben ze de stabilisatorstangetjes vervangen en de klacht is hiermee ook volledig opgelost.

Ze hebben gelijk nieuwe software geïnstalleerd, enige klacht is nu nog de spiegel die soms wel en soms niet naar beneden wil wanneer je achteruit rijdt.

Zoals de auto nu is, is het echt genieten! Het is echt een fijne auto, het is iedere keer weer jammer als je al op bestemming bent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pieter501
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2018 13:57
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door pieter501 »

Ik lees dit forum al geruime tijd, maar nu heb ik eindelijk de moeite genomen om me te registreren. Als je verder leest wordt duidelijk waarom.

Ik ben een Espace V rijder van het eerste uur. Ik rij hem (1.6 DCI 160 in Intense uitvoering met veel opties) als lease-auto sinds november 2015.
Ik ben er me van bewust dat ik te maken heb met alle kinderziektes van de auto, maar toch...
Even een bloemlezing:
- auto werd destijds uitgeleverd zonder de bestelde trekhaak want er was een probleem met de bijhorende kabelboom. Trekhaak werd nadien geinstalleerd (auto wel 2 dagen moeten voor missen).
- GPS van de Espace wist vaak totaal niet waar de auto zich bevond. 2 keer binnen gemoeten: tijdens het eerste bezoek hebben ze de GPS-antenne vervangen, tijdens het tweede bezoek de volledige GPS module. Tot overmaat van ramp maken ze bij het monteren van de GPS module een dikke kras op de plastic cover van de middenconsole. Gevolg: weer een dag binnen om die plastic cover te vervangen.
- Een keer op de snelweg: bij het optrekken valt het motorvermogen helemaal weg. Gevolg: afslepen. Blijkbaar was er een brandstoftoevoerleiding naar 1 van de cilinders gesprongen. Dat verklaarde de stevige dieselgeur ;-)
- Een andere keer bij mij thuis op de oprit was er al een paar dagen een olievlek (blauw glimmend) te zien onder de auto. Ook weer afgesleept naar de garage. Er was zogezegd niets mis met de auto (nadien lekte hij wel niet meer) maar ze hadden terloops wel 4 terugroepacties uitgevoerd op de auto.
- Volgende keer: bij mij thuis op de oprit weigert de auto dienst. Weer pechverhelping gebeld: mijnheer uw batterij is kapot. ik: Uh, die auto is nog maar 2 jaar oud?. Maar inderdaad, kort daarop werd de batterij vervangen.
- Begin augustus 2018: problemen met de airco op de terugrit vanuit Italie. Blijkt dat ie moest bijgevuld worden. Vind het vreemd dat de garage dat niet preventief gedaan had bij het vorige onderhoud.
- Midden augustus 2018: oververhitte motor op de Antwerse ring (file!). Weer afgesleept, de derde keer al in de levensloop van deze auto. Na een week onderzoek in de garage (niet de gebruikelijke garage want die zijn dan al met vakantie) blijkt dat het motorblok poreus is. Daarmee bedoelen ze eigenlijk: er zit een scheurtje in waarlangs koelvloeistof in de cilinders weglekt en opgebrand wordt. Op dit ogenblik is de garage waar hij staat met vakantie en volgende week komt er een nieuw blok en koeler in.

Combineer dit verhaal van ellende met een garage (Renault Pashuysen in Aarschot) waar niet iedereen altijd begrip heeft voor de situatie (soms op het arrogante af) en je begrijpt dat dit geen vrolijk verhaal is.
Dit was mijn vierde lease-Renault (Grand Scenic, Koleos, dan weer Grand Scenic en nu Espace) en privé heb ik er ook al 3 gehad (Clio, Scenic en Modus). Maar ik zie weinig redenen waarom ik in de toekomst nog een keer voor Renault zou kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

@pieter501 Hoeveel KM heeft jouw blok gelopen ? Bij gaf hij met exact dezelfde problemen bij 92K de geest
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pieter501
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2018 13:57
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door pieter501 »

@rvdgaag : mijn Espace heeft 117.000 kilometer op de teller.
Trouwens: toen ik een dikke maand geleden jouw post las dacht ik: allez, ik herken de meeste makementen die hij beschrijft, alleen die kapotte motor dat heb ik nog niet gehad....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Mijn auto is ook geproduceerd in nov 2015, in jan 2016 op kenteken gezet. Er was 0,0 discussie over de motor, die werd onmiddellijk door Renault besteld en vervangen. Het duurde wel 4 weken voordat de motor binnen was en ingebouwd.

Over 3 maanden gaat mijn auto er uit, ik twijfel nog of ik hem weet neem (met de nieuwe 2 ltr 200pk diesel). Ik lees met name op het Duitse forum dat er enorm veel modificatie in de laatste producties van de Espace zitten, precies de ellende die wij gehad hebben, we waren dus test rijders eigenlijk.

Ik wacht de (lease)prijs af die in september komt, op basis van de nieuwe WLTP, als die me bevalt neem ik de gok. Bevalt het me niet dan neem ik een Volvo V90.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door DHL »

Heel lang geleden dat ik hier nog eens kwam kijken... Blijkbaar blijft de saga duren met dit model. Ik was ook één van de pioneers met Espace V. Had hiervoor Van Vel Satis tot 2 nieuwe Espace 4 nieuw gekocht en daartussen nog verschillende Renaults zoals de Latitude (bij jullie onbekend),... Heb die Espace V enkele maanden gehad. Na 2 keer nieuwe koppeling, 1 keer nieuwe bak, verschillende terugroepakties enz enz de wagen weggedaan. Heb wel nog één van de allerlaatste Espace 4 gekocht toen voor mijn vrouw, die doet het perfekt. Zelf ben ik van merk veranderd en het is een openbaring dat je met een wagen ook 2 jaar uit de garage kan wegblijven :)...

Rvdgaag, nieuwe diesel 200 pk bij Renault ? Had nog nergens iets gezien hierover. Eindelijk beetje grotere motoren in de toch wel grote wagen... Benieuwd naar de specs van deze motor.

Zijn de ervaringen met de 1.8 benzine beter en zijn de versnellingsbakproblemen zoals vooruit schieten bij gas geven, piepgeluid bij schakelen, schokkerig gedrag,... opgelost geraakt bij deze motorisatie ?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Hi DHL, de nieuwe IP met 200 PK diesel gaat hier door de belasting maatregelen in de basis naar 67K euro, de benzine is 5K goedkoper zodadelijk en fiscaal minder belast met wegenbelasting.

Ik stap over naar benzine en ga afhankelijk van de offerte die ik komende week krijg over naar een Espace 225 pk benzine of een Volvo V90 T5.

Van de nieuwe 225 pk benzine heb ik nog geen horrorverhalen gelezen op de Duitse fora waar er al veel rondhangen, de productie van de Espace afgelopen jaar kent veel modificaties die eerdere problemen op zouden lossen.

Dus als het financieel goed uitpakt staat hier in januari nogmaals een nieuwe Espace voor de deur want met mijn gezin is het toch wel een fijne auto.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Geert S
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Geert S »

Dag allemaal,

Is het ook bekend waardoor het gierende geluid uit de edc bak wordt veroorzaakt? Mijn Espace V (topicstarter) heeft sinds een jaar (of zoiets) een nieuwe bak maar sinds gisteren weer af en toe een huilend geluid bij het overschakelen...De garantie verloopt vlak voor de Kerst. Er kan toch niet elk jaar een andere bak onder? Verder bij mij nu ook geroffel van klapperende reactiestangetjes, wat een rommel na 65000 zijn ze compleet op...kwaliteitje zeg.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Thomas84 »

Gewoon voor het einde van de garantie dit euvel melden. Als het binnen de garantie is gemeld wordt dit na het verlopen van de garantie ook nog opgepakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Ghia »

Waar ik me zelf nog het meeste zorgen over maak is dat die motor zo dikwijls defect gaat.
Dat beloofd, net van alles zou dit nog het betrouwbaarst moeten zijn.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

De kogel is door de kerk, ik heb een nieuwe Espace Initiale Paris full option besteld kleur Gris Titanium met de 225PK benzine motor.

Nu nog even afwachten wat de levertermijn wordt, ik denk zo rond half februari.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Manu
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Manu »

Moedig ! :thumb:
Een welgemeende proficiat .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Adventure »

rvdgaag schreef:De kogel is door de kerk, ik heb een nieuwe Espace Initiale Paris full option besteld kleur Gris Titanium met de 225PK benzine motor.
Nu nog even afwachten wat de levertermijn wordt, ik denk zo rond half februari.
Fraai, ik hoop dat je er nu wel veel meer plezier van gaat krijgen als de vorige..
Het blijft een enorm mooie wagen om te zien, ik ben er nog steeds heel content mee!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jogchemv
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018 20:19
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door jogchemv »

Ik rij sinds jan.2016 de nieuwe Espace Energy TCe 200 EDC Initiale Paris.
Km. stand nu 38.000

De opgenoemde problemen herken ik helaas ook.
- Het begon met de R-link die regelmatig uitviel. Software heeft update gehad en zelfs hele unit is vernieuwd.
Problemen blijven hetzelfde.
- De DAB radio werkt voor geen meter, slechte ontvangst. Hele R-link reageert erg traag.
- Ook GPS signaal valt wel eens weg.
- Begin 2018 heeft de auto al een nieuwe versnellingsbak gekregen, omdat deze een fluitend geluid maakte en schokkerig schakelde.
- Automatisch licht gaat overdag aan en gaat dan niet meer uit.
- Stuuruitslag is erg groot waardoor de voorbanden "schrapen"over het wegdek bij wegrijden, met als gevolg dat de voorbanden snel slijten.
- Kofferbak gaat niet meer automatisch open en moet het de hand geholpen worden.
- Motor maakt brommend zwaar zoem geluid, waarschijnlijk de koeler ofzo?
- Na de nieuwe versnellingsbak heeft de auto een paar maanden lekker gereden, nu weer schokkerig.
Bij wegrijden geef ik gas en auto reageert niet gelijk, daarna schiet ie ineens naar achteren.
- Lederen bekleding van de bestuurders stoel ging slijten in knieholte, is nu opnieuw bekleed.

Oh ja, de motorkap is ook al vervangen vanwege terugroepactie.

Auto is vorige week in garage geweest voor beurt, maar helaas is niet alles nog verholpen.
Toch nog maar even terug weer.
ESPACE Energy TCe 200 EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pieterdj
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2018 21:47
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Pieterdj »

Afgelopen week heb ik een Espace 5 uit Frankrijk laten importeren. Bouwjaar jan 2016. 1.6benzine Initiale.
Inmiddels 38K op de teller. Rijdt werkelijk fantastisch. Ben er erg over te spreken. Ik moet wel zeggen dat ik schrik van alle mankementen waarmee iedereen te maken heeft gehad.
Doordat de auto geïmporteerd is heb ik helaas geen informatie over de autohistorie.
Ik heb er nu zo'n 500 km mee gereden en de volgende dingen vallen me op.
- Bij volledige wieluitslag "stuitert de auto weg alsof de voorwielen dwars onder de auto staan. (is bekend begrijp ik?)
- Automaat schakelt mooi hoor, maar voelt af en toe schokkerig aan.
Kan iemand mij zeggen hoeveel fabrieksgarantie er op de Espace gegeven wordt en of ik daar aanspraak op kan maken aangezien de auto geïmporteerd is?

Alvast dank voor de reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door larsdijkstra 16v »

volgens mij zit er 2 jaar garantie op, die zou dus nu voorbij moeten zijn. hoe dat gaat voor terugroepacties en coulance weet ik niet. de eerste Espaces kampten nogal met kinderziektes zeg maar... garantie is normaal overal
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

De Espace heeft 3 jaar garantie in NL in bouwjaar 2016 en er werd 2 jaar extra garantie gegeven tot totaal 5 jaar en 150.000 km max.

Ook in FR wordt er 3 jaar gegeven met een max van 150K kilomter.

Per land kan de garantie verschillen, wanneer je naar een dealer gaat kan hij de garantie controleren in het systeem, is gewoon overdraagbaar tussen de EU landen.

Dat stuiteren is een product eigenschap, de schokkerige automaat, bij wegrijden? daar is een software update voor. Als hij schokt tussen het wisselen van de versnellingen is het niet goed.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pieterdj
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2018 21:47
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Pieterdj »

Bedankt voor de reacties. Daar heb ik wat aan.
Ik ga komende week maar eens een bezoekje aan de dealer brengen om dit voor te leggen.

Schokken is met name met wegrijden. Soms wel en soms niet. Tijdens het rijden schakelt de automaat prima.
Bijzonder dat die max wieluitslag erbij hoort. Zou toch niet mogen lijkt mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jogchemv
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018 20:19
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door jogchemv »

De wieluitslag wordt ik gek van. Kostte me al 2 nieuwe voorbanden, die sneller versleten waren dan normaal
Het schokken bij wegrijden heb ik al vaker bij de garage uitgelegd,
ze hebben de versnellingsbak opnieuw geprogrammeerd, maar het euvel blijft.
ESPACE Energy TCe 200 EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pieterdj
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2018 21:47
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Pieterdj »

Inmiddels veel km's gemaakt dit weekend en daarbij valt me weer iets op. Tussen het schakelen van 1>2, 3>4, 5>6 klinkt een zoemend geluid, alsof er een elektromotortje iets aandrijft. Ik heb in een zelfde espace gereden die dit geluid niet heeft. Komt dit bekend voor bij jullie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Nee mij niet bekend. Heb je een diesel of een benzine ? De meeste problemen zijn met de 7 traps benzine bak, bij de diesels hoor je haast nooit over issues
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pieterdj
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2018 21:47
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Pieterdj »

Ik heb de 1.6 benzine. Vandaag bij de dealer geweest waarbij een monteur een stukje gereden heeft. Hij hoorde hetzelfde geluid en vermelde daarbij dat dit niet hoort. 31 dec kan ik terugkomen voor diagnose stellen waarbij ze geluidsopnames gaan maken en deze met Renault Nederland gaan delen om aanspraak te kunnen maken op garantie. Zal mij benieuwen. Ik vermoed dat de versnellingsbak moet worden vernieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Ik denk dat je gelijk hebt.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pieterdj
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2018 21:47
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Pieterdj »

Vandaag bij de dealer geweest voor diagnose van het geluid uit de automaatbak (1.6 benzine). Complete bak wordt onder garantie vervangen. Hoop dat het probleem daarmee verholpen is (en blijft)
Ik had verder nog een geluidje in de voortrein rechts voor. Klonk alsof er ruimte op de reactiestangen zat. De monteur heeft de stangen wat vaster gezet en nu moet het over zijn. Klinkt bijzonder. Alsof ze daarvoor niet vast zaten. Ik haal de auto zo weer op, dus ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Voor die reactiestangen was er ook een service actie, hierbij werden de bouten vervangen. Wellicht dat dat nu gebeurd is. Als je reactiestangen versleten zijn (3x vervangen bij mij in 100K kilometer) dan hoor je echt metaal op metaal kloppen als je over een drempel rijdt.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pieterdj
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2018 21:47
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Pieterdj »

Dank voor je reactie rvdgaag. Ik zal het nog eens voorleggen als ik over 2 weken de auto kan brengen. Het geluid zit er namelijk nog steeds in. Lijkt zelfs erger geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stevie007
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jul 2018 21:00
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Stevie007 »

Ik rij al enkele maanden met een renault espace 225pk benzine 2018.

Als ik deze reactie allemaal lees hier, Dan begin ik al schrik te krijgen!
Het is mijn eerste renault en tot nu toe nog tevreden over.
Sinds enkele weken heb ik de wagen ook nog laten herprogrameren naar 260 pk!
De wagen rijd gewoon fantastisch!

Wel al spijtig genoeg paar min probleempjes gehad.

-Stoelframe dat niet automatisch terug gaat. Dit is uiteindelijk vervangen door de garage.
-Remmen die soms een schuurend geluid geven (Het gevoel dat de remblokken op zijn) Garage kan niets vinden.
-Dagverlichting dat soms niet brand. Nog niet naar de garage voor geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ojee66
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2011 08:56
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door ojee66 »

eriperi46 schreef:Mijn dealer weet ook niet wat dat "initiale serenite pakket" uit de brochure is. In diezelfde brochure/prijslijst stond ook bijna 2 jaar lang dat de benzine uitvoering een energielabel A heeft, terwijl na het op kenteken zetten van mijn auto pas bleek dat het een energielabel B is.

Renault doet het af als "drukfoutje" en zoek het lekker uit, terwijl er in alle communicatie rond de Espace V tot begin 2017 echt iets anders stond.

Klanten zijn kennelijk niet zo belangrijk voor Renault.
Collega heb koop ongedaan gemaakt na te horen krijgen ander energielabel. Was met een megane.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paqbro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2019 12:58
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door paqbro »

Erg objectief wat betreft betrouwbaarheid is zo'n draadje natuurlijk niet als er overwegend alleen maar berichten geplaatst worden met mankementen.
Ik heb geen problemen met de Espace, hij rijdt heerlijk en ik zou er zo weer een kopen.
Renault Megane Estate E-tech plugin hybride

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Adventure »

MaHeDu schreef:Ook bij mij is de accu, onder garantie, vervangen. Begin maart had ik een startprobleem. Wel snel na een jaar. In andere auto's heb ik nooit een accu hoeven te vervangen omdat ik ze na een jaar of 4 weer inruilde.
Das wel heel apart Marcel, ik had ook startproblemen begin maart :shock:
Toeval natuurlijk, de accu is direct vervangen, het lijkt wel of het schakelen weer soepeler verloopt en er ook wat meer vermogen is.
Verder nog steeds tevreden met de Espace V!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door rvdgaag »

Ik heb nu mijn TCE 225 3 maanden en hij is volkomen probleemloos. Fijne auto, lekker snel, enige nadeel is dat je frequenter aan de pomp staat met een verbruik van 1 op 10 en de relatief kleine tank (58 liter), de diesel liep wel 750 km op een zelfde tank.

Na de vele problemen in 3 jaar met mijn vorige DCI 160 is de nieuwe zoals verwacht en gehoopt wel OK.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Adventure »

Dat is ook fijn om te lezen!!
Top!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door MaHeDu »

Onlangs kreeg ik, natuurlijk midden in de nacht :fp:, de melding "controleer luchtverontreiniging" :shock: waarbij het motorblokje en de onderhoudssleutel begon te branden :!: . Gelukkig was ik vlak bij huis...…….

Afbeelding

Bij thuiskomst nog even via google gekeken wat het kon zijn maar daar kom je zo 1,2,3 niet achter.
Volgende dag naar de garage en het bleek dat de rechter lambdasonde de geest had gegeven. Kwam zelden voor...….

Alles keurig onder de garantie hersteld. :wink:

Wederom een dikke duim voor Herwers Zevenaar :thumb:
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pieter501
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2018 13:57
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door pieter501 »

De miserie blijft aanhouden.
Toe te voegen aan de lijst:
- airco opnieuw defect (werd vorig jaar onder garantie gerepareerd, nu is hij uit garantie).
- heads up display gebroken (er lag een plastic parkeerschijf in de weg en het ding heeft zich bij het sluiten zelf kapot gemaakt.)
Geweldige auto hoor ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door MaHeDu »

Nadat voor de vakantie de reactiestangen onder garantie waren vervangen (het leek wel of er een zak knikkers onder in de motor lagen) stond na de vakantie de Espace weer bij de dealer.
Nu was de turbo kapot. Ook deze is onder garantie vervangen.

Nu heb ik al 4x toch wel een best wel aardig incidentje gehad (accu, lambdasonde, reactiestangen en turbo). Als je dit zelf moet betalen zou de schik er snel af zijn. Gelukkig viel alles onder de garantie.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk vd M
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2019 10:17
Actief als: particulier

Re: Mankementen Espace V

Bericht door Henk vd M »

rvdgaag schreef: enige nadeel is dat je frequenter aan de pomp staat met een verbruik van 1 op 10 en de relatief kleine tank (58 liter), de diesel liep wel 750 km op een zelfde tank.
Dat verbruik snap ik niet. Mijn Initiale Paris van eind 2015 benzine loopt gemiddeld 1 op 15. (7,5 L / 100 km)
Jouw benzine uitvoering heeft weliswaar 25 PK meer maar dat kan nooit 5 km minder op een liter verklaren.
Ik moet zeggen dat ik het gaspedaal bij wegrijden rustig beroer. Kan het wellicht zijn dat jij iets dieper het gaspedaal in trapt?
Mij viel juist de zuinigheid van deze auto op. Ik ben van een Capture (ook automaat) naar de Espace gegaan. En de Capture reed 2 km minder op een liter dan de Espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht